søndag den 1. maj 2011

Så er mine første julerosefrø sået

Jeg nåede ikke videre med mine højbede, for jeg opdagede pludselig, at min julerose var begyndt at smide frø. Den har stået indendørs til for et par uger siden, så den var lidt hurtig på den. Efter udførlige anvisninger, som jeg tidligere har fået her på bloggen af Marie-Louise fra 'Den frodige have', (og tusind tak for det Marie-Louise) har jeg nu fået sået dem, der var klar. Der er stadig flere fyldte frøstande, der formentlig bliver klar i løbet af den næste uge eller to, og jeg har tænkt mig at så hver og en af de små sorte frø. Derefter er det bare at væbne sig med tålmodighed nogle år, så bliver der et helt overdådigt hvidt julerose-forår i min have - hvis alt går vel :-)



Det kunne i øvrigt klares siddende på min yndlings morgen-kaffe-plads på risten foran hoveddøren, til duften af min pinselilje - det er jo heller ikke så tosset :-)


5 kommentarer:

  1. Jeg er spændt på at høre om det lykkes ;-)
    Fint bed med de lyse gule narcisser og tulipaner.

    SvarSlet
  2. Tusind tak for hjælpen Signe. Det var jo egentlig såre simpelt. Jeg har prøvet så meget, men uden held. Sidder her og føler mig lidt dum, men så har jeg også lært noget i dag :)

    Jeg har aldrig prøvet at så juleroser, men har sat små babyer i potter. Så om 4-5 år kommer der vel blomster. Som havetosse må man være tålmodig!

    SvarSlet
  3. Håber du får held med dine juleroser, for der er nu en særlig glæde ved det, man selv laver :-)

    SvarSlet
  4. Ja, det er et ret langsigtet projekt, og jeg er også spændt på at se, om det lykkes - men hvis det gør, vi glæden uden tvivl være stor ;-)

    SvarSlet
  5. Ja, det er spændende at så sine egne juleroser :-)

    Hvor ser der bare hyggeligt ud ved dit hus.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...