torsdag den 12. maj 2011

Allium på vej

Det er første gang, jeg har Allium i haven - men jeg har selvfølgelig også kun haft den 1½ år, så det er måske meget forståeligt. Men uanset hvad, så så jeg en have sidste forår, hvor de stod i sore mængder langs huset. Et helt fantastisk syn, som i den grad inviterede til at blive kopieret. Derfor købte jeg sidste efterår et par poser Allium (Purple Sensation - og måske røg der også en pose Gigantheum med?), og nu er de lige på nippet til at springe ud :-)

5 kommentarer:

  1. Hvor har du mange fine planter i din have, selvom du ikke har haft den så længe :-)

    SvarSlet
  2. Tak Vivik :-)
    Variationen er nok desværre størst her i foråret, fordi jeg fik en masse forskellige blomsterløg meget, meget billigt sidste efterår. Men jeg gør, hvad jeg kan, for at udvide repertoiret ved at så så meget jeg kan overskue af stauder mm. i vindueskarmene her i foråret. Der var jo stort set ikke andet end græplæne, da jeg flyttede ind, så der går nok nogle år, før det for alvor begynder at ligne noget - men det skal nok blive rigtig fint med tiden :-)

    SvarSlet
  3. Håber du får held med det du har sået :-) Ellers må du ud og finde en masse skud af stauder hos familie, venner og bekendte. Det er en nem og billig måde, at få planter i haven på. Jeg har en del planter, som jeg har fået rundt omkring, og jeg forærer også gladeligt overskudsplanter væk til mine venner og bekendte.

    SvarSlet
  4. Alium er skøn, jeg har dem, men skal også have mange flere. Spændt på at se din Gigantheum, den skulle være fantastisk.

    SvarSlet
  5. Jeg har også allium for første gang. Flyttede ind i huset i december, så var ret spændt på, hvad der egentlig ville komme op af jorden.
    Jeg er ikke blevet skuffet, udover 14-15 allium (dog slet ikke nok - må lægge nogle flere til efteråret) vælter det nærmest op med spændende planter.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...