fredag den 3. februar 2012

Jeg er også hoppet med på X-faktor

Anne med den norske haveblog Moseplassen, har fået den fornøjelige idé at lave en x-faktor konkurrence for blomster. Lige nu er det de blå blomster, der konkurrerer.


Jeg har været lidt i tvivl om, hvad mit blå bidrag skulle være, men er til sidst blevet enig med mig selv om, at det måtte blive en af de små blå jomrfuer i det grønne :-)


For selvom de måske ikke ser ud af meget på afstand, så er der noget helt fortryllende og alfeagtigt over dem, når man lige stopper op og giver sig tid til rigtig at betragte dem - dansende rundt der, i deres fine små skørter :-)
Men det var ikke et helt let valg, for de var skarpt forfulgt af kornblomster og anemoner :-)

Kornblomst og balkan-anemone

For et par dage siden var det de rosa blomster, der konkurrerede. Og det var da godt nok også svært at beslutte sig til, hvilken af mine rosa skønheder, jeg skulle stille op i konkurrencen. Både rosen Scepter'd Isle og min skabiosa var med i opløbet :-)

Rosen 'Scepter'd Isle' og skabiosa 'Beaujolais Bonnets'


Men det blev den lille stjerneskærm, der løb af med sejren og fik lov til at stille op som mit bidrag. Var det helt forkert valgt?

Læs meget mere om X-faktor for blomster her

Ha' en rigtig dejlig weekend!

17 kommentarer:

  1. Åh fantastisk flott blomst du har med i konkurransen!!!

    SvarSlet
  2. Uha Signe, det var en "slem" konkurrent der meldte sig der.:):) Igen smukke smukke billeder. Jeg såede også Jomfru i det grønne, men de blev bare ikke så flotte, måske fordi jeg såede i krukker. Til sommer kommer de ud i haven i stedet for.

    Og din Stjernskærm er også aldeles bedårende. Den er jeg vild med og har den også i haven, hvor den får lov og brede sig som den lyster.

    Held og lykke i konkurrencen - det er hyggeligt med alle de flotte billeder og blogge, der dukker op nu.

    God weekend og hilsen fra
    Lise Lotte

    SvarSlet
  3. Nei du, det var helt riktig! Vakre bidrag :)

    SvarSlet
  4. Nydelige blomster du har valgt ut! Lykke til :)

    SvarSlet
  5. Både den du har valgt nu og stjerneskærmen er helt rigtige valg. Held og lykke :o)Med dine flotte fotos burde du kunne komme med i opløbet.
    Knus

    SvarSlet
  6. Nigella, junkeren i det grønne er et flott navn på en spennende og skulpturell blomst!
    God helg og lykke til!

    SvarSlet
  7. Jomfru i det grønne er da det perfekte valg. Jeg husker stadig hvor mange gange du viste den på bloggen og hvor benovede vi alle var over dine skønne billeder af den.

    Stjerneskærmen var også et godt valg.

    Knus

    SvarSlet
  8. Ååå - det var en aldelse nydelig og kunstnerisk blomst!
    Flott kandidat - Lykke til i x-faktor, og god helg =)

    SvarSlet
  9. Kære Signe.
    Perfekte valg begge to :-)
    Nyd din weekend
    Kh Lone

    SvarSlet
  10. Det perfekte valg.
    Held og lykke til x-faktor.

    SvarSlet
  11. Flotte bilder du viser av blå blomster! :)
    Men de to øverste bildene var av en alldeles fantastisk blomst! Helt ukjent for meg.
    Lykke til i konkurransen!

    SvarSlet
  12. Ja, den er rigtigt smuk. Den er desværre aldrig lykkes for mig i min have. Jeg tror, at jeg vil gøre et forsøg igen i år :-)

    SvarSlet
  13. Fine bilder og fine blomster! Lykke til i konkurransen!

    SvarSlet
  14. Super flotte billeder og et rigtigt godt bidrag til konkurrencen.

    SvarSlet
  15. Nydelig :) Kan ikke huske å ha sett Nigella i blått, så dette var artig.

    SvarSlet
  16. Tak for alle jeres søde kommentarer :-)
    Knus Signe

    SvarSlet
  17. Hej Signe. Selvfølgelig har du valgt jomfru i det grønne. Det er et rigtig godt valg. Jeg har skrevet den plante på min ønskeliste efter at have set alle dine billeder. Den er rigtig yndig og sød. Med hensyn til de lyserøde sværmer jeg mere for rosen, da jeg elsker lyserøde roser!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...