søndag den 19. august 2012

Den smukkeste Krea-krampe-buket


Jeg havde lige lyst til at vise denne buket, som jeg fik tidligere i dag, da Lone med bloggen Krea-krampen kiggede forbi på en kort visit. Blomsterne er fra hendes egen have, og jeg tror, at det er en af de allersmukkeste buketter, jeg har fået i mit liv.


Tænk at kunne gå ud i sin have og lave sådan en buket. Hverken mine blomsterbindingskompetencer eller det sparsomme blomsterflor i min sommerforsømte og tørkeramte have ville gøre det muligt at lave noget, der bare kunne komme i nærheden af denne her.


Faktisk ser min have helt forfærdelig (og jeg mener virkelig HELT FORFÆRDELIG) ud i disse dage, og om en uge vælte det ind med glade bloggere til havekaffe - phyha, jeg kan lige se alle de skuffede blikke for mig, når de træder ind af havelågen og ser, hvilken sørgelig forfatning det hele er i. Jeg har efterhånden været på besøg i en del haver, og jeg har flere gange oplevet, at ejerne undskylder, at haven ikke ser så godt ud i øjeblikket, og så kommer man ind til det smukkeste paradis. Men sådan er det altså desværre ikke her :-(

Jeg får næsten lyst til at aflyse havekaffen, men så tænker jeg, at det jo nok skal blive hyggeligt alligevel, når gæsterne lige er kommet sig over chokket. Havefolk er jo venlige og overbærende mennesker. Og det er jo (forhåbentlig) først og fremmest havesnakken og hyggen med andre havefolk, de er kommet for - og den skal der nok blive rigeligt af :-)

Men nu vil jeg glemme elendighederne og præstationsangsten et øjeblik, tage skyklapper på og bare nyde denne smukke, smukke buket.

1000 tak til den dejligste krea-krampe jeg kender - det var en fornøjelse at se dig igen!

28 kommentarer:

  1. Forstår din glæde ved buketten, den er virkelig dejlig :-)

    Mon dog din have er i så elendig en tilstand som du skriver.
    Ofte kan man gå og blive lidt "hjemmeblind", og synes at det der er fantastisk "slet ikke er noget", men andres øjne ser en skøn have :-)) Håb på et par hjælpende dråber fra oven, så rejser det hele sig igen, og er din have tør, så er der også tørt i de andres haver.
    Håber i får en dejlig dag i din have :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror desværre ikke, der (kun) er tale om "hjemmeblindhed", men efter jeg fik slået græsset, så hjalp det heldigvis lidt på helhedsindtrykket :-)
      Jeg har jo heller ikke haft haven så længe, og det tager nok bare lidt tid af få specielt de lidt vanskeligere bede til at fungerer. Jeg håber, det bliver bedre med årene.

      Slet
  2. Hej - hos mig er der også noget tørt. Jeg har vandet for første gang i år i søndags og jeg giver den lige en sjat igen i dag før vi kører.
    Du kan være helt sikker på at vi kommer for dit og andre havefolks gode selskab og tager haven helt som den nu er. Vi er jo i samme båd når det kommer til tørke og manglende tid til projekter. Slap af og glæd dig :o)
    Jeg glæder mig til havesnak på søndag - knus fra Berit

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også rigtig meget til at se dig Berit :-)

      Slet
  3. KANON kost Krea-krampen kan kreere... Knus fra "Kriis"... ;o)



    (PS. Desværre kan jeg ikke komme til havekaffen, men jeg VED med sikkerhed at det bliver superhyggeligt uanset hvordan haven ser ud og du sørger bare for noget TØRkage, så passer det hele sammen... Fniis fra Friis)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tørkage ville nok være meget passende ;-)
      Og æv, at du ikke kan komme - håber vi ses en anden gang.

      Slet
  4. Det var en virkelig flott bukett med nydelige farger du haded fått. Det går nok bra med hagebesøket ditt. Det er jo ikke noe krav at hagen skal være strøken til enhver tid selv om en tar i mot besøk. Jeg er sikker på at det blir en flott dag likevel :-)

    SvarSlet
  5. Det fede ved sensommeren er, at planterne tager magten og bestemmer, hvordan haven skal se ud. Nogle gange kan den efter min mening nemlig godt gå hen at blive for friseret og "tone i tone". Men det er også nu, at man begynder at overveje, hvad der skal ske af tiltag til næste år: I hvert fald er jeg begyndt at tænke i de baner.

    SvarSlet
  6. Åååå... hvilken nydelig bukett! August er måneden da en virkelig kan plukke flotte buketter. Ønsker deg en fin, ny uke!

