torsdag den 9. juni 2011

Syren-hortensia


Jeg kom lige i tanke om, at jeg slet ikke har fået vist denne skønne hortensia frem på bloggen endnu. Det er absolut en fejl, så det vil jeg straks råde bod på.

Jeg fik den for lidt over en måned siden, og plantede den straks ud i haven. Den så ikke så imponerende ud på det tidspunkt. Men se hvilke skønne syrenagtige blomster, den står med nu.

Navnet er 'Aysha', den er ret hårdfør og kraftigt voksende, så jeg håber, at den med årene vil voske sig til en større busk fyldt med disse næsten fodboldstore syrenblomstrende halvkugler - det er jeg sikker på, vil passe rigtig godt til min have :-)

Den er fin, ikk'?

11 kommentarer:

  1. Hvor den er vakker! Skjønn farve:o)
    Selv her jeg bare "vanlig" Hortensia i min have..

    Go' dag til deg!
    Helene

    SvarSlet
  2. Nææ hvor er den smuk og en vidunderlig farve, den må jeg da gå på jagt efter. Tillykke med tudsen:o)
    Annette

    SvarSlet
  3. Den har jeg aldrig set før, men den ser da helt fantastisk ud :-)

    SvarSlet
  4. Ja den er da helt fantastisk. Den ligner lidt popcorn som Claus Dalby siger. Også en meget smuk farve. Held og lykke med den.

    SvarSlet
  5. Fantastisk smuk, der er ikke noget som blå blomster.

    SvarSlet
  6. Ja den er meget smuk, men jeg synes, det er tidligt den blomstrer. Jeg har ingen blomstrende hortensiaer endnu.
    Jeg har den også, men for at få den til at blomstre har jeg flyttet noget rundt med den, så jeg troede egentlig, den var gået til, men det er den heldigvis ikke. Den var blevet planter der, hvor der somme tider står vand i længere tid. Det var alligevel rigeligt vand til den, men jeg er glad for, at den lever endnu, og vi har flyttet den lidt væk fra stående vand.

    SvarSlet
  7. Den er bare vidunderlig. Skøn sart farve.

    SvarSlet
  8. Det var dog den skønneste farve på en hortensia, wow, siger jeg bare :-)
    Det vil da blive helt vildt flot når den vokser sig stor og stærk.

    SvarSlet
  9. Den hadde en nydelig farge! Hortensia er flotte planter.

    SvarSlet
  10. Hej Signe.
    Rigtig smuk hortensia - flot farve.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
  11. Jeg synes også, det er en helt fantastisk farve, de har. Der stod på dem, at de var lyseblå, men jeg kunne forestille mig, at de bliver mere, og mere lyserøde, nu hvor de står i almindelig havejord. Lige nu er farven vel nærmest et sted midt i mellem - det kunne være fedt, hvis de beholdt den kulør :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...