fredag den 13. juni 2014

En dejlig sommerbyge

Det er ikke meget regn, der er faldet her i haven, så jeg har gået og sukket efter vand fra oven til alle de tørstige planter. Det ville være skønt med en god omgang heldagsregn, så jorden rigtig kunne blive gennemfugtet (eller endnu bedre: en helnatsregn - og gerne flere), men man blive taknemmelig for lidt, så den sommerbyge, der passerede over haven her til formiddag, fik både smil og klapsalver med på vejen :-)

De øverste billeder her er af en regnvåd Gerbe rose

 Her er det roserne Queen of Sweden og Mme Alfred Carriere

 Hvid digitalis

Lyserød og hvid stjerneskærm 



De skønne, regntunge pæoner - her er det  bl.a. den lyserøde Angle Cheeks


Og smalbladet klokke i både blå og hvid. Og mens jeg sidder og skriver dette, er endnu en sommerbyge kommet forbi og det er netop begyndt at regne igen :-)

Ha' en rigtig dejlig dag!

7 kommentarer:

  1. Hi Dear,
    I always love your posts and today I can smell the roses!!! hmmmm
    Have a wonderful weekend
    Elisabeth

    SvarSlet
  2. Trods sparsom regn, ser der dejligt frodigt ud i din have.
    Jeg stemmer nu også for et par regnvejrsnætter - hilsen Pia

    SvarSlet
  3. Heldigt at du har fået et par byger, der er mange i det ganske land, som ønsker sig flere nætter med regn, vi må håbe, det snart kommer.
    Billederne med regndråber er så fint.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  4. Hej Signe

    Ja, vi trænger til vand og alle små byger bliver budt velkomne!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
  5. Skønne skønne billeder....ja haven her tørster også efter en byge eller to - tror jeg må ude på en seriøs tur med vandkanden i dag for ønsket ser ikke ud til at blive indfriet ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  6. Hvordan det end går til har jeg fundet en hvid rose i min have i år. Jeg har boet her i snart mange år, og kun set en lyserød klatrerose få det ringere og ringere. Hvor den hvide kom fra ved jeg ikke, mon den har været der, i vildnisset, uden at blomstre alle disse år? Velkommen er den, selvom jeg er novice udi at passe den

    SvarSlet
  7. replica bags near me hermes replica d3y59k4r32 replica bags qatar their explanation e7r97m6p92 bags replica ysl replica bags hong kong visit homepage g0j86c6u22 replica bags from china replica bags wholesale india v3h99g8m87

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...