    SvarSlet
  7. Kære Signe.
    1000 tak for i dag... altid dejligt at være i dit selskab.
    Godt du blev glad for buketten og at den klarede varmen.
    Det skal nok blive hyggeligt for jer i næste weekend, selvom haven
    ikke lige er, som du ønsker den lige nu - øv jeg ikke kan være med.
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak søde Lone - det var bare så dejligt at se dig. Og buketten er helt fortryllende!
      Knus Signe

      Slet
  8. Der vil altid være noget i haven som ser fint ud uanset vejret/tørken og en have behøver ikke være som i et katalog, håber i får en god komsammen :)

    SvarSlet
  9. Super smuk buket fra Lone - endnu et udslag af hendes kreativitet.

    Det skal nok blive hyggeligt på søndag, snakken vil gå og humøret være højt, det er jeg sikker på, alt imens jeg ærgrer mig over at jeg desværre ikke får tid til at være med.

    Knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kunne ellers have været superhyggeligt at se dig, men mon ikke vi ses en anden gang - det håber jeg :-)
      Knus Signe

      Slet
  10. Smuk, smuk buket godt du kan glæde dig over den. Ærgerligt at du synes din have er slem nu. Du må tage højde for smukke blomstrende planter i augustbedet næste år. Er der ikke ved at være gang i dine roser igen?
    Uanset hvad så vil I få det rigtig hyggeligt, det er jeg sikker på.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er et par af roserne, der blomstrer, men de fleste ser lidt triste ud. Jeg håber de kommer sig, når regnen på et tidspunkt belutter sig for at lægge vejen forbi.
      Knus Signe

      Slet
  11. Nøøøøøøøøøøøøøøøj, hvor er den smuk. Hende Kreapigen kan da også lave ALT. Kan godt forstå, du værdsætter den betænksomme, personlige og smukke buket højt.

    Det lyder som om, at du har fået et akut tilfælde af præstationsangst, kære Signe. Det er ikke rart. Men husk, at man ser med meget kritiske øjne, på det man til daglig er vældig tilfreds med, når man føler, at noget der betyder meget for een, skal "bedømmes" af andre. Man krænger jo sin sjæl ud ved at fremvise sit hjerteblod. Jeg er sikker på, at dine gæster kun vil se alt det smukke og overhovedet ikke lægge mærke til evt mangler. Vi havemennesker søger jo skønheden og leder ikke efter ukrudt og manglende blomstring. Der er altid noget smukt at finde i en have.

    Rigig god fornøjelse med dine havegæster.

    I buketten er der en brombærlignende starut. Den er megasmuk, og jeg lurer på, hvad det mon er for een? Skønheden er jo ikke brombærfarvet, men mealblålig.

    Grønne hilsner og varme tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød :-)

      Jeg tror "brombæret" er en blåhat, der ikke er sprunget helt ud, men det kan være, Lone har et bud på, hvilken slags det er. Den er under alle omstændigheder ret fin :-)

      Slet
  12. Tak for alle jeres søde og opmuntrende kommentarer :-)

    Og Lones buket er helt eventyrlig. Jeg sidder også og nyder den her til morgen. Den er bare så SMUK!!!

    Der er ingen tvivl om, at jeg har fået et akut tilfælde af præstationsangst - og lidt dråber fra oven ville absolut "falde på et meget tørt sted", om jeg så må sige ;-)

    Men specielt bedene rundt langs hækken i forhaven ser helt forfærdelige ud, og der skal noget mere til end bare en sjat vand, for at de kommer til at fungerer: kombinationen af fuld sol, en hæk, der suger alt kraft og saft ud af jorden, og flokke af undergravende myrer, gør det næsten umuligt for mig at få noget til at vokse. Til gengæld hjalp det gevaldigt på helhedsindtrykket (og dermed også humøret), at jeg fik slået græsset i går eftermiddags :-)

    Jeg tror, jeg vil lave et indlæg en af dagene om forhaven - det kunne jo være, at nogle af jer andre kunne komme med gode ideer til, hvad jeg kan gøre ved den, så den forhåbentlig ikke kommer til at se helt så forfærdelig ud til næste år.

    Og uanset havens lidt sørgelige forfatning, så glæder jeg mig til at få alle de skønne bloggere på besøg på søndag - jeg er slet ikke i tvivl om, at det nok skal blive rigtig, rigtig hyggeligt :-)

    Ha' en dejlig uge!
    Knus Signe

    SvarSlet
  13. Kære signe..
    Det er i sandhed en meget smuk buket. Jeg har også tabt mit hjerte til buketter fra haven. Det er nu noget specielt.

