søndag den 19. juni 2011

En gave fra min søde genbo :-)

Jeg er simpelthen begavet med de sødeste naboer, genboer og lidt-længere-henne-ad-vejen-boer, man kan tænke sig. Det er næsten ikke til at fatte, hvor utrolig heldig, jeg har været :-)

De giver altid en hjælpende hånd, hvis jeg har brug for hjælp, låner mig værktøj og græsslåmaskine, passer hunden, inviterer på kaffe eller et glas vin - og som om, det ikke skulle være nok, så kommer de ovenikøbet med  gaver :-)

Her er det genboen, der har været forbi, med forskellige hjemmelavede tomater, tagetes, mamelukærme, peber og chili. Hvor heldig kan man være :-)


Nu jeg alligevel havde kameraet fremme, kommer der også  lige lidt billeder fra haven i dag :-)

Min New Dawn er sprunget ud :-)



 Pæonerne har klaret regnen :-)

De fine små storkenæb 



Klematisen Ville de Lyon blomstrer stadig - med de søde små margueritter i baggrunden



Rølliker i alle mulige farver og nuancer er på vej

Og så lige et par roser igen her til slut - håber ikke I er ved at blive træt af dem :-)




Rosen Gerbe

Eden Rose/Willestrup bl.a. til ære for Hanne, der spurgte til farven på knopperne

17 kommentarer:

  1. Det er skønt at have søde naboer og når I så kan dele og have det så godt sammen, så er det jo ikke kun skønt men en fryd :-)
    Jeg bliver ved med at imponeres over alle de smukke og mange forskellige blomster, som du har i haven og specielt når du kun har haft haven siden 2009 (jeg måtte lige sikre mig en ekstra gang, at det var 2009!). Rigtig flot.
    Og nej vi bliver da ikke træt af gentagne billeder af roser - når bare det er planter, så slubrer vi i os af dine dejlige billeder :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er det dejligt med sådan nogle naboer, det er guld værd:-)flotte billeder fra din have:-)rigtig god søndag

    SvarSlet
  3. Jeg føler mig også ekstremt heldig :-)

    @Susanne:
    Ja, jeg flyttede ind for godt og vel 1½ år siden, et par uger før årsskiftet 2009/2010, så det er min anden sommer i haven.
    Nogen gange kan jeg godt tænke, at det går for langsomt med at få realiseret alle de mange planer jeg har, men når jeg ser tilbage på billederne og tænker på, at her stort set ikke var andet end græsplæne, så må jeg jo erkende, at der faktisk er sket en hel del.
    Jeg såede også et masse forskellige stauder og fjernede grætørv i en uendelighed det første forår - det kan jeg så glæde mig over nu :-)
    Men der er ikke den store sammenhæng og helhed over bedene endnu, og mange af planterne trænger til at vokse mere til. Du har måske opdaget, at der er flere nær- end panoramabilleder fra haven. Der går nok nogle år endnu, før de for alvor begynder at ligne noget :-)
    Men dejligt med opmuntring :-)

    SvarSlet
  4. Det lyder som om du har været rigtigt heldig med naboerne, sikke en dejlig gave at få :-)
    Og nej, du må endelig ikke tro at vi nogensinde bliver træt af blomsterbilleder :-D Og slet ikke når det regner :-)
    Tak for ekstra billedet af Eden Rose. Den er virkelig fascinerende med det grønne på knopperne. Jeg kan ikke helt forklare hvorfor, men den er ihvertfald på ønskelisten nu :-D
    Kan du have en fortsat god søndag :-)

    SvarSlet
  5. Hej Signe

    Fantastisk med røllike i mange farver. Superflot sammensætning du har i disse nuancer. Det bliver garanteret utroligt smukt. Tak for en dejlig blog - som altid. ;)

    kh
    Eva
    Evigglade.blogspot.com

    SvarSlet
  6. Nydelig farger på det du har i hagen nå. Det er synd at det alltid må komme så mye regn når peonene blomstrer.

