mandag den 30. juni 2014

Havebesøg hos Ina (Annas Plads)

Skønne Lisbeth (med bloggen Contryliv) fik den fantastiske idé at tage til "Åben have" hos Ina (med Bloggen Annas Plads), og jeg var så heldig at blive inviteret med, så søndag kl. 12 kørte vi fra København med kurs mod Ugerløse.

Jeg har jo efterhånden mødt Ina en hel del gange, men af en eller anden grund, har jeg aldrig fået set hendes have før og kendte den kun fra bloggen. Der ser den jo dejlig ud, så jeg var overhovedet ikke i tvivl om, at det ville være hele turen værd (det gode selskab alene ville faktisk være hele turen værd), men jeg blev alligevel meget positivt overrasket, for haven er altså endnu mere charmerende i virkeligheden.

Jeg havde selvfølgelig kameraet med, og her følger en masse billeder fra Inas skønne, frodige have:

Hvor må det være dejligt at have sådan en havestue. I dagens anledning blev der her serveret kaffe, te og hjemmebag, til dem der lagde vejen forbi - og der var en del andre end os, der havde fået den idé :-)

Den fine lille dam med trædesten og nøkkeroser ligger lige foran teressen








 Til venstre for dammen ligge dette skønne haverum, hvor der er lagt op til afslapning.













Til højre finder man dette skønne terresse-hjørne.






I den bageste del af haven er der bla. anlagt køkkenhave.









Og helt nede i bunden af haven, med udsigt over markerne, stod bl.a. disse bugnende frugtbuske.




I den bageste del af haven er der en åbning ind til et stykke at naboens have, som Ina har overtaget







 Her finder man bl.a. denne skønne siddeplads op af skuret.




Bag en masse dekorativt blomstrende persille kan man slå sig ned på denne hvidmalede bænk.





En stor tak til Ina og Lisbeth for en helt utrolig hyggelig søndag - I er fantastisk godt selskab! Jeg er så taknemmelig for, at Have-blogland har beriget mig med så skønne have-venner :-)

På vejen hjem kom Lisbeth og jeg i øvrigt liiige til at lægge vejen forbi Anne Sitne Stauder  i Stenlille (det ville jo næsten være dumt ikke at gøre det, nå man nu alligevel var på de kanter).

Det er et skønt sted med en meget afslappet atmosfære, masser af fristende stauder, som man ikke lige finder på de gængse planteskoler, og utrolig god service med masser af gode råd og vejledning.


Og selvfølgelig blev vi  begge fristet over evne ;-)

Jeg håber også, at I andre har nydt jeres weekend!

14 kommentarer:

  1. Hey, good morning!
    Fantastic pictures. They make me smile on this grey and rainy morning!
    A wonderful week to you and all my best
    Elisabeth

    SvarSlet
  2. Tak for en dejlig rundtur i Inas have. Der ser skønt ud, og den er da stor, eller virker sådan. Masser af stemning og hyggelige kroge.
    Jeg var også selv på besøg i en dejlig have.

    SvarSlet
  3. Det ser ud til at have været en dejlig og hyggelig tur. Fine billeder - tak for dem Signe.
    Knus

    SvarSlet
  4. Hej Signe.Hold da helt op nogle dejlige billeder fra Inas skønne have.
    Fortryder helt at jeg ikke valgte at tage dertil................men i stedet tog til Holte hvor jeg ville besøge tre haver.Nåede kun Knud Møllers have med mange flotte hosta..............har lige vist billeder derfra.
    På vej til Nina Ewalds have styrtede det ned..........så jeg kørte hjem igen.ØV-ØV.
    Tak for alle de skønne billeder knus Jette

    SvarSlet
  5. Kære Signe

    Tusind tak for besøget. Det var rigtig hyggeligt, at I lagde vejen forbi, og jeg er glad for at I nåede ud til Anne Stine også.

    Dine fantastiske billeder sluger jeg råt! Tænk, jeg har en endnu flottere have end, jeg selv troede ;-)

    SvarSlet
  6. Kære Signe
    Tak for igår, det var en skøn dag og meget meget hyggeligt:-)
    Inas have var virkelig værd at køre efter både den tæmmede del og den vilde. Det er skønt at gense alle de charmerende kroge i haven gennem din kameralinse.
    Godt at vi nåede omkring Anne Stines stauder også, selvom vores mål om ikke at købe noget ikke holdt. Når det kommer til så skønne planter har jeg ingen modstandskraft - haha.
    Knus

    SvarSlet
  7. Utroligt dejlige billeder fra Inas have:-)
    Hilsen Anette

    PS skøn staudeplanteskole, let at forstå i blev fristet

    SvarSlet
  8. Ja, der er da helt vidunderligt i Inas have. Selv blev jeg grebet af alle de fine opstillinger med loppefund og faldt i svime over "Vildnisset" med den blomstrende persille. Derfor er det ekstra godt at se dine billeder som viser meget mere af haven som sådan. Inas have er helt sikkert en have som man har lyst til at opholde sig i - længe. Godt at hun holder åbent igen d.30.august. For dem som endnu ikke har set den.

    SvarSlet
  9. Sikke fine billeder især de vildere områder er helt bedårende og slet ikke til at stå for!
    Hilsen Pia

    SvarSlet
  10. Super god beretning fra Inas have - der ser meget skønt ud og sikke mange dejlige siddepladser.

    SvarSlet
  11. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  12. Så skøn en rapportage i billeder fra Inas have du har lavet Signe........jeg har aldrig været i tvivl om at det er en særlig skøn oase hun holder sig og dine billeder understreger bestemt min formodninger. Det lyder til at være en skøn tur i tog på.....og nu skal jeg lige opdateres yderligere på din blog efter længere tids fravær :0)

    Knus

    SvarSlet
  13. Hvor har du fanget Inas have flot!
    Så smukt at jeg ikke behøver ikke have dårlig samvittighed over ikke have haft tid at lægge mine ud
    Hilsen Bente

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...