søndag den 26. august 2012

Den hyggeligste havekaffe-eftermiddag :-)


Det har været en helt fantastisk hyggelige eftermiddag her i haven med de dejligste havemennesker, der havde medbragt masser af godt humør, planter og frø - og kage :-)

Ser den ikke bare god ud :-)


 Vejret holdt stort set tørt (bortset fra en lille byge til sidst), og solen skinnede endda ind i mellem.

Og så blev der ellers snakket have og blogs og planter, og udvekslet frø og stauder og gode råd. Og smilet og grinet og hygget.

1000 tak til alle jer, der lagde vejen forbi, og var med til at gøre det til en skøn, skøn eftermiddag (og tak for at I slet ikke kommenterede på alt det ukrudt, jeg ikke havde nået at få luget :-))


Efter denne dejlige oplevelse, vil jeg godt turde slå havelågen op igen en anden gang - måske engang til næste år - for hvor er havefolk altså ualmindeligt godt selskab!

64 kommentarer:

  1. Kære Signe
    Ja,det har været en dejlig, hyggelig og givtig eftermiddag. Mange tak for dit initiativ og tak til alle der var med til en hyggelig dag.
    Jeg er glad for de blomster og frø jeg fik med hjem. Tak til giverne.
    Hilsen Ilse

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Ilse - det var en fornøjelse at have dig på besøg :-)

      Slet
  2. Hej Signe
    Hvor ser det hyggeligt og dejligt ud - øv jeg ikke kunne være med. Dejligt du har mod på at slå lågen op igen til -måske- næste år, jeg skal nok være der ;o)
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja øv, at du ikke kunne være her - men mon ikke muligheden byder sig igen :-)

      Slet
  3. Tusind tak for en rigtig dejlig dag, Signe. Jeg kommer meget gerne igen for at følge med i din haves udvikling.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde - og du skal være meget velkommen en anden gang :-)

      Slet
  4. Hej Signe
    Super hyggelig dag i din have og rigtig fantastisk at se alle de projekter du går og stresser af med;0)
    Aldrig har jeg været et sted, hvor der nærmest kun blev snakket have og det uden nogen begndte at gabe - herligt, herligt!
    Måske man alligevel skulle se at få kameralinsen pudset og knipset et par fotos til sådan en blog...
    Din gæstfrihed og styring af hele seancen var helt i top!
    Tusind tak for lupinfrøene og til Berit - tak for staudesalvien og torskemund.
    Håber vi ses igen en anden gang - hilsen Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak for en super hyggelig dag - hvor var det godt, du kunne komme :-)
      Og det er da bare med at få fundet kameraet frem. Jeg glæder mig allerede til at følge din blog ;-)

      Slet
  5. Dejligt at se, at I havde en dejlig dag. Kan genkende min søster på et par af billederne. Hun må fortælle en masse...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg havde en rigtig dejlig dag - og det håber jeg også din søster havde ;-)

      Slet
  6. Altså Signe, hvor ser det hyggeligt ud, - men hvordan kunne det også været andet med selskab!! Jeg savner kun EN ting.... som beskuer herovre fra Jydeland, kunne det være fantastisk hvis der havde stået navne under billederne. Nogle af havenisserne kan jeg selvfølgelig kende, men bestemt ikke alle... Og når nu de er kommet ud i cyperspace kan det jo lige så godt gøres med navns nævelse.
    Iøvrigt superheldigt med vejret, herover har det stået ned i stænger... :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var super heldigt med vejret - jeg havde frygtet det værste efter at have tjekket vejudsigten i går. Havearangementer er altså bare sjovere i tørvejr :-)
      Jeg undskylder de manglende navne, men vi fik ikke lige aftalt, om det var ok, at man lagde billeder med navne på bloggen, så jeg tænkte, at det nok var bedst at lade være, når jeg nu ikke havde fået spurgt først. Men jeg skal nok prøve at huske det til en anden gang :-)

      Slet
  7. Kære Signe

    Jeg vil også gerne sige tak for en hyggelig dag.
    Dejligt at se din have og hilse på andre bloggere. Tak for frø og plante.

    Mange hilsener
    Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - det var dejligt, du kunne komme :-)

      Slet
  8. Kæreste Signe
    Jeg slutter mig til koret; tusind tak for en rigtig hyggelig eftermiddag. Det er herligt at mødes med så mange andre haveinteresserede. Og selvom vi ikke alle kender hinanden, så går snakken bare derudaf. som altid en fornøjelse at være sammen med andre havebloggere. Glæder mig allerede til næste gang :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. JA, det er ret utroligt, så hurtigt man falder i snak med andre havefolk - og hvor meget man synes, man kender hinanden allerede fordi man har fulgt bloggene. Det er et skønt univers det her :-)

      Slet
  9. Hold da fast hvor en hygge dag der har været i Signes have idag, heldig at det ikke var jydevejr for det var meget vådt.

