fredag den 6. maj 2011

Rådhushaven

På en af de kendteste adresser i landet (og dyreste i Matador-spillet), bag de tykke mure på Københavns Rådhus, gemmer sig et dejligt lille åndehul af en have. Der er sikkert ikke mange, der er klar over det, for der er sjældent særlig mange mennesker. Og den bliver vist primært benyttet af rådhusets medarbejdere til at spise frokost og ryge cigaretter i.

Haven er åben i hverdagene fra kl. 10 til 16, og man kan komme ind via to store porte på hver sin side af rådhuset. Så hvis nogen af jer befinder jer i hjertet af København på en hverdag, og mangler et sted at hvile benene et øjeblik, så kan jeg varmt anbefale, at I lige lægger vejen forbi.











8 kommentarer:

  1. Sikke en perle der findes i København - flot:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
  2. Det var ny viden, anede ikke at der lå så flot en have inde ved Københavns Rådhus.

    Det er i øvrigt også sjældent, jeg kommer til Kbh., men vil tænke på det næste gang jeg er der :-)

    SvarSlet
  3. Tak for tippet. Jeg vidste heller ikke at der ligger sådan en perle midt i byen. Skønne billeder du tager :-)
    Du ved vel ikke hvilke tulipaner det er? De er pragtfulde. Kunne det være Angelique? Jeg har dem for første gang i år, men de er først lige begyndt at blomstre.

    Min blog:
    http://hanneihaven.blogspot.com/

    SvarSlet
  4. Jow - jow, det vidste jeg skam godt. Vi var der sidste sommer og der var fyldt med de fineste sommerblomster. Skal vist huske at kigge ind igen for du har ret i at det er et skønt sted. Og så husker jeg det som om der er helt stille derinde, hvilket jo er utroligt lige på rådhuspladsen. Tak for kigget :o)

    SvarSlet
  5. Der findes faktisk mange dejlige haver rundt omkring i København. Næste gang jeg kommer forbi nogen af dem, vil jeg også sørge for at få taget billeder og lægge her på bloggen, for jeg synes tit, der kan være inspiration at hente. Jeg komme dog ikke helt så meget rundt, efter jeg selv har fået have :-)

    @Fru Friis: Du husker helt rigtig, der er forbavsende stille, når man tænker på, hvor den ligger - den mest dominerende lyd er springvandet :-)

    @Hanne: Jeg er ikke klar over, hvad det er for nogle tulipaner, men vil give dig helt ret i, at det godt kunne ligne Angelique. Og velkommen på bloggen i øvrigt :-)

    SvarSlet
  6. Jeg vidste heller ikke at der lå denne have gemt bag rådhuset - og jeg arbejder lige i nærheden, så der skal jeg da over og sidde med madpakken på gode dage. Tak for tippet - skønne billeder.
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  7. Der er jo også Bibliotekshaven, ved Folketinget.
    Den er simpelthen så hyggelig. Der er faktisk nogle perler ind imellem.

    SvarSlet
  8. Hej Eva
    Bibliotekshaven er også på min lille liste over dejlige haver i København. Og jeg er helt enig - den er absolut en perle. Jeg havde også en plan om at gå en tur forbi med kameraet en dag :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...