mandag den 9. juni 2014

Gerbe rosen imponerer

Det er ca. 4 år siden (min første sommer i haven), at jeg købte Gerbe rosen og plantede den ved indgangen til min lille gårdsplads på østsiden af huset. Den var nøje udvalgt, fordi den kunne klare at stå her, hvor der var skygge en stor del af dagen, og samtidig havde grokraft nok til med tiden at kunne danne en fin rosenportal ind over stien.





De første par år var blomstringen relativt beskeden, og jeg var jeg ikke specielt imponeret, men jeg skal love for, at den er kommet efter det. Nu er den stor og sund og frodig at se på og med masser af lyserøde blomster.


Så hvis du går og overvejer en remonterende klatrerose, der er rimeligt skyggetolerant, så kan jeg nu varmt anbefale Gerbe - du skal bare have lidt tålmodighed :-)

Ha' en rigtig dejlig dag!

---
Tilføjet senere:

Jeg synes liige, der godt kunne fyldes et par billeder til på :-)



Hvis man kigger godt efter, kan man på billedet herover se, at der er en kaprifolie, der har mænget sig, så der dufter helt fantastisk, når man går forbi :-)


Denne klematis er i øvrigt også ved at infiltrere - så vidt jeg husker er den lilla, men det viser sig jo nok snart :-) 






5 kommentarer:

  1. Se det var en god oplysning Signe, jeg har også købt en inden for de sidste par år, den imponerer heller ikke, men så kan jeg glæde mig til den gør :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja, jeg var faktisk lidt skuffet, havde endda overvejet at skifte den ud, men så meget desto større er glæden så nu :-)
      Knus Signe

      Slet
  2. Tålmodighed lønner sig åbenbart - den er utrolig smuk og jeg elsker lyserøde roser som denne. WAUW.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja, i dette tilfælde lønnede det sig i hvert fald :-)
      Knus Signe

      Slet
  3. Hvilken frodighed...man kan næsten mærke duften:)
    kh. Grethe.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...