onsdag den 25. januar 2012

Isblomster, morgenfrost og en lille ny julerose


Er det ikke fascinerende med de fantastiske isblomster, der er vokset frem i løbet af natten?



Det her er vel også næsten en slags isblomst ;-)


Det er koldt at være rose i disse dage.


Og denne lille lupin ser også ud som om den fryser - jeg håber ikke frosten får gjort det af med alle de små nye skud, der er på vej alle steder.


Jeg måtte også lige se til de små krokus i græsset igen - og de så da ret fine ud, som de stod der pyntet med små krystaller i morgensolen :-)



Der var også isblomster på de små fyrfadslanterner :-)


Og så kunne jeg altså ikke vente længere. Jeg har jo set, at I andre har fremvist blomstrende juleroser og påskeklokker, men mine ser ikke ud som om, de har tænkt sig at blomstre foreløbig. Da jeg i går kom forbi denne her, kunne jeg derfor ikke modstå fristelsen, og nu har jeg også en blomstrende julerose :-)





Er den ikke fin? :-)

Ha' en rigtig dejlig dag!

---
Tilføjet senere:

Der var faktisk et par billeder til af isblomsterne, som jeg alligevel synes skulle med - så de kommer her:


Der er ikke meget kulør på dem, men da jeg lige sad og bladrede billederne igennem igen, slog det mig, hvor tredimensionelle de så ud, på trods af at det er en helt flad vinduesrude. Det synes jeg nu alligevel var lidt fascinerende :-)

14 kommentarer:

  1. Jo din Julerose er godt nok fin :-D
    Sikke smukke billeder af is på ruder/blomster. D
    Vi kan bare læne os tilbage, og nyde og undre os over naturens små undere.
    Havehilsner fra Marianne.
    ps. Jeg håber også alle de ny sprire overlever.

    SvarSlet
  2. Jo den er meget fin og det er isblomsterne også. Jeg har også en julerose, der blomstrer, men den er plantet i år ligesom din :o)Påskeklokkerne var godt på vej, men nu har de bøjet hovedet igen, på grund af kulden.
    Også dejlig dag til dig
    Knus

    SvarSlet
  3. Isrosene dine er virkelig flotte! Den lille julerosen var også fin. Ha en fin dag du også!

    SvarSlet
  4. Hvor er dine isblomster smukke. Det ligner næsten krystaller.
    Smuk Julerose.

    SvarSlet
  5. Kære Signe,
    Dine billeder er altså ikke blevet ringere efter du har fået nyt kamera, selvom du "påstår" at du ikke kender det endnu! Fantastiske er de :) ligesom isblomsterne.

    SvarSlet
  6. Smukke smukke isblomster og naturen med rimfrost, gid jeg havde været derude og se det:O)

    SvarSlet
  7. Sikke nogle helt fantatiske smukke isblomster.. :-)

    SvarSlet
  8. Wau for nogle smukke isblomster!
    Du får virkeligt noget ud af dit kamera - og det tror jeg at vi er mange, der sætter pris på :o)

    God aften
    knus
    Karina

    SvarSlet
  9. Er altså ked af at sige det - men Julerosen blegner jo næsten helt ved siden af de smukke og dybt fascinerende isblomster :o) og dog......tillykke med nyerhvervelsen.

    SvarSlet
  10. Verkligen vackra isblommor du fångat så fint på dina bilder. fantastiskt hur de olika små molekylerna och atomerna binder till varandra och sedan skapar dessa mästerverk.

    Kram

    SvarSlet
  11. Er du vimmer for nogle billeder... så kan man altså godt se forskel på et 'lommekamera', og så dit... jeg er helt vildt fascineret :o)
    En rund fødselsdag er på vej, og jeg ved lige præcis hvad jeg skal ønske mig :o)


    Ha en go aften...

    SvarSlet
  12. Utroligt smukke billeder, Signe! Du er i sandhed dygtig - og kreativ.
    Jeg er også blevet helt fascineret af juleroser. Fik nogle stykker i slutningen af november, som straks blev plantet ud - efter at de havde ligget oven på jorden udsat for vejr og vind i nogle dage på det gartneri, hvor de var ved at omlægge nogle bede. Jeg var ærligt talt noget skeptisk mht, om de ville overleve, men i går (inden frosten for alvor satte ind) stod de med store knopper parat til at springe ud. Fantastisk livskraft, ikk?
    Happy Winter Gardening
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
  13. Hej Signe. Tak for de skønne billeder. Det er godt nok fantastisk, hvad naturen kan gøre. Man kan studere isblomster i lang tid. Jeg prøvede engang at tegne på et stykke papir, hvad jeg så på en isblomst, men du har fuldstændig ret, det ser tredimensionelt ud på billederne. Velkommen i klubben med blomstrende juleroser. Den er rigtig fin. Jeg har to, der blomstrer, men blomsterne er ikke helt så fine som dine!

    SvarSlet
  14. Kære Signe
    Det er fantastisk, hvad du kan gøre med et camera! Jeg er fuld af beundring og helt vild med dine isblomstbilleder. De får mig til at tænke på min barndom i nittenfyrrene, da vi havde isblomster indvendigt på ruderne, når vi vågnede om morgenen. Lige siden har jeg været fascineret af de mønstre, og de gamle klassiske kniplingsmønstre er nærmest blevet et varemærke for mig i min datters og min netbutik www.danishknitdesign. Måske kunne det interessere dig at se, hvad vi laver der.
    Happy Knitting
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...