onsdag den 25. juni 2014

Katost, floks og ærenpris

Katost-familien er stor og skøn og rummer mange af mine yndlingsblomster, men hvis jeg kun måtte vælge en enkelt (hvilket heldigvis ikke er tilfældet), så ville det blive denne sarte lyserøde silke-katost. Jeg synes den er helt utrolig yndig - selv på sådan en overskyet dag :-)

En af mine andre yndlinge i disse dage er den lyserøde ærenpris (Pink Damask), der lyser op med sine elegante lyserøde spir.


Moskus-katosten er også sprunget ud. Som man kan se, har jeg den både i hvid og lyserød. 

Og så er mine høstfloks også ved at være godt på vej. Faktisk har min Blue Paradise blomstret den sidste uges tid. Jeg kan ikke huske, at den har været så tidligt på den før, men det gælder jo for det meste i år :-)

Ha' en rigtig dejlig dag!

---
Tilføjet senere:

Nu kom solen lige frem mellem alle skyerne, så jeg smuttede en tur ud med kameraet igen for at fange katostene og ærenprisen i solskin :-)










5 kommentarer:

  1. Hej Signe.
    Skønne blomster og gode billeder du tager.
    Dine blomster ser ikke ud til at mangle vand.
    Rigtig mange af mine stauder ser rigtig kedelig ud.
    Mangler meget vand og skal man vande bliver man aldrig færdig.

    Ha`en god aften

    Hilsen Bente.

    SvarSlet
  2. De er bare yndige allesammen. Jeg har en lyserød katost, der hedder Elsie - ligner lidt den ene af dine. Jeg er nu også pjattet med de lyserøde ærenpris, men uha hvor er det godt at vi ikke skal vælge, vi kan bare svælge - i de skønne planter lige nu.

    Det var meget tidligt med den blå floks - igen er du flere uger foran os, sådan føles det i hvert fald. Smukt :)

    SvarSlet
  3. Mellows are wonderful, but the others are so bretty too! So I can't say which I love more than the other!! Again fabulous pictures of your beauties!
    All my best and sunny days
    Elisabeth

    SvarSlet
  4. Hej Signe.Skønne billeder du disker op med.Katost fik jeg i haven sidste år..............og de blomstre lystigt lige nu.Har dem også i både hvid og rosa.
    Men den lyserøde ærenpris er jeg da helt vild med.
    Rigtig god dag knus Jette

    SvarSlet
  5. Smukke sarte farver. Dejlige sommerblomster som blot blev endnu skønnere med sol på ;-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...