onsdag den 8. juni 2011

Højbed, klokke og fingerbøl

Her til morgen er min første smalbladet klokke og min første digitalis (Camelot Rose) sprunget ud. Begge to er nogen, jeg såede sidste år. Klokkerne er der flere hundrede af i bade blå og hvid, mens kun et par af mine digitalis klarede den (dejligt jeg fik suppleret op med et par til i Kolding).




Jeg synes også lige, jeg ville vise, hvordan det står til i højbedene:


Citrontimian, oregano og basilikum

Salvie, merian og dild

Purløg, koriander og fransk estragon

Persille og marrokansk mynte

Jordbær, ærter og gulerødder

Babysalat-blanding, pluksalat og spinat

Når man sadan får linet det op, er jeg da egentlig lidt imponeret over, hvor meget jeg har fået klemt ned i de par højbede. Der vil sikkert komme pladsproblemer, når det vokser endnu mere til.

Babysalaten og krydderurterne er jeg i øvrigt allerede gået igang med. Hvor er det en helt igennem fantastisk oplevelse at kunne gå ud og plukke til aftensmaden - og så smager det jo dejligt :-)

6 kommentarer:

  1. Du har fået plads til mage lækre ting i køkkenhaven. Det smager altså bare bedre når det er egen avl..

    SvarSlet
  2. Hej Signe.
    Lækre ting du har fået i dine højbede.
    Ha´en god onsdag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
  3. Sikken en frodighed i dine højbede... du må bare spise hurtigere end de vokser, så skal der nok blive plads :-)
    Dine Campanula og fingerbøl er smukke.
    Jeg har aldrig haft så få digitalis som i år, så måske har det noget med vinteren at gøre.
    Jeg havde så mange sidste år, så jeg havde forventet 'industrielle' mængder i år :-D

    SvarSlet
  4. Det er rigtig flotte højebede med mange lækre urter i - hvor kan du smovse hele sommeren :-)

    SvarSlet
  5. Hvor frodigt... vil slet ikke vise mine endnu ;0)
    - nåe kom nu også lidt sent igang...

    SvarSlet
  6. Ummm... fristende lækre billeder :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...