lørdag den 10. september 2011

Udviklingen de sidste 1½ år set fra indkørslen


Jeg synes det er lidt sjovt med 'før og efter'-billeder, så man virkelig kan se, hvor meget der er sket. Her er det udviklingen set fra min indkørset. Billedet her er fra i går.


Sådan her så det ud, da jeg flyttede ind i december 2009


Og her lidt over et år senere i marts 2011, hvor huset er blevet malet, thujahækken er fjernet og der er kommet stakit op. Hækken stod i hele havelågens brede helt op til huset, så der kun var en smal sti helt inde langs skuret, hvor der nu er kommet et bed. 


Her to måneder efter i maj 2011 er det nye æbletræ kommet på plads, og jeg er igang med at lave nye bede, både ved rhododendronnerne i hjørnet ved køkkenvinduet og rundt om det nye træ.


Og for at afslutte rækkefølgen, kommer lige billedet fra i går igen. Jeg mangler stadig at få lagt fliser på stien, men det bliver nok først til næste år, jeg når det. Jeg har ikke været så flittig til at få luget stien på det sidste, så den har fået et ret lysegrønt look. Det er sådan noget jeg går og lægger mærke til til dagligt - alt det der mangler - derfor er det så skønt af og til at se 'før og efter'-billeder, hvor det ikke er det, der mangler, men det der er blevet gjort, der kommer i fokus. Og noget er der da heldigvis sket :-)

I dag står der blogtræf på mit program - og jeg glæder mig rigtig, rigtig meget :-)

Ha' en skøn dag!

12 kommentarer:

  1. Du er jo en én-mandshær med alt det du har nået - det er helt utroligt så stor en forskel og det vel at mærke til en smuk entré :-)

    Jeg er helt sikker på, at det bliver en hyggelig dag idag - vi ses :-)

    SvarSlet
  2. Det er artig å se før og etter bilder, for de viser hvor stor forskjell det er på før og nå. Du har fått gjort riktig mye hos deg! Ha en fin dag.

    SvarSlet
  3. Sjovt med før og nu billeder - jeg elsker at se dem :-)
    Det er sandelig noget af en forandring. Et lidt kedelgt blåt hus midt på en plæne, og "vupti" et charmerende sort hus midt i en oase af planter :-)))

    Huset t.v. har det været der hele tiden, eller er det en bygning du har opført? Det er ikke til at se for thujahækken på billedet med det blå hus.

    SvarSlet
  4. Lækkert... Husets stil og blomster, buske, træer forenes så de passer perfekt sammen.. Rigtigt lækker kolo stil.. :)
    Hav en go dag.. :)

    SvarSlet
  5. Jeg synes også at det er sjovt at følge udviklingen med før og efter billeder. Du har virkelig fået en skøn have og sikke en stemning når man kikker ind - skønt og smukt:)

    SvarSlet
  6. Utrolig nydelig - tenk hva du har fått til med hardt arbeid og hagekjærlighet :)

    SvarSlet
  7. Der er virkelig sket meget her. Den sorte baggrundsfarve ( husene) virker godt på alt det grønne.

    SvarSlet
  8. Jeg må sige, at det lille hus har gennemgået en fantastisk forandring, det er vel nok blevet smukt. For ikke at tale om haven, der er sket rigtig meget på den tid.
    Sjovt nok har jeg erfaret, at vi er tilbøjelige til at fokusere på det mindre gode i vores haver, i stedet for at se alt det, vi har nået. Derfor er det skønt at få besøg i haven, andre mennesker ser nemlig kun det smukke vi har.

    SvarSlet
  9. HEj SIgne

    JEg fik jo aldrig svaret. Det tager en krig for mig at ramme de rigige taster, når jeg er flad, Og det er jeg jo i dag efter den vidunderlige komsammen.

    Men du må lige vide:

    SUPER sjovt at se, hvordan den har udviklet sig, og hvor meget der er sket siden den lille "blå Cottage", du overtog.

    Jeg er så "fan" af at du selv har lavet størstedelen af dine planter.

    Glæder mig til vi ses igen.

    Knus Marianne
    Den Helbredende Have

    SvarSlet
  10. Hej Signe, din seje quinde... Tænk at du har udrettet så meget på dit lille matrikelnummer, på så kort tid, og hvor er det blevet smukt. Smukt har vi jo hele tiden kunnet se at det var og smukkere endnu bliver det - men vi har jo også helt glemt hvordan huset og haven så ud fra starten af din havekarriere - eller måske har vi slet ikke set det før.

    Det er ellers næsten en kunst at følge med her på din blog - aldrig så snart vender man ryggen til og springer over et par dage, før der er indlæg og skønne billeder nok til en hel lørdag aften :) - apropos dine fredagsindlæg. Jeg har vist nævnt før at du er en meget dygtig fotograf, som sandelig får det bedste frem i dine "modeller". Det er en virkelig stor fornøjelse at følge med på din blog og nu glæder jeg mig til at høre om din dag i dag til blogtræffet, hvor du sikkert også har taget et par billeder.

    Kh
    Ulla

    SvarSlet
  11. Tak for alle jeres søde kommentarer :-)

    @Vivik: Skuret til venstre var der også, da jeg overtog huset, men jeg har vist desværre ikke et billede, hvor man kan se det - og pga. hækken, ville det på det tidspunkt også være svært at tage et billede, hvor man både kunne se huset og skuret.

    SvarSlet
  12. Hej Signe, jeg fuldstændigt forelsket i dit dejlig hus. Hvor er det blevet flot, når man ser før og efter billederne. Det må have været et stort arbejde. :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...