onsdag den 18. juni 2014

New Dawn mm.

På vestsiden af huset plantede jeg en lille New Dawn rose, da jeg flyttede ind, og her 4 år senere fylder den en stor del af gavlen, og nu er de første (af mange) blomster netop sprunget ud :-)


Næsten overfor New Dawn, op af hækken, omplantede jeg nogenlunde samtidig en rose, som allerede var i haven, da jeg overtog den.


Den havde levet en hensynende tilværelse på nordsiden af huset, hvor der stort set ikke kom en solstråle, og bestod at en enkelt meget lang tynd gren, der forgæves forsøgte at strække sig mod lyset. Den blev klippet helt ned, og i dag har den udviklet sig til en større busk, der lige nu står med mange hundrede rosenknopper :-)







I sidste uge skrev jeg om rosen Gerbe, der bl.a. havde fået selskab af en klematis, men jeg kunne ikke huske farven - den er nu sprunget ud og har vist sig at være bordeaux-rød. Det er vist også meget godt, at det hele ikke bare er lyserødt i lyserødt :-)

Men tilbage til det lyserøde, for her er det den skønne Austin-rose Scepter'd Isle, der også er begyndt at blomstre, og for så lige at runde af med noget andet end roser, så går der i øvrigt heller ikke længe, før min lyserøde ærenpris folder sine smukke spir ud :-)


Ha' en rigtig dejlig dag!

9 kommentarer:

  1. Oh, vilka härliga rosor! Jag har just besökt Irland och Tralee Rose Garden. Vilken upplevelse!

    SvarSlet
  2. Herlige New Dawn... Min tørket nesten helt bort i vinter, men nå vokser den heldigvis opp igjen.
    Gleder meg til de første blomstene kommer... godt men sent.
    Takk for titten på dine vakre rosebilder!

    SvarSlet
  3. Hej Signe! Jag är glad jag hittade din blog. Rosor med klematis är så fin kombination. Ni har redan riktigt sommar i söder, allt är så vackert.

    SvarSlet
  4. Er også indehaver af New Dawn, men måtte klippe den godt ned i foråret, da rosenbuen var gået i stykker og for at få den nogenlunde hel ud, måtte rosen klippes ned. Den skal i øvrigt også - snart - flyttes, da et nyt drivhus skal placeres på dens plads. Men den er livskraftig, har overlevet 2-3 flytninger gennem årene.

    SvarSlet
  5. Hej Signe..Smukke billeder af dine roser............og New Dawn har jeg også flere steder i haven.
    Den ene op af stakittet ind til naboen.............og den blomstre også nu.
    Dejlig tid med alle de smukke roser i vores haver.
    God dag .......trods blæsten knus Jette

    SvarSlet
  6. Jeg glæder mig til at se dine roser, Signe.

    SvarSlet
  7. Skønne marcipanfarvede roser! Hvor var det godt du fik flyttet den stakkels rosengren så den ku komme til sin ret, for hold da op, hvor er den smuk :)

    SvarSlet
  8. Fantastiske roser du har!

    Fru Due

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...