torsdag den 16. august 2012

Glade farver i den helbredende have


I går tilbragte jeg min aften i helt fantastisk selskab og med denne skønne, frodige og farvestrålende udsigt. Dertil kom at vejret viste sig fra sin bedste side. En dansk sommereftermiddag/-aften, når den er allerbedst - og en af den slags oplevelser, man kan leve længe på :-)




Haven tilhører en anden haveblogger, som jeg er kommet til at holde rigtig meget af, nemlig Marianne med bloggen Den hebredende have.



Mens hun var uopmærksom et øjeblik sneg jeg mig en tur rundt i hendes baghave med mit kamera, og det er der kommet disse billeder ud af.



En af de ting, der er rigtig dejlig ved Mariannes have er, at hun absolut ikke er bange for farver - heller ikke de gule og orange, som ellers har svært ved at finde plads i mange andre haver. Selv har jeg også svært ved at finde ud af, hvor jeg kan få disse farver til at passe ind i min egen have mellem alt det lyserøde, lilla, og blå, men efter at have oplevet, hvor meget glæde og solskin de kan sprede (ikke mindst i selskab med de andre farver), så er jeg nu endnu mere fast besluttet på at de også skal have en plads i min have.







Er det ikke bare en skøn kombination af brændte farver?







Efter min lille runde med kameraet, slog jeg mig ned her på Mariannes dejlige terrasse med masser af havesnak, grin og kølig hvidvin til længe efter at solen var gået ned. Jeg var en smule tung i hovedet her til morgen, men smilet sidder der stadig :-)

Hurra for haveblogland - og ikke mindst for alle de skønne havemennesker, jeg er rendt ind i her!

22 kommentarer:

  1. Så mange flotte bilder du har tatt fra ditt besøk i hagen der. Hageblogging er flott ja, da blir en kjent med så mange flotte mennesker som liker hage :-)

    SvarSlet
  2. Godt sneget rundt. Med din nonchalante måde at tage billeder på har hun måske ikke engang opdaget det :-). Under alle omstændigheder har du formidlet hendes skønne have på bedste vis! Og,jeg er ganske enig. Hurra for alle de skønne havemennesker blogland har beriget os med.

    Stort knus
    Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hørt hørt!

      Og smuk reportage fra haven, Signe. Hvor er den godt skildret! Du har virkelig fanget essensen, som jeg også så den. En dejlig have med plads til alle regnbuens farver.

      Også knus herfra,
      Lone

      Slet
  3. En skön trädgård som absolut var värd lite huvudvärk! ;-) Och bilderna är ju helt fantastiska!!

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvarSlet
  4. Hvor er det dejligt at se nogen eftersommerfarver - jeg har været på Hven og så de skønneste gammeldags gule-orange-røde stauder - jeg tror det var rudbeckia - kom til at længes efter barndomshavernes sammensurium af stauder i alle farver - her er der efterhånden kun blå - rosa - lyslilla farver der dominerer.

    SvarSlet
  5. Flotte billeder med stemning som sædvanlig!!

    SvarSlet
  6. Hvor det glæder mig, at du slår et slag for de gule og orange blomster. Mit hus er provencerødt, som jo i den grad appellerer til lyserødt og blåt. Efter et par somre blev jeg imidlertid lidt træt af det. De er fine blomsterfarver. Ingen tvivl om det; men de får mere dybde, synes jeg, når de stilles sammen med gult og orange og brændt rødt i afstemte nuancer og afmålte mængder.
    Happy Gardening
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet
  7. Du er jo bare en hammergod fotograf, ja, jeg ved at det er sagt før og jeg elsker at se Mariannes dejlige glade farver.
    Det er godt at se flere tør vove de stærke varme farver...for der skal lidt mod til...vi danskere har i mange år været meget farveforskrækket, og har holdt os lidt for meget til de sorte og hvide farver - tilsat lidt lyserøde og blå stauder. Det ser meget elegant og æstetisk ud, men jeg vil også gerne se lidt vild passion...hurra for de stærke orange, lilla og røde farver!

