tirsdag den 31. maj 2011

Første rose


Sikke en blomstrende dag. I morges var det mine første storkenæb, der sprang ud, og flere fulgte trop i løbet af dagen. Og nu ser jeg pludselig, at min første rose sørme også har valgt at springe ud netop i dag - lige på tærsklen til sommeren. Nu bliver jeg jo nødt til at lave endnu et blog-indlæg, for den slags nyheder kan man jo ikke bare forbigå i tavshed :-)

Rosen er en 'White Nights' - en rigtig dejlig slyngrose. Knopperne er gule, men når blomsten er helt sprunget ud, bliver den nærmest flødefarvet og med den dejligste duft. Den flyttede ind på sin plads ved terrassens sydmur få dage efter jeg overtog huset for ca. 1½ år siden. Sidste år gav den masser af blomster og i år, hvor den efterhånden er oppe over halvanden meters højde, ser der ud til at være endnu flere på vej.

Skønt, skønt, skønt at det nu er blevet rosentid! :-)

3 kommentarer:

  1. Ja men lige for lige :-) Det er da en helt vidunderlig rose, den kan man da gå hen og blive afhængig af.

    SvarSlet
  2. Ja, sikke det blomstrer hos dig :-)
    Jeg nåede ikke engang ud og checke om der var noget nyt idag, fordi det dumme regnvejr kom tilbage, og vi fandt et hvepsebo lige udenfor terrasse-døren! Nu er de sprøjtet og så håber jeg de er døde imorgen. Jeg elsker næsten alle skabninger, men ikke hvepse.
    Hvor er din rose bare smuk... det er da den skønneste farve :-)

    SvarSlet
  3. Taak, jeg er også gået hen og blevet ret glad for den. I starten var jeg lidt i tvivl, for var gul nu også lige min farve? - men jeg har nu for længst overgivet mig :-)

    @Hanne: Surt med et hvepsebo. Jeg har det også ret svært med hvepse. Jeg skal virkelig koncentrere mig for ikke at blive små-hysterisk, når de bliver for nærgående.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...