mandag den 23. maj 2011

Nyt bed


Det nye æbletræ ved indgangen inviterede sådan til at få sit eget bed, så det er jeg nu gået igang med. Der er fjernet det meste græstørv og lagt en række sten i kanten, og jeg har næsten besluttet mig for, hvilke af de hjemmelavede småplanter, der skal have lov til at få en plads.

Da jeg nu var igang udvidede jeg også bedet ved siden af op ad huset, så det står nu også klar til at tage imod de udvalgte. Tilsammen kommer de to bede til at danne en sti fra gårdspladsen til forhaven, og jeg tror, det bliver rigtig fint, når de vokser til.

De andre bede (langs skuret og ved havelågen) er kantet med marksten og store gamle brosten, men jeg havde ikke flere tilbage, så de nye bede må nøjes med de knapt så charmerende herregårdssten til jeg engang får tiltusket mig nogle andre.

Som man kan se, blomstrer de to rhododendron ved køkkenvinduet nu :-)


Så er der i øvrigt kommet godt gang i højbedene, og de blomstrende jordbær og krydderurterne er kommet på plads.



Det er så skønt, når man kan se, at der sker noget :-)

Ha' en rigtig dejlig dag!

5 kommentarer:

  1. Vi løb også tør for marksten igår ½ meter før slut... bare fordi, vi ville lægge nogle af dem om. Jeg aner ikke, hvor den ½ meter forsvandt hen :(

    Jeg er vild med dine højbede !! Dem vil jeg vise Henrik husbond og så starte plageriet ;)

    SvarSlet
  2. Det ser rigtig hyggeligt ud i din have :-)

    SvarSlet
  3. Det bliver rigtig godt med det bed Signe.......overvejer selv om jeg skulle kante alle mine bede med sten så kanterne på græsplænen er lettere at holde og slå pæne med håndskubberen.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  4. Dit nye bed tegner rigigt fint :-) Det bliver spændende at se, hvilke planter du får placeret i bedet.

    SvarSlet
  5. Tak for kommentarerne :-)

    @Frøskuffen: Held og lykke med plageriet :-) På min side om Haven, er der i øvrigt billeder af forskellige stadier i byggeprocessen, så man kan se, hvordan de er blevet til.

    @Dorthe: Jeg har netop lagt dem i niveau med græsset, så det bliver lettere at komme til med håndskubberen - men jeg havde nu stadig foretrukkt nogle mere charmerende natursten, også selvom det er lidt mere bøvlet at holde :-)

    @Susanne: Jeg er også spændt på at se, hvad jeg beslutter mig til. Foreløbig er det blevet til nogle akelejer (dobbelte) og nogle lupiner, men jeg har ikke helt bestemt mig for resten.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...