    Hilsen Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vejrudsigten taget i betragtning, så kan vi absolut ikke klage over vejret her :-)

      Slet
  10. Hvor ser det altså hyggeligt ud, er slet ikke i tvivl om at I alle har haft masser at tale om og også har beundret din have. Må prøve at være "vaks" ved din havelåge hvis du inviterer igen.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Du skal være meget, meget velkommen ved havelågen en anden gang. Og hvis du skulle komme på disse kanter, er du meget velkommen til at slå på tråden - så åbner jeg gerne havelågen og brygger dig en kop kaffe :-)

      Slet
  11. Hej Signe.Ja! du var hurtigere end mig til at lave et indlæg.Men tusind tak for en super eftermiddag,med dejligt selskab af alle de søde "tøser"
    Dejligt initiativ fra dig.Rigtig god aften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, men jeg skulle jo heller ikke køre hjem først ;-)
      Og selv tak for en skøn, skøn eftermiddag!

      Slet
  12. Øvøvøv hvor ville jeg ønske at jeg havde været vågen til det.
    Ser ud til at i har hygget jer, smovset og byttet på livet løs. Dejligt.
    Ha' en godt aften. Du må også være træt nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja øv - vi savnede dig også :-(
      Og jeg er ved at være ret træt - det er hårdt at hygge sig så meget :-)

      Slet
  13. Tak for en herlig eftermiddag - jeg går rundt med et lille smil på ansigtet stadigvæk - der er intet som hyggelig havesnak. God arrangeret - tiden fløj afsted :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Berit. Jeg er også ved at være godt øm i smile-musklerne :-)

      Slet
  14. Hvor ser det hyggeligt ud med alle de besøgende i din have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Vivi - det var også helt utrolig hyggeligt :-)

      Slet
  15. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  16. Gode billeder som altid.
    Det ser ud til, at i har haft en rigtig god og hyggelig dag.
    Rart at mødes med så mange haveinteresserede. Udveksle planter og måske få gode råd.

    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak. Ja, det har været en skøn dag :-)

      Slet
  17. Kære Signe,
    Også tak for i dag fra mig til dig. Det var dejligt at se din super hyggelige have i virkeligheden. Og rigtigt skønt at møde andre havetosser i denne for mig nye blogverden.
    Kram Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Helle - og fantastisk kage :-)
      Det er en skøn verden denne haveblogverden :-)

      Slet
  18. Jeg kan kun tilslutte mig Berit. Jeg smiler stadig og jubler som et barn juleaften. Tak for et super arrangement i din have. Hyggeligt at træffe dig og alle I andre. Tak for planter, før og haveblade. Håber vi ses igen. Varme hilsner Ole og Karin

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber også vi ses igen - det var en fornøjelse at møde jer :-)
      Og jeg smiler også stadig :-)

      Slet
  19. Hej Signe - dejligt, at I havde en skøn dag!
    Tænkte på dig ;-)

    Kram,
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lone. Ærgeligt, at du ikke bor lidt tættere på.

      Slet
  20. Kære Signe.
    Tusind tak for en rigtig hyggelig dag i din dejlige have. Det var dejligt at hilse på andre havebloggere og få snakket og byttet planter, frø og blade med de andre. Et super arrangement, som tåler en gentagelse ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak i lige måde. Og jeg kunne absolut godt overveje at gentage det til næste år :-)

      Slet
  21. Hej Signe.
    Det ser sørme også hyggeligt ud.
    At du har lidt ukrudt i din have, fortæller jo altså bare det om dig, at du elsker din have for din fornøjelses skyld, og ikke har den som en ekstra stressfaktor til at præstere med. Det er da et meget sympatisk træk, at det hele ikke er så perfekt, at det er klippet med en negleklippet. Det eneste folk havde tænkt, hvis det havde været SÅ velfriseret ville sandsynligvis være noget i retning af "Hold da op. Gad vide hvor travlt Signe og hele hendes omgangskreds har haft i ugerne op til vi skulle komme? - Hvis det skal være SÅ fint før man kan vise sin have frem, så tør jeg da aldrig invitere nogen indenfor min havelåge, for det ville bare være for pinligt"! I stedet har dine gæster givet vis følt sig godt tilpas i en smuk og inspirerende have, uden at få mindreværdskomplekser, men derimod med en genkendelse af nogle af de samme udfordringer, som du også slås med.
    Det ser bare super hyggeligt ud. Du bor desværre langt fra det mørke Jylland, ellers ville jeg mægtigt gerne have været med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød Malene - og efter alle dine opmuntrende ord, er jeg næsten glad for, at jeg ikke nåede at få ordnet det hele ;-)
      Under alle omstændigheder, så var det en super dejlig oplevelse at have haven fuld af så mange skønne havemennesker :-)
      Ærgeligt, at du bor så langt væk.