    SvarSlet
  7. @Hanne
    Heldigt du kom forbi og så det billede, jeg havde lagt på til dig af Eden Rose/Willestrup. Jeg synes også, det er en fantastisk charmerende rose. Som du kan se, har de nye knopper ikke været så plaget af bladlus, så mon ikke der kommer et par billeder til, når de springer ud :-)

    @Eva:
    Jeg var lidt fascineret af rølliker. De er med til at give et frodigt og lidt uformelt grøftekants-præg. Da jeg skulle købe frø sidste forår, faldt jeg over forskellige røllike-blandinger, og købte både en blanding i pastelfarver og en i forskellige rosa, pink og lyserøde nuaner. Jeg var lidt bange for, om det ville blive for rodet med alle de farver, men jeg synes faktisk, det er blevet ret fint, at de veksler lidt rundt omkring. :-)

    @Marit:
    Ja, det er lidt synd med al den reng på de blomstrende pæoner. Men jeg kan se, at det rundt omkring fører til, at de bliver skåret af og kommer ind i vaser. Det ville man jo næsten ikke nænne, hvis det ikke var for regnen :-)
    Jeg har ikke så mange endnu, så jeg har heller ikke nænnet det, selvom der kom regn - men næste år måske, hvis vejret bliver ligeså vådt og pæonerne er blevet lidt flere :-)

    SvarSlet
  8. Hej Signe,
    Vi bliver aldrig trætte af dine rosenfotos. Roserne er jo bare så skønne i øjeblikket. Jeg er også vild med dine rølliker. Det er nogle dejlige farver de har.

    SvarSlet
  9. Tak søde Gitte :-)
    Roserne ber næsten om at blive fotograferet, når de står og ser så fine ud - det kan jeg jo ikke rigtig stå for.
    Jeg har fuldt udsyn til min Eden Rose/Willestrup gennem terrassedøren fra stuen, så den kan også nydes indefra i regnvejr - og det bliver den :-)

    SvarSlet
  10. ...trætte.....OS? Nej aldrig.....knips du bare løs. Hvor er det bare nogle skønne naboer du har og glæden er da stor når man sådan bliver begavet Signe.

    Jeg er da helt syg med dine rølliker - hvor er de smukke :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  11. Skønne naboer og skønne fotos :o)

    Jeg er også vild med dine rølliker, jeg anede ikke de fandtes i alle de farver. De farver du viser harmonerer da rigtig godt sammen.

    SvarSlet
  12. Tak søde Dorthe :-)

    Ja, det er nogle skønne naboer, jeg har. Jeg blev helt overvældet og rørt, da hun kom forbi med bakken med alle de fine planter, som jeg ved hun har gået og puslet om efter alle kunstens regler.

    Det er i øvrigt langt fra alle røllikerne, der er sprunget ud endnu, så jeg tror, der er endnu flere farver og nuancer i vente. Det kan være jeg til den tid skal lave en opsamling her på bloggen, hvor man kan se dem allesammen.

    SvarSlet
  13. Altså, Signe - hvilken frodighed, du har i din have, jeg er meget imponeret over din store arbejdsindsats. Sikke nogle flotte rølliker, og så helt fra frø!

    Rosenbillederne taler jo også for sig selv, smukt.

    God aften til dig.

    Ulla


    PS. Jeg fik desværre ikke Scepter d'Isle med hjem i denne omgang...

    SvarSlet
  14. Tak Ulla :-)

    Ingen Scepter'd Isle??? Har du nu kastet din kærlighed på en, der er endnu skønnere? Den glæder jeg mig sørme til at se :-)

    Håber også du får en dejlig aften

    SvarSlet
  15. Skønne billeder ... og søde naboer - dem ka' man ikke få for mange af ♥♥

    SvarSlet
  16. Så har du været ligeså heldig som mig, men det skrev du vidst også til mig. Det er dejligt med flinke mennesker. Roser bliver man ikke træt af, i hvert fald ikke når de er i blomst :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...