tirsdag den 21. juni 2011

Lidt blandet fra i dag


Så kom petuniaerne endelig op og hænge på deres pladser på hver side af min datters værelse. Nu må de meget gerne vokse sig store og frodige ud over alle kanter - og gerne hurtigt :-)

Stedmoderblomsterne, jeg plantede ud i foråret, blomstrer stadig på livet løs i de fineste blålilla nuancer :-)



Det nye æbletræ, der havde tabt stort set alle sine blade efter at have været i klørerne på katten, er nu begyndt at sætte nye små grønne blade. Jeg have frygtet det værste, så jeg er så glad for hvert eneste lille blad, der er kommet :-)


Lidt flere rølliker er sprunget ud:



Og traditionen tro, kommer der lige et par roser :-)



Så fik jeg øje på disse små yndigheder blandt nogle af røllikerne - jeg har ingen anelse om, hvad det er:


Og så lige et billede af de allersidste natvioler før de takker endeligt af: I har været en fornøjelse at have i haven for både syns og lugtesansen - håber, I har fået smidt en masse frø :-)


Solen er her ved at forsvinde på en af årets længste dage. Det sidste den rammer i haven er hylden og bunken med med skvalderkål. Jeg nåede lige at fange og forevige de sidste stråler:



10 kommentarer:

  1. Dine små blomster ligner Iberis Umbellata, sløjfeblomster. Det er små et-årige sommerblomster. De er ret gode til at selvså sig, og rigtigt søde synes jeg. De findes i forskellige hvide, rosa og lilla farver.
    Dejlige billeder fra dig og din have som altid :-)
    Godnat :-)

    SvarSlet
  2. Smukke billeder, især af solnedgangen.

    Ved du hvad den hvide rose hedder?

    Ulla

    SvarSlet
  3. En dejlig rundvisning i din have. Håber dit æbletræ kommer sig. Mine stedmoder holder også endnu, selvom de er ved at blive lidt ranglede.

    SvarSlet
  4. Skønne billeder. Godt træet overlevede kattens hærgen - frække fyr!!
    Hylden - eller er det skvalderkål? - i aftenlys er meget smukt... :o)

    SvarSlet
  5. Nydelige bilder hos deg! Den hvite rosen var vakker.

    SvarSlet
  6. Tak for jeres søde kommentarer :-)

    @Hanne:
    Ja, du har ret. Det kunne sørme godt ligne sløjgeblomster. Hvor er jeg heldig :-)

    @Ulla:
    Den hvide rose med de gule knopper er en 'White Nights'. Den dufter skønt og klatre livskraftigt op af sydvæggen på min terrasse. Du kan bl.a. se billeder af fuldt udsprungne blomster i mit indlæg "Klokker i sol" fra den 10. juni.

    @Gitte:
    Efter æbletræet er begyndt at få nye blade, tror jeg på det igen :-)
    Mine stedmoder er faktisk ikke rå ranglede. De står i bedet mellem alt mulig andet, så man ser det heldigvis heller ikke så meget, hvis de skulle blive det. Men hvor er de søde til at blomstre :-)

    SvarSlet
  7. @Fru Friis:
    Det er min skvalderkål, der er så fotogen i solnedgangen :-)
    Men jeg turde næsten ikke at skrive det, for sidst jeg kom til at skrive, at jeg synes, at skvalderkålens skærme er ret yndige, affødte det en del kommentarer. Jeg tænkte derfor, at det var lettere at nyde billedet, hvis man ikke vidste, hvad det var :-)

    @Marit:
    Tak :-)
    Jeg synes også, den hvide rose er utrolig sød - specielt, når den ikke er sprunget helt ud.

    SvarSlet
  8. Sikke en nydelse at være på besøg hos dig i dag!

    Jeg kan godt lide at du med dit kamera både falder for det kultiverede og det vilde, det poetiske og det stemningsfulde. Jeg har længe siddet og nydt og nydt. (Er nemlig selv for syg igen i dag og har været det i en uges tid nu) til at gå i haven. Så er det godt at have blogs som din, Signe!

    Skal lige høre om du ved, hvad den rosa rose hedder?

    SvarSlet
  9. Hvor er du sød Marianne :-)
    Jeg er ked af at høre, at du har det så skidt - jeg håber, du snart bliver frisk igen, så du kan komme ud og nyde haven.
    Den rosa rose er min Eden Rose/Willestrup. Selvom jeg efterhånden har vist den frem en del gange, så kan jeg ikke rigtig holde kameraet fra den :-)
    Jeg nyder i øvrigt også at følge med på din blog :-)

    SvarSlet
  10. Skønne drømmeagtige billeder af skærmblomsterne.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...