fredag den 31. august 2012

Høstfloskenes tid er kommet :-)


Det er blevet høstfloksenen tid, og de fylder haven med den skønneste duft, så aftenrunden foregår i disse dage med næsen i flokshøjde.


Sidste år havde jeg kun en enkelt slags i haven (vist nok en Blue Paradise), men siden er der kommet flere til. bl.a. den yndige Eden Smile og den søde lille Mystique Black med mørke knopper og lime/hvide/lyserøde blomster (som jeg begge to købte hos Staudefeen i foråret) og et par andre, jeg har fået som stiklinger fra andre havebloggere og ikke kender navnene på.

Eden Smile og Mystique Black



Til næste år vil her være endnu flere, for til min have-kaffe-komsammen i sidste weekend havde både Berit (Irishaven) og Jette (Mit lille gods) flere stiklinger med til mig :-)

De sidste to billeder her er fra Berits have.

Er det ikke bare en skøn hvid floks?

Ha' en rigtig dejlig weeken!

12 kommentarer:

  1. Jeg får mere og mere sans for høstfloks. De god,e gamle i hvitt og rosa finnes i hagen fra gamle dager. De får nå selskap av de nye som er kommet på markedet. Dine sarte, romantiske farger... er nettopp de jeg liker så godt. Ønsker deg en nydelig, duftende weekend.

    SvarSlet
  2. Godaften Signe.Dejlige floks du viser.Den Eden smile er da bare smuk.Næsten alle mine floks er lige på det sidste,men de har også blomstret langt over en måned.Håber mine stiklinger bliver til noget.Knus Jette

    SvarSlet
  3. Jeg har også Eden Smile og den er da bare yndig. Jeg har også en hvid, både en enkelt blomstrende og en dobbelt. Men det er ikke den hvide du viser. Mine er også købt hos Staudefeen.

    SvarSlet
  4. Hvor er de skønne alle sammen, og især den lillae er flot sammen med den lyserøde brudeslør. Dejlig weekend til dig. Hilsen Karin

    SvarSlet
  5. De er bare SÅ dejlige. Alle sammen! Og hver især!

    SvarSlet
  6. Floks er bare smukke. Dem får man slet ikke for mange af.
    Jeg har en del, men håber på at få endnu flere.
    Som altid gode billeder.
    Ha` en dejlig aften.

    SvarSlet
  7. ååå, så nydelige!
    Jeg har i mange år vært glad i høstfloks, en stor favoritt hos meg :) Har vel 12 slag tror jeg, og det blir nok flere :D

    SvarSlet
  8. Jo høstfloks er skønne med en dejlig duft. Jeg synes dine er sene, mine er ved at være færdige for i år, i hvert fald de hvide. Du plejer ellers ofte at være foran.
    Jeg har også en del i forskellige farver, men jeg kender ikke navnene på dem.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  9. Ja floks er skønne og dufter helt vidunderligt! Jeg har haft floks, men de er gået til i vinterens løb? Men nu har jeg fået stiklinger sendt fra Lisbeth Høneballe, så dem vil jeg glæde mig til til næste år. Den Mystique Black er meget speciel.... skønne floks du har.

    SvarSlet
  10. Floks er helt klart et af de smukke indslag i sensommerhaven. Flotte billeder :o)
    Knus Christel

    SvarSlet
  11. .......åh jo de er drømme dejlige Signe - og den hvide er da helt vidunderlig rent hvid.....og som du fanger den så perfekt i lyset. Jeg tror altså snart du må til at tage billeder til nogle haveblade......da du gør det meget bedre end mange professionelle ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...