lørdag den 10. december 2011

Klokker, vat og små stjerner

Her 2 uger før juleaften, gik jeg på jagt efter julemotiver i haven, men selvom overskriften måske godt kunne lede tankerne hen på julepynt, så blev det vist alligevel ikke så julet, når det kom til stykket :-)

   Smalbladet klokke

Lodden løvefod med sine små stjerne-blomster


 Høstanemonernes vattede frøstande




Formiddagen er gået med at gå og samle potter, poser og andre flyvske genstande sammen, som blæsten havde spredt for alle vinde, om man så må sige ;-)

Det var stort set de samme ting, jeg samlede sammen efter det sidste blæsevejr, så jeg kan jo godt føle mig lidt dum over at skulle samle det hele sammen igen, fordi jeg ikke havde fået blæsevejrs-sikret det ordentligt i første omgang. Problemet er, at jeg mangler et oplagt sted at gøre af det - der er ikke rigtig plads hverken indenfor eller i skuret. Jeg vil se, om jeg kan få udtænkt en løsning i løbet af weekenden, for jeg orker næsten ikke at skulle ud og samle det hele op en gang til.

Ha' en rigtig dejlig weekend!

12 kommentarer:

  1. Ja, også mig, suk.. med at samle potter og bakker og andet godt op rundt omkring. Det var blæst rundt selv inde under mit halvtag.
    Jeg har et gammelt køkkenoverskab over mit bord ned i arbejdshjørnet. Måske kunne du finde sådan et til storskrald, og så male det. Eller et andet gammelt skab. Jeg har en del potter i grønne plastik mælkekasser, stablede. Det er ikke kønt, men jeg gemmer dem under mit bord. De flyver ihvertfald ingen steder.
    Tænk jeg har faktisk aldrig set Løvefoden så tæt på, søde små blomster.
    Og det er skønne billeder af 'jule-vattet' :-D
    Fortsat god weekend til dig :-)

    SvarSlet
  2. Her er væltet et træ nede ved dammen.....hmmm så kan det altså få lov at blive liggende indtil foråret, føær vi finder kædesaven frem og rydder op.
    Selvom jeg burde have rigelig med plads til at stille mine små sager i ly for stormen.....ja sårender jeg også rundt og samler lidt ind hver gang.
    Det der med "rettidig omhu" når jeg heller ikke altid at udvise ;o)
    God weekend Signe og tak for nogle smukke billeder.
    Kh Helle

    SvarSlet
  3. Igen fantastiske billeder fra dig :-))
    Høstanemonernes frøstande er superskønne.

    SvarSlet
  4. Ja de er da helt fantastiske høstanemonernes frøstande. Det er utrolig, hvad du kan med et kamera.
    Håber du finder et sted til dine potter, så du ikke skal samle op igen igen. Ellers er det snart bedre at lade dem ligge, for det skal jo blive ved med at blæse i næste uge.
    Knus

    SvarSlet
  5. Det er altså ikke så god en idé at lade vildfarne potter og genstande ligge til næste blæsevejr, for tænk hvis vinden tager kurs mod et vindue i beboelseshuset fx og baldrer et vindue! Jeg vil sør'me nødig sidde og vente på, at en glarmester skal få tid til at komme at ordne en sådan kalamitet!
    Det er koldt nok, som det er.
    Det får mig til at tænke på, Signe, om du bor i dit kolonihavehus hele året? Med brændeovn bare til opvarmning, har du vist skrevet om engang.

    Mit hus startede sin tilværelse for mange år siden som sommerhus, og selv om det er blevet isoleret på loft og under gulvet, kan her godt blive koldt, når det rigtig går løs. Derfor fik jeg sidste år en varmepunpe, og selv om den er dyrere i drift end ingen af den slags, er det skønt at stå op til omrking 21- 22 gr. om morgenen og så fyre op i brændeovnen.

    Jeg besøger din blog temmelig ofte, for det er nogle meget, meget fine billeder, du delikaterer os, dine fans, med -
    og dine tekster hører også til i den seriøse ende.
    Mange tak skal du ha' for at dele med os
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
  6. Kigger også forbi tit, dejlige billeder og tekst. Og så er jeg lidt kolonihave-menneske (der dog nu har alm. hus).

    Hilsen Hanne, Tilst.

    SvarSlet
  7. Det er da den sødeste sol-december-klokke du der har fanget med cameraet. God weekend :o)

    SvarSlet
  8. Som altid. Gode billeder.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
  9. Jamen altså nogle yndigheder, også her i december mdr!!!
    Men da jeg kom ned til de sidste billeder fik jeg da næsten åndenød. Min første tanke; Sikke mange frø (Jeg ser for mit indre blik bitte små fine nye planter) ;-D
    Det ser så skøn ud den fine "uld" som den former sig efter vinden.
    Ha´en forsat god weekend.
    Julehilsner fra Marianne i Hvam.

    SvarSlet
  10. Hvor er billederne af høstanemonernes frøstande dog skønne. Jeg har aldrig set det før, og jeg har dog en masse af disse. Må hellere ud og kigge i morgen.
    Jeg håber du finder et hjørne til dine løsgående ting :)

    SvarSlet
  11. jamen så bliver julepynt bare ikke smukkere Signe - super skønne billeder ;0)


    Knus Dorthe

    SvarSlet
  12. Tak for alle jeres søde kommentarer :-)

    @Hanne:
    Jeg har også planer om, at jeg på et tidspunkt skal have et overdækket arbejdshjørne med plante-bord og hylder og god idé med køkkenskabet. Men det bliver nok tidligst til sommer, jeg får det lavet. Det bliver så skønt, men lige nu handler det bare om at finde nogle midlertidige løsninger, så det hele ikke flyver rundt i haven :-)

    @Helle:
    Rettidig omhu er heller ikke min skærkeste side - jeg fik også først bundet mine planter op efter de havde lagt sig ned i en storm. Men næste år ... ;-)

    @Jytte:
    Ja, jeg bor i huset hele året og varmer ku op med brændeovnen, det kan godt blive ret køligt på vintermorgner :-)
    Jeg har overvejet en varmepumpe, men da der lige er blevet lagt fjernvarmerør ude i vejen, har jeg valgt at nøjes med brændeovnen, mens jeg sparer sammen til at få fjernvarmen lagt ind i huset.

    @Marianne:
    Jeg har også overvejet, om jeg skulle samle vattet sammen og forsøge at avle en ny generation hørsanemomer, men jeg skal lige have undersøgt, hvordan andre har grebet det an :-)

    Ha' en dejlig søndag!

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...