tirsdag den 10. maj 2011

Højbedessåning og små narcisser

Jeg havde så travlt med at så i gåraftes, jeg helt glemte at fortælle, at jeg fik fyldt det første højbed. En af mine søde naboer - hende med den forsinkede fødselsdagsgave - tilbød at hente et par poser jord, så jeg kunne komme igang. Og det kom jeg så :-)


Der blev sået ærter og gulerodmiks i den bagerste del og spinat og forskellge slag salat (pluk-, rucola- og en babysalatblanding) i den forreste. Garvede køkkenhavedyrkere, kunne sikkert have gjordt det i en håndevending, men når det er ens aller første køkkenhave, skal man jo sikre sig, at alt går rigtigt til. Så jeg læste på frøposerne, slog op i John Seymours selvforsynende havebog, og læste alt om spinat, salat og gulerødder, læste på poserne igen, slog op i bogen igen, for hvordan var det nu lige med afstanden på salaten, når man såede i højbed. Og sådan fortsatte det et par timer før de sidste frø var sået, og det hele kunne sluttes af med en gang vanding. Ren præstationsangst - men jeg går stærkt ud fra, at den aftager i takt med erfaringen - ellers bliver det da ret krævende at have køkkenhave :-)

Og så synes jeg også lige jeg ville vise de små narcisser, der står i det høje græs under den busk, der viste sig nok at være Tatarisk Gedeblad. Jeg synes bare de så så søde ud her i morgensolen :-)


Kan I ha' en rigtig dejlig dag!

4 kommentarer:

  1. Hej Signe.
    Det lyder spændende med det du har sået i et af dine højbed.
    Jeg tror også at jeg ville få præsentationsangst hvis jeg gik i gang med køkkenhave - jeg har ingen - ej heller et drivhus.
    Ha´en god dag:)
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
  2. Hej Signe,
    Hvor må du være glad for din søde nabo. Sådan nogle skal man passe godt på :)

    SvarSlet
  3. Hej

    Det kommer med tiden, bare rolig.

    Lækkert med gulerødder i mange farver. :P

    - Ungersvenden

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer :-)

    @Lene: Jeg har faktisk så utrolig heldig, at jeg har rigtig mange søde naboer her i haveforeningen. Det er så fantastisk. Og jeg gør, hvad jeg kan for at passe godt på dem. Hende med fødselsdagsgaven fik også lige et par af mine "Dronning Ingrid"-stilkinger med hjem, som hun blev rigtig glad for :-)

    @Ungersvenden: Dejligt at høre, at det kommer med tiden. Jeg er i øvrigt også ret spændt på gulerødderne :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...