torsdag den 30. juni 2011

Floks - og meget mere Eden Rose


Min lille floks er sprunget ud i dag. Det bliver formentlig den eneste blomstrende floks, jeg får fornøjelsen af i år, men jeg har lavet stiklinger, så næste år skulle det gerne blive til lidt flere, og året efter endnu flere, og året efter det ... Men lige nu glæder jeg mig bare over denne her :-)

I siger jo, at I aldrig bliver trætte af roser - også selvom det er gensyn. I er derfor helt og aldeles selv ude om det, når der her kommer flere billeder af min Eden Rose/Willestrup, der er på sit højeste lige nu :-)










Håber I har en dejlig torsdag :-)

17 kommentarer:

  1. Nej, jeg bliver i hvert fald ikke træt af roser. jeg har ikke så mange selv, så jeg nyder dem meget i andres blogge, og denne er da helt skøn :-)

    SvarSlet
  2. Hej Signe

    Jeg er vild med floks, så jeg glæder mig til endnu flere billeder af dem de kommende år!

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  3. Fin Floks. Jeg har ikke ret mange, men jeg glæder mig til de kommer med blomst.
    Smuk Rose.

    SvarSlet
  4. Perfekt, smukt - mums.

    PS... Din floks er da godt nok tidligt på den, men fin farve

    SvarSlet
  5. Flot farve din floks har, og rosen samt billederne af den er super skønne :-)

    SvarSlet
  6. Fantastisk skønne rosen billeder og Floks er en af mine yndlinsblomster! Vi har efterhånden en del af dem i mange forskellige farver:-)

    SvarSlet
  7. Fantastisk rose, den er bare så smuk. Fin floks, min hvide er lige begyndt at vise lidt farve.

    SvarSlet
  8. Fantastiske rosebilder! Floks er en staude jeg liker godt. Det finnes så mange flotte farger av de.

    SvarSlet
  9. Phlox doftar ju underbart!Härlig färg din har.
    KRAM från mig!

    SvarSlet
  10. Nej, bliv endelig ved, for den rose er da helt fantastisk :-)
    Og hold da op, en tidlig floks. Mine har ikke engang knopper endnu :-)

    SvarSlet
  11. Smukke ser de ud dine blomster, en meget dejlig plet på jorden du har.
    Vil glæde mig til at følge med i din have.
    Håber du får en dejlig weekend

    SvarSlet
  12. Ja det er en fin floks, mine er også lige begyndt. Kan vi ikke lige få duften med af Edens Rose :-)
    God weekend

    SvarSlet
  13. Smuk rose.
    En af mine floks er også sprunget ud idag.. venter på flere ;0)

    SvarSlet
  14. Hvordan laver man stiklinger af floks? Skøn skøn rose du har, efter jeg har læst din blog, har jeg købt een for et par uger siden, den står stærkt:) Dækker du din rose til vinter?:.....

    SvarSlet
  15. Hej Kristina

    Floks er ret lette at lave stiklinger af.

    Jeg har klippet et topskud af med tre bladpar. Derefter har jeg fjernet de to nederste bladpar og stukket stiklingen ned i noget fugtig såjord, så det dækker det område, hvor de to nederste bladpar har været - det er der, hvor bladene har siddet, at der nu vil blive dannet nye rødder. De øverste blade, der er tilbage, har jeg afkortet ved at klippe dem midt over på tværs, så der ikke er så stor en overflade, som vandet kan fordampe fra. Undgå derefter direkte sol og hold jorden fugtig. Efter nogle uger vil der begynde at blive dannet nye rødder, og efterhånden vil den begynde at skyde igen. Når den er vokset lidt til, potter jeg den om, og når der er godt med rødder flytter den ud i bedet.

    Hvis du evt. har noget rodhormonpulver, som man kan købe på planteskolen, er det en god idé at dyppe spidsen i det, før man stikker den ned i jorden - men det går for det meste også fint uden.

    Held og lykke med det :-)

    SvarSlet
  16. Hov, jeg glemte da lige at svare på det med rosen :-)

    Jeg har ikke dækket den, og den skulle vist også være fuldt hårdfør, men min står dog lidt beskyttet i et lunt hjørne på terrassen op ad væggen.

    Held og lykke med din. Det er en skøn, skøn rose.

    SvarSlet
  17. Tak for dine svar, Signe, dejligt med din blog, du er flittig:) Og smukt at se sådan en ung pige at være så haveinterresseret:) SKriv venligst mere og flere fotos, tak. Elsker din havestil:) Knus.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...