fredag den 11. april 2014

Perlehyacinter og æbleblade


I rosenhøjbedet på gårdspladsen plantede jeg en del af de perlehyacinter ud, som jeg indkøbte i slutningen af sidste og forrige vinter - I ved dem, man i sin forårshungrende sindstilstand slet ikke kan gå forbi i butikkerne, uden lige at snuppe en lille potte med, og så overbeviser man sig selv om, at det jo ikke er rigtig fråds, for man kan jo plante dem ud i haven, når de er blomstret af. Og her er så resultatet :-)

Hele bedet lyser blåt i disse dage, og jeg kan forestille mig, at det kun bliver mere og mere intenst med årene, når flere kommer til (enten via naturlig formering - eller fordi jeg igen falder for de helt imodstålige forårstilbud ;-))

Der er dog en enkelt ting, der har undret mig. Når jeg køber dem i butikken, er de lyseblå, men når de dukker op her i haven året efter, så er de meget mørkere blå. Har I andre også oplevet det? Og er der nogen, der evt. har en forklaring? Kan det være jordforholdene, gødningen eller måske temperaturen? Uanset hvad, så er de nu stadig ret fine :-)

Nu er æbletræet i øvrigt ved at blive grønt - ååh, jeg elsker denne årstid :-)


Ha' en rigtig dejlig dag!

1 kommentar:

  1. Hej Signe
    Jeg elsker farven af perlehyacinterne på denne årstid. Jeg tror, at farvernes intensitet kan skyldes, at de er mindre bekyttet i vores haver til forhold til gartnerierne, men er ikke sikker. Jordens PH-værdi kan nok også påvirke farven.
    Ha' en dejlig weekend

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...