mandag den 28. maj 2012

En skøn eftermiddag i Karinas haverum


I går var jeg på besøg i en ganske særlig have, nemlig Karinas (med bloggen Haverummet) skønne lille have. Og det er da helt utroligt, hvad hun har formået at få ud af de få kvadratmeter, hun har at gøre godt med.


Faktisk var vi to, der var på besøg hos Karina, for Marianne (Den helbredende have), var der nemlig også. Og sikke vi fik snakket have og haveblogs - syndsygt hyggeligt, som I nok kan tænke jer :-)

Læg i øvrigt mærke til den skønne klematis i baggrunden - sådan en må jeg bare have!


Og måske er jeg faktisk så heldig, at en af de slyngler, jeg fik hjembragt fra nybyggeriet i nærheden netop er sådan en her :-)





En af de ting der slår mig ved Karinas have er, at den er så gennemført og stilsikket indrettet, og allerede ved indgangen er stilen lagt, med sortmalet pergola med klatrende planter, lave sorte højbede og små opstammede træer :-)




I forhaven står også denne fine vandsten og udsender rislende lyde :-)


Bagved var der dækket op med frugtsalat og kold hvidvin - ikke så tosset på en varm sommerdag i godt selskab :-)







Det er utroligt, hvad man kan få ud af en baghave, der kun er et par meter bred :-)



Hvis du synes, Karinas have ser tjekket ud på bloggen, så kan jeg afsløre, at den er endnu mere tjekket i virkeligheden. Men den er utrolig svær at fotografere, da den går meget i højden og haverummene ikke er så store - man kan simpelthen ikke komme til at sille sig langt nok væk med kameraet til, at man kan få det hele med på billedet. Men jeg håber, at I alligevel kan få et lille indtryk på billederne her.


Hvis nogen i øvrigt skulle være i tvivl om, hvordan man får et flere meter højt træ ind i en bil, så gør man da bare sådan her :-)

Glæder mig til at se billeder af det, når det er kommet på plads i Mariannes have :-)

Tak til Karina og Marianne for en skøn, skøn eftermiddag!


Her er lige en lille billede-collage af den fine kejserbusk, jeg fik af Karina ved juletid, så hun kan se, at den er faldet godt til :-)

Håber I har nydt det fantastiske pinse-vejr!

21 kommentarer:

  1. Det med kameravinklen har du da klaret ganske godt trods vanskeligheder med at komme langt nok væk;O)
    Haverummet er virkelig fin, jeg beundrer altid den konsekvente farveholdning og stil (her kunne jeg virkelig tage ved lære!), men altså i min have får der altid lige sneget sig et eller andet gammelt jernbord eller lignende ind...suk!
    Hilsen Pia

    SvarSlet
  2. Dejlig eftermiddag I har haft der, og det er rigtig fine billeder, du har taget af Karinas have, det er altid godt at se den gennem en andens kamera. Og så fik vi oven i købet et billede af den søde Karina, tak for det. Altid sjovt at se personen bag bloggen.
    Det var noget af et træ Marianne skulle have med hjem. Det ser flot ud.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  3. Tusinde tak for det skønne lys, du har kastet over min lille have:-) Hvor ser den skøn ud gennem din linse.
    Knus

    SvarSlet
  4. Der ser rigtigt dejligt ud i Karinas have - og gennemført i stilen, kan godt lide det. Imponerende mange planter, Karina har. I har helt sikkert hygget jer i hinandens selskab. Marianne er da ikke sådan at slå ud, et bette træ.... herregud. :)

    Knus Ulla

    SvarSlet
  5. WOW heldige asen, sikke skønt det måtte være at komme ind og se Karinas smukke have. Og som Lisbeth skriver, altid sjovt at se hvad andre fotograferer :O) S-M-U-K-T

    SvarSlet
  6. Ja, hvor ER de lækre, dine fotos af det vidunderlige sted, Karina har kreeret. Og tak for nogle skønne timer sammen, de vil lejre sig i hukommelsen... (håber jeg).

    Træet.... Selvfølgelig får I det at se i min have, men som i ved, skal jeg lige lade batterierne op igen efter visitter.

    Men det varer ikke længe, så skal i se!

    SvarSlet
    Svar
    1. Så er der kik til træet: http://denhelbredendehave.blogspot.com/2012/05/nu-med-tr.html

      Slet
  7. Det ser ud til at have været en hyggelig eftermiddag, og hvor er karinas have skøn.

    SvarSlet
  8. Nej hvor ser det hyggeligt ud med sådan et blogger træf. Spændende at se haverummet med en andens øjne, haven er skøn skøn SKØN uanset hvem der ser. Tak fordi du delte jeres træf.

    SvarSlet
  9. Ja det ser dejligt ud i Karinas have - meget gennemført og stilsikker. Lækre planter. Er sikker på at I har hygget og fået talt en masse havesnak! Karina er en god til at inspirere!

    SvarSlet
  10. Hej Signe.dejlige billeder fra Karinas smukke have.I ser ud til at have hygget jer gevaldigt.Hilsen Jette

    SvarSlet
  11. Rigtig flotte og dejlige billeder fra haverummene, og ingen tvivl om at I har hygget jer :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Ps. Det er tydeligt at det er ikke hvor meget plads der er, der er afgørende for en fortryllende have, men det er det kreative og æstetiske menneske som står bag det ;-)

      Slet
    2. Hvor ER jeg enig, Haverose. Det er nemlig nok de få kvadratmeter, der har givet mulighederne for at udnytte det fuldt ud. Og det er en vidunderlig oplevelse at være der. Bliver HELT overrasket, når en bil kører forbi lige udenfor. :D

      Slet
  12. Det er en helt igennem fantastisk oase Karina har skabt. Glæder mig til at læse hendes blog. Og hold da op, hvor er det inspirerende.
    Huset ser også meget indbydende ud:)
    Knus fra det jyske.

    SvarSlet
  13. det er da en meget nydelig have som Karina har, og dine billeder er IGEN supergode :)

    SvarSlet
  14. you live in a heavenly place. how nice.
    i love the flower and photo of 3, 4, 5th one. so pretty.

    SvarSlet
  15. Ingen tvivl om, at jeg gerne havde været der også, men forhåbentlig bliver der en anden gang! Ellers må jeg jo tuske mig til en ene-visning ;-) - for der er da helt forunderligt!

    Regnvejrshilsen
    Birgitte

    SvarSlet
  16. Jeg har på intet tidspunkt været i tvivl om at Karina havde en helt fantastisk skøn have..........men øj øj øj - det ser da bare helt vildt super fantastisk hyggeligt ud......skønt med sådan en dejlig havehyggekomsammen :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  17. Sikke en dejlig have Karina har!
    Jeg forstår godt det der med at træde et skridt tilbage og det er bare ikke langt nok væk :-) Men jeg syntes du har fået taget nogle gode billeder af haven ! Dejlig stemning ;-)
    K.Gro

    SvarSlet
  18. Skønne billeder fra Karinas fantastiske oase :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...