      Slet
  22. Det ser rigtig hyggelig ud, og hvor var I mange. Jeg tilslutter mig fru Friis, det ville være dejligt med nogle navne. Der er rigtig mange, jeg slet ikke kender. Det gør det jo ikke bedre, at folk har forandret udseende i forhold til det billede, de viser på bloggen :o)
    Med den mængde folk har ingen haft tid til at kigge efter ukrudt, så du kan være helt rolig :o)
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var bare SÅ hyggeliget :-)
      Jeg har ikke helt styr på, hvor mange vi endte med at blive, men lidt over 20 tror jeg. Som jeg også svarede Fru Friis, så skal jeg nok prøve at huske det med navnene til en anden gang - men med så mange nye ansigter havde jeg faktisk også selv lidt svært ved at hitte rundt i alle navnene ;-)

      Slet
  23. Kære Signe
    Hvor lyder det hyggeligt. Det er så skønt med en god have snak og den kan ukrudt ikke forhindre;))
    Jeg er glad for at det blev en dejlig dag og lidt ærgelig over at jeg måtte melde fra. Men jeg nyder at jeg fik ryddet op og gjort rent gået en lang tur med hundene samt klippet store buketter af Lathyrus ind - alt sammen kun med en hånd der duer. Og så ser jeg frem til at vi ses til et andet træf.
    Knus/Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var ærgeligt, at du ikke kunne være her, men dejligt, at du havde en god dag alligevel. Og selvfølgelig ses vi en enden gang :-)

      Slet
  24. Jeg siger også rigtig mange gange tak for en hyggelig eftermiddag. Skønt at du ville åbne din have, så vi kunne se den i sin helhed. Du er utrolig god til at tage billeder af din have, så det føltes næsten som om jeg havde været der før :)
    Endnu en gang tak for rølliken - jeg vil passe rigtig godt på den og nyde den fantastiske pink farve om og om igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, du kunne komme - det var super hyggeligt at møde dig :-)
      Håber, du ikke fik alt for meget ballade for at slæbe endnu en plante med hjem :-)

      Slet
  25. Også tusind tak for en vidunderlig eftermiddag.

    Jeg så altså ikke noget ukrudt, jeg så kun alle dine skønne blomster ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Ina. Og hvor er du altså sød :-)

      Slet
  26. Kære Signe

    Jeg er så ærgerlig over den lede migræne der holdt mig så det der ligner et rigtig fint arrangement. Men om Gud og du vil kommer jeg til næste år.

    kh
    Bettina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var da også bare for ærgeligt, men den slags er man jo desværre ikke herre over :-(
      Jeg håber vi ses en anden gang.

      Slet
  27. Hvor ser det hyggeligt ud - selvfølgelig :-). Ingen tvivl om, at jeg gerne havde været der, men det går jo ikke altid som præsten prædiker.

    /Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også super hyggeligt - men du må jo komme en anden gang :-)

      Slet
  28. Kære Signe
    Tusinde tak for en dejlig eftermiddag i din vidunderlige have og for mødet med de andre skønne bloggere og haveejere - stor succes :-) Et lille paradis du har der med hus og have ;-)
    Knus
    Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Rose - hvor var det dejligt, I kunne komme :-)

      Slet
  29. det dybeste suk.... fra det det synnejyske.... gid at jeg kunne have været til stede ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du ville også have været meget velkommen, men der er jo lidt lag vej.

      Slet
  30. Åh det ser jo altså også ualmindeligt hyggeligt ud Signe - godt vejret holdt så alle de skønne mennesker kunne nyde haven og selskabet :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, set var super hyggeligt - og rigtig heldigt med vejret.
      Håber du også havde en god by-fest, eller hvad det nu var, du skulle til :-)

      Slet
  31. Det ser altså hyggeligt ud. Flot at du også fik taget billeder, da du jo også skulle guide rundt og forklare!
    Ukrudt har vi jo alle.... det er heldigvis ikke det man focuserer på, når man ser på haver. Folk har jo ikke medbragt lup kun det store overblik.....og det ser HYGGELIGT ud! :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var heller ikke så mange billeder, det blev til, men jeg er rigtig glad for at jeg overhovedet huskede det - og så er det jo dejligt, at der er andre rundt omkring på bloggene, der også har fået taget nogen :-)

      Slet
  32. Tusinde tak for en hyggelig eftermiddag i din skønne have. Dejligt at møde dig og andre passionerede haveejere :-) Godt initiativ Signe og modigt af dig, at åbne din havelåge på vid gab.

    SvarSlet
  33. Hej Signe ( og i andre )
    Vil også bare sge tak for en super hyggelig eftermiddag. Jeg synes at det var fantastisk at du åbnede havelågen for os
    KH Helle

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...