søndag den 26. juni 2011

Tidsler


Jeg forsøger at holde tidslerne ude af min have. Sammen med skvalderkål, mælkebøtter og humle er de på listen over planter, jeg fører intens krig imod. Men på bunken i baghaven er der indført midlertidig våbenhvile, hvilket de selvfølgelig har udnyttet på det groveste.

Jeg har nogle ret ambitiøse planer for, hvad der skal ske med bunken på længere sigt, der både inkluderer højbede i flere niveauer og en anden ruminddeling af baghaven, men det bliver ikke i år. Derfor har jeg også accepteret, at den lige nu ikke er en del af krigszonen, og jeg kan stort set med fred i sjælen læne mig tilbage og nyde de forbudte blomster.

Den er da smuk sådan en tidselblomst :-)




5 kommentarer:

  1. Tidslen har da helt bestemt en smuk blomst. De andre planter du forsøger at bekæmpe er jo også smukke planter. Ulempen er desværre, at de alle breder sig med lynets hast, hvis de får lov at være i fred, og dermed tager magten fra de planter, som vi selv har valgt at indføre i vores haver ;-)
    God søndag, nu vil jeg gå ud i min have og fortsætte bekæmpelsen af mine uønskede grønne vækster - smukke eller ej.

    SvarSlet
  2. God kamp, Vivik :-)

    Jeg forbereder mig også på, at det bliver en lang og sej omgang at få erobret bunken til næste år - lige nu har jeg mere end rigeligt at se til med de kampe, jeg allerede har igang andre steder i haven.

    SvarSlet
  3. JEg kan godt lide, du ser det poetiske i det almindelige, Signe, Men det har jeg vist sagt til dig før!
    Tidsler er ikke sjove at komme til at træde på eller røre ved. Men med dine smukke billeder, kan man jo kun give dig ret! De er meget smukke. Lidt dæmoniske faktisk!

    Jeg har også en staudetidsel i et hjørne af haven, og har ikke brudt mig særligt om den før jeg så den i samspil med andre - f.eks. Digitalis. OVervejer at flytte den til et mere synlkigt sted, selvom den kræver sin plads!

    Kh. Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
  4. Smuk er den. Det kan være fristende at lade den blive, men nok en dårlig ide.

    SvarSlet
  5. Den er smuk og det er dejligt at nyde den i grøftekanter og på steder hvor den ellers får lov at være. Dine billeder er virkelig skønne:))

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...