    SvarSlet
  8. smukke smukke billeder og sikke en hyggelig have ;0)

    SvarSlet
  9. Det er en god idé, at I tager billeder fra hinandens haver. Sjovt at se haven gennem en andens linse. Og sikke billeder, sikke farver, det ser skønt ud og jeg tror på, at det er helbredende. Også bagefter med hyggen i haven i det dejlige vejr.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  10. Beautiful garden, fantastic flowers. I am greeting

    SvarSlet
  11. Jeg bliver helt rørt, når jeg ser dine smukke billeder af min have. Og når jeg læser alle de søde kommentarer.
    I år er den jo lidt af et sammensurium, fordi det bare gjaldt om at få noget til at blomstre. Så kan jeg altid flytte rundt på det og afstemme farverne (lidt mere), når kræfterne er til det.

    Ja, det er mig der takker! Både fordi vi to har 'fundet' hinanden, Signe. Og for det hyggelige besøg.. For bloggerveninder både i nær og fjern. Og fordi vi har det skønne fællesskab, vi har 'herinde'.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og hvis nogen vil se, hvilke buketter man kan få ud af at "turde" farver, tjek ud:

      http://denhelbredendehave.blogspot.dk/2012/08/bal-og-brand.html

      Slet
  12. Fantastiske farver. Dem kan man da kun blive 'glad i låget' af. Det ser nærmest ud, som om der er ild i nogle af de orange tagetes.
    Det lyder, som om I har haft en fantastisk aften. Dejligt, at I også var heldige med vejret.

    SvarSlet
  13. Hej Signe. Det lader til at have været en hel fantastisk dag/aften og hvor ser det farvegladt ud. Og masser af solskin. Det var sjovt at se og tak fordi du deler det med os.

    SvarSlet
  14. Du viser os virkelig Mariannes have på en meget fin måde og tak fordi du også giver de gule og orange farver spalteplads - dem kan vi nu ikke helt undvære. Åh, hvor kan jeg bare "høre" jer sidde og "pludre" på terrassen, hvor skønt :)

    SvarSlet
  15. Jeg bliver da helt misundelig på den gode måde over jeres miniblogtræf. Men det er jo skønt at I bor tæt på hinanden og kan beundre hinandens haver, og nyde hinandens selskab.

    Flotte billeder fra Mariannes skønne farverige have :-)

    SvarSlet
  16. Hej Signe
    Allerede ved det første billede kunne jeg selvfølgelig se, at du igen havde været på besøg. Faktisk kunne jeg også gætte mig frem til hvor, skønt jeg slet ikke kender Marianne. Jeg havde dog et eller andet sted set, at hun er vild med pink og pang. Pudsigt hvad man efterhånden ved om mennesker man slet ikke kender!
    Det ser bestemt ud til at være en superhyggelig farverig og sprudlende have.
    Hilsen Pia

    SvarSlet
  17. Det er utroligt skønne billeder fra Mariannes have. Sikke frodigt der er, og jeg er vild med de stærke farver. Dejligt at få venskaber på denne måde i blogland.

    SvarSlet
  18. Hvor er det skægt at se dine billeder af Marianne's have; det bidrager virkelig til at få et billede af hendes helbredende paradis:)

    Det gule og brændte er flot i haven - også nogle gange blandet med alt det andet, så der kommer lidt kant og fut i den. I min barndoms lille have i haven havde jeg altid morgenfruer og fløjlsvalmuer (ved ikke om de hedder sådan, men en smuk lille sommerblomst, som desværre er gået helt i glemmebogen, jeg kan i hvert fald ikke finde dem nogen steder?). Efter nogle år med ret stramme farve kombinationer blev jeg træt af det lidt ensformige, og jeg fik virkelig blod på tanden til at få det gule, orange farver ind i haven efter at have set de smukkeste blomsterhaver i min gamle kolonihaveforening, Sølyst i Århus. Så nu er der alle mulige glade farver i min have igen:)

    Tak for dejlige, flotte billeder. Jeg er ikke blogger, men nyder virkelig Jeres glædespredende arbejde!
    Kh Gitte ved Viborg

    SvarSlet
  19. Kors for nogle lækre billeder Signe, fra Mariannes overdådige blomsterflor ........sensommer og råhygge.......suk......bloglandia har virkelig formået at binde bånd og skabe fællesskaber.........det er da bare for fedt ;0)

    Håber hovedet er helbredt igen ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  20. Det er dog utroligt, som du kan få alle de farver, jeg går i en stor bue udenom, til at se tiltrækkende dejlige ud! Jeg kan mægtig godt lide det vilde farveorgie, som er holdt på plads af det lille hegn. Rigtig godt lavet af Marianne og fanget af dig :0)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...