fredag den 3. juni 2011

Frugttræerne efter 3 uger

For tre uger siden fik jeg fem nye frugttræer i haven (som man kan læse om her), og siden har jeg kæmpet for at holde liv i dem. Lige nu ser det ud som om, at både æbletræet ved indgangen, kirsebærtræet i baghaven og det lille træ i forhaven har klaret den.

Æbletræet ved indgangen

Kirsebærtræet i baghaven - og Voodoo, der hjælper til med vandingen :-)

Det lille træ i forhaven - og min lille hjælper igen :-)

Jeg er til gengæld mere i tvivl om kiwien og fersketræet overlever. De ser godt nok lidt triste ud, men nu må vi se. Jeg gør, hvad jeg kan for at muntre dem op med masser af vand både morgen og aften. Og så længe der er liv, er der vel også stadig lidt håb :-)

En trist kiwi :-(

Og et trist ferskentræ :-(

Min trofaste lille hjælper Voodoo, deltager også ivrigt i vandingen. Han danser glædesstrålende rundt, så snart jeg tænder for hanen, og når stort set at blive gennemblødt før vi er færdige. Han går lidt i vejen, men det nænner jeg ikke rigtig at sige til ham, for han synes det er en fest at vande træer - en af dagens helt store højdepunkter :-)



5 kommentarer:

  1. Dejligt, at dine frugttræer ser ud til at overleve flyningen :-)
    Jeg har ikke så meget forstand på ferskner og kiwi, men der er da grønne blade på dem endnu. Prøv at blive ved med at pleje dem, der er måske håb endnu. En af planternes overlevelses strategier er at smide bladene når de har det hårdt. Så længe der er noget frisk når du sætter en negl i grenene er de ikke helt døde.
    Held og lykke med det hele.

    SvarSlet
  2. Hej Signe,
    Jeg håber dine frugttræer overlever. Jeg har selv overvejet en fersken på espalier på en sydvendt mur.
    Sikken en herlig våd hund. Det er dejligt når man har godt selskab i haven.

    SvarSlet
  3. Jeg er sikker på at med den omsorg træerne i nr. 1 2 3 får, så skal de nok overleve, selvom de måske venter med at sætte frugt til næste år :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  4. Hvor er han altså bare skøn, ham Voodoo :-D
    Jeg kan godt forestille mig et cirkus, når I vander træer. Sådan en rigtigt vandhund :-)
    Jeg ville også bare blive ved med at vande dem allesammen, altså træerne :-D De 3 første ser rigtigt gode ud.
    Fortsat god dag i haven :-)

    SvarSlet
  5. Tak for de søde og opmuntrende kommentarer :-)

    Og jeg skal nok blive ved med at pusle om dem, så længe der er tegn på liv - hvilket der jo heldigvis fortsat er :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...