    Jeg skal desværre arbejde når du åbner din have op.. Ville ellers rigtig gerne have været med og set din søde have og hilse på de andre glade havebloggere. Nå men uanset havens stand, så er jeg sikker på at dem som kommer, får en hyggelig oplevelse.

    Venlige hilsner herfra

    SvarSlet
  14. Kære Signe

    Den buket er uovertruffen dejlig. En rigtig cottagebuket når de er bedst! Lone er i sandhed dygtig til at finde på og gøre.

    Mht. din haveforfatning vil jeg pippe, at det er møgsvært at få haven til at stråle hver eneste uge, så slap du bare af. Jeg synes nu at midt/slut juli er den sværeste tid, hvis ellers man er ude med saksen for at klippe ned og ikke har et drivhus fuld af dit og dat til at gøre godt med. Jeg har også rå mængder af selvsåede vækster, som jeg ikke vil rykke op for tænk nu, hvis de var "noget". Jeg har stadigt svært ved at kende forskel på babyukrudt og dejlige babyplanter :0)

    Det med din vandmangel forstår jeg ikke helt, for har man have, ikke er ude at rejse, ja - så må man vande tidlig morgen eller aften, når solen knalder ned om dagen. Jeg vander ikke tit, men når jeg vander får hver plante ca. 10 L. Så det tager tid. På den måde (siger de kloge med forstand på vandbesparelse) sætter planterne - i hvert fald roserne - rødderne længere nede, hvilket betyder, at man ikke skal vande så tit.

    Jeg skal lige have styr på min kalender, men håber at kunne tilmelde mig dit kaffearrangement, så jeg kan fortælle dig, hvor dejlig din have garanteret er!

    SvarSlet
  15. En super flot buket, som Lone har kreeret. Der bliver vist så mange skønne sensommerbuketter rundt om på bloggene lige nu, så jeg får også lyst til at kaste mig ud i det.

    Jeg glæder mig rigtig meget til søndag, og jeg er sikker på, at vi får en skøn eftermiddag i din have uanset havens tilstand eller vejret. Jeg kan godt forstå din bekymring, men læg den til side. Jeg ville også få lettere panikangst over at skulle fremvise min udtørrede have med nedklippede stauder og alt for meget bar jord af samme grund. Der var noget med timingen, sygom og vejret som ikke gik i hak i år.
    Men sådan er haver og haveliv. Jeg er sikker på at din have har masser af skønhed, som jeg glæder mig til at se, og jeg glæder mig rigtig meget til at mødes med andre havebloggere :-))

    SvarSlet
  16. Kære Signe.
    Jeg kommer ikke til Blogger-kaffe. Der er langt fra vendsyssel J - men jeg følger din blog fast og har masser og masser af smukke billeder på nethinden af dine planter og din have.
    Jeg er sikker på at det også gælder for dine andre læsere. Så uanset havens tilstand lige her og nu er det for længe siden slået fast at du har en dejlig have og sans for have.
    Mange hilsner fra Lisbet, Hjørring

    SvarSlet
  17. Hej Signe
    Alle os der har været på ferie kender til problemet! Du har så vidt jeg husker været afsted nogle gange, men til gengæld har du fået en masse oplevelser. Du ved det godt, når man ser på sin egen have ser man fejl og mangler, men når man oplever andres have søger man skønheden og ser slet ikke fejlene. Jeg glæder mig alligevel, måske særligt til at se "anlægsarbejdet" og rammerne:0)
    Meget fin buket du har fået!
    Hilsen Pia

    SvarSlet
  18. Hej Signe.
    Kender godt det med præstationsangst, når jeg kigger på min egen have med kritiske øjne, hvor imod jeg ser med nysgerrige, beundrene øjne, og får nye indtryk, når jeg ser andres haver og blogs. Men husk dine besøgende slås med nogle af de samme problemer i deres egne haver, så de kan jo godt se det ikke er dine evner eller lyst til haven der mangler. Og de har jo netop taget de positive øjne med sig på havevisit. Jeg er sikker på I får en hyggelig dag. Jeg kan desværre ikke komme.

    SvarSlet
  19. meget smuk buket - denne årstid er vidunderlig med sin blomsterpragt, hvordan vi bare kan plukke og lade os inspirere - god kaffe dag i weekenden - håber I får en hyggelig dag.

    SvarSlet
  20. check that best replica designer visit this site right here Loewe Dolabuy you could try these out high end replica bags

    SvarSlet
  21. replica bags in pakistan read o1s82x6o10 best replica ysl bags 7a replica bags gucci replica handbags b0y37x1f56 replica bags vuitton Read Full Report t1c10l6w77 replica wallets replica bags near me

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...