søndag den 1. juni 2014

Storkenæb mm.


Jeg har vist billeder af mange af dem før, men jeg holder så utrolig meget af storkenæb, og min have ville slet ikke være den samme uden dem, så nu kommer der lidt flere. Her er det et par af de meget livskraftige Geranium Oxonianum.

Dette er også en Oxonianum (Maurice Moka)




Her et det par af mine engstorkenæb (Geranium Pratense), der netop er begyndt at springe ud.



Og her de små selvsåede, der gror som ukrudt alle steder i haven - tor der er pyrenærisk storkenæb. Jeg fjerner en hel del af dem hvert forår, men der hvor de ikke er i vejen for andet, får de lov til at stå, for jeg synes, de er utrolig søde. Her har de på smukkeste vis mikset sig med margueritterne i forhaven.

Denne kender jeg ikke navnet på - men så bliver det da næsten ikke mere blåt :-)


Her er det blodrød storkenæb, der danner forgrund i bedet, hvor rosen Ghita har foldet sin første blomst ud.

Og så til nogle af havens andre blomster: 

Salvie i selskab med hvide natvioler.


Gul jakobsstige


Og lysegule ranunkler mikset med hvide natvioler.

Der er bare så utrolig frodigt i haven lige nu. Hvis man kunne sætte tiden i står, så ville jeg kraftigt overveje, om ikke det lige nu var det helt rigtige tidspunkt :-)

Jeg håber, at I andre også har nydt weekenden!

4 kommentarer:

  1. Som altid, dejlige billeder :-)
    Den blå storkenæb er da helt fantastisk.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Norjylland

    SvarSlet
  2. det ser frodigt ud .. hvor er du heldig marguritterne vil trives hos dig, hos mig går de ud, hvem skulle tro det ikke ? smukt har du det i alle tilfælde .. frodigt er et godt ord :)
    KH
    marianne

    SvarSlet
  3. So very very very very bretty! I love your sun washed pictures! They make me smile!
    All the best for you
    Elisabeth

    SvarSlet
  4. Que bonito post, me he paseado por tu bloc y me ha encantado, te invito a ver el mio, esta semana decoramos y reciclamos todo un arte, espero que te guste y si es asi y no eres seguidora espero que te hagas ahora, gracias por visitarme. Elracodeldetall.blogspot.com

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...