lørdag den 19. april 2014

Ranunkelbusk

Jeg kom forbi en have i dag, hvor denne skønhed stod  og lyste op i den gladeste bløde solskinsgule farve man kan tænke sig. Jeg var helt solgt, og heldigvis havde jeg kameraet med mig, så det blev hurtigt listet frem  og fik knipset et par billeder :-)

Jeg kendte den ikke i forvejen, men har googlet mig frem til, at det er en ranunkelbusk (Kerria Japonica). Der står at den kun bliver 1,5-2 meter, men denne var mindst 3 meter på alle leder og har sikkert mange år på bagen. Og så var den, som man kan se, fuldstændig oversået med disse skønne fyldte gule blomster.


Sådan en MÅ jeg også have mig på et tidspunkt - det kan der vist slet ikke være nogen tvivl om :-)

Ha' en rigtig dejlig dag!

14 kommentarer:

  1. Ja det er en dejlig busk :)
    Jeg har en stående i haven der villigt skyder en masse rodskud.
    Du er velkommen til at komme forbi en dag og få et stykke af den ;)
    Jeg bor i Gladsaxe
    Knus Vibeke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vibeke
      Det vil jeg meget, meget, meget gerne - tænk at man kan være så heldig :-)
      Jeg kan ikke lige se din mailadresse, men du kan sende mig en mail på signesvals(snabel-a)gmail.com, så vi kan aftale nærmere.
      Fantastisk!!! :-)
      Knus Signe

      Slet
    2. Jeg har sendt dig en mail
      Så du kan bare sige til :)
      Knus

      Slet
  2. Åh, den er bare så skøn. De har det også tre huse væk fra os, og jeg er så forelsket. Men ak og ve, jeg har ingen steder den vil passe ind.
    Håber du kan finde en plads i din have 🌷
    Hilsen Heike

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bliver vist bare nødt til at finde et sted, hvor den kan passe ind, for jeg synet slet ikke jeg kan undvære den. Jeg tænker, at den nok ville gøre sig godt sammen med de kulørte tulipaner :-)
      Men jeg starter nok med at plante den i en krukke, til jeg er helt sikke på placeringen ;-)
      Knus Signe

      Slet
    2. Jeg har en stående i haven der villigt skyder en masse rodskud.
      Du er velkommen til at komme forbi en dag og få et stykke af den ;)
      Jeg bor i Gladsaxe
      Knus Vibeke

      Slet
  3. Hej Signe
    Ja den er faktisk ret skøn. Jeg har den i haven, og har lavet to indslag om den her i foråret ;-)
    Ha' en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Laleh
      Ja, jeg syntes også, at jeg havde set den et eller andet sted i Haveblogland for nylig, men kunne ikke huske hvor - det har da helt sikkert været hos dig. Jeg må straks ind og genlæse dine indlæg, for den er da helt og aldeles fortryllende :-)
      Knus Signe

      Slet
  4. du skal bare finde en der har en og tigge.. de laver udløbere, ligesom syrener.
    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ud som om, at jeg ikke engang behøver at tigge, for Vibeke har lige tilbudt mig et rodskud. Og jeg føler mig ret heldig :-)
      Knus Signe

      Slet
  5. Den er ret sød. Vores nabo da vi boede i byen havde et pragteksemplar. Den ses ikke så tit rundt i kvartererne. Flotte billeder der gør en helt glad. Som små sole

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva
      Ja, den er helt vildt sød. Og jeg var slet ikke klar over, hvor sød den egentlig var, før jeg så den i virkeligheden. Farver på nettet kan af og til snyde lidt, og gule farver kan være ret skrappe, men denne er bare så yndig, og den solskinsgule farve er tilpas afdæmpet til at den ikke bliver anmasende. En fortryllende busk :-)
      Knus Signe

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...