fredag den 10. juni 2011

Populære højbede - nu med egen side


Det er lidt sjovt engang i mellem at gå ind i statistikken og se, hvilke indlæg, der bliver læst mest, og hvad der er for søgeord, der har googlet besøgende her hen. Og når man kigger her, så er der ingen tvivl om, hvad det allermest populære og søgte er her på bloggen; det er nemlig mine højbede. Jeg tænker, at det måske er fordi folk selv skal igang med at bygge og lige vil hente lidt inspiration - men det er jo bare et gæt.

Før har jeg haft et afsnit om højbedene på min side om haven, men nu har jeg taget konsekvensen af den store interesse og givet højbeden deres helt egen side, hvor de kan få lidt mere plads. Den nye side kan du se her, men den er også at finde blandt fanerne øverst på bloggen.

Foreløbig er det mest genbrug af tekst og billeder, jeg har samlet sammen fra tidligere indlæg - men mon ikke der nok skal komme mere på hen ad vejen :-)

Hvis andre har gode bud på, hvorfor højbedene er så populære, må I endelig komme med dem - det vil jeg sikkert også kunne bruge til at forbedre den nye side, og gøre den mere relevant for dem, der googler en tur forbi.

Det kunne være lidt sjovt at høre, hvad der er mest populært hos jer andre bloggere?

4 kommentarer:

  1. Da vi købte hus var der en stor køkkenhave, men den groede til i ukrudt. Derfor byggede min mand 6 højbede i lærketræ. Nu er det så nemt at tage et højbed af gangen. Jeg har desværre stadig græs imellem mine bede og det er ikke sagen. Derfor har jeg besluttet at grave græsset af og lægge stenmel i stedet. Det er for dyrt hvis der skal lægges fliser. Jeg synes også at de giver god mulighed for at have køkkenhave mange forskellige steder i haven.
    Det er ret flot at male dem sorte.

    SvarSlet
  2. Hej Gitte

    Jeg skal også have lavet mig nogle flere :-)

    Jeg er glad for, at jeg prioriterede at få lagt fliser omkring dem. Jeg havde heldigvis en del i overskud, fra stier langs huset, der blev nedlagt, da der skulle graves ud til kloakeringen. Så det var en gratis omgang - hvis man ser bort den ekstra arbejdstid, jeg var nøndt til at lægge i det :-)

    Jeg er også glad for, jeg malede dem sorte :-)

    SvarSlet
  3. Jeg tror/ved, at mange stadig er usikre på højbedene.

    De kan godt lide tanken om at have bedet hævet og især afgrænset. Men frygten for, at de skal stå med vandkanden ved højbedet morgen, middag og aften vil de gerne have be/afkræftet. Så er det jo rart at læse om nogen, som har afprøvet det på egen krop.

    Jeg aner ikke, hvad folk læser hos mig... det kunne være, at jeg skulle finde ud af det.

    SvarSlet
  4. Wow.. Sikke nogle flotte højbede! De tager sig virkelig godt ud i den sorte farve! For tiden drømmer jeg om højbede til urter og div. grønsager.. Måske i sammenhæng med nogle rio-net, hvor små klatreplanter kan snørkle sig op af! Højbede er dejlige overkommelige.. Et sikkert hit! :)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...