torsdag den 19. maj 2011

Akelejer og natvioler

Der er noget alfe-agtigt over akelejer, og lige nu blomstrer de i de fineste blå, lyserøde og lilla farver i haven. Blomsterne er bare så yndige, men også bladene er rigtig fine, specielt når de står pyntet med store diamant-funklende vanddråber, som det ofte er tilfældet. Sidste år havde jeg kun et par stykker, der blomstrede, men i år er mange flere kommet til, og jeg satser på, at der vil komme mange, mange flere med årene, for akelejer kan man da næsten ikke få for mange af. Jeg har sået en del dobbeltblomstrende her i foråret, så til næste år vil udvalget også blive endnu mere varieret, og så kan de jo blande sig på kryds og tværs, som de nu har lyst. Hvor bliver det skønt :-)



Da jeg viste et billede af en af mine lilla natvioler for et par dage siden, var der en del, der fortalte, at de havde de hvide natvioler. Dem har jeg også, og de er rigtig fine, men jeg synes nu, de lilla er de fineste. Dem skal jeg helt sikkert også have mange flere af :-)




7 kommentarer:

  1. Sidder her på arbejdet med morgekaffen og skal lige have et blomsterfix inden jeg arbejder videre. Dejlige billeder af akeljer og natvioler - dem er jeg også glad for og så er det så nemt at skabe sig et "hav" af dem over et par år ved at sprede frøene - en af de gratis overdådige glæder :o)
    hilsen Berit

    SvarSlet
  2. Jeg er også vild med akelejer, men hvis man ikke passer lidt på synes jeg de spreder sig for meget. Luksusproblem? :)
    Du tager nogle skønne billeder.

    SvarSlet
  3. um ja, akelejer! De er små ballarinaer, synes jeg.

    Jeg har næsten for mange, men kønne er de - bededags-opgaven (udover at luge skalvderkål..) må være at få taget billeder af skønhederne :)

    SvarSlet
  4. Jeg holder også vældig meget af akelejer. Du vil helt sikkert få flere med årene, men de er heldigvis lette at luge væk, hvis det bliver for meget af det gode

    SvarSlet
  5. Hmmm... sidder lige her og kommer i tanke om at jeg plantede nogle hvide natvioler ud sidste år ... men hvor var det nu det var? ;0)

    SvarSlet
  6. Også en akeleje-fan her ;-)Og jeg kan IKKE få for mange ;-))

    SvarSlet
  7. Også vild med akelejer her. har dem i mange farver alle vegne i haven ;-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...