fredag den 3. august 2012

Evigglade drejeblomster



De første af de små drejeblomster, jeg fik af søde Eva med bloggen Evigglade sidste år, er nu sprunget ud - og de er godt nok fine :-)

De er kommet i selskab med bl.a. hvide lupiner, solhat og agastache

Jeg finder det i øvrigt helt vildt fascinerende, at de små drejeblomster bliver siddende, når man puffer forsigtigt til dem.

Først så den sådan her ud, men efter af have puffet lidt...

så kom blomsterne først på en lige række - og derefter skiftevis til den ene og den anden side :-)

Jeg kan huske, at vi var et par stykker, der fik en masse morskab ud af at gå og dreje de små blomster, da vi sidste år var på besøg hos Hanne i Haven - og nu har jeg så fået mine helt egne, jeg kan gå og dreje på, når jeg får lyst :-)

18 kommentarer:

  1. Hej Signe
    Hvor er de smukke dine drejeblomster - jeg var selv så heldig at få nogle planter fra Eva, men mine er slet ikke så langt fremme som dine. Nu har jeg "endnu mere" at glæde mig til.
    Er lige kommet hjem fra ferie og ser Berit skriver til mig, at du holder blogkaffe det kunne være rigtig hyggeligt at mødes igen og også se din dejlige have, men da jeg har andre aftaler den weekend kan jeg ikke pt. give endelig svar (håber der stadig er "plad" til en blogger mere).
    God Dag.
    Have hilsen
    Anita

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan roligt glæde dig til dine drejeblomster - de er rigtig fine :-)
      Og dejligt, du måske kan komme til blogkaffen - det kunne da være rigtig hyggeligt. Foreløbig er der plads, men hvis det skulle ske, at der pludselig kom en hel bunke tilmeldinger, så vil jeg ikke helt afvise, at jeg kan finde på lukke for tilmeldingslisten - men lad os nu se, om ikke det går :-)

      Slet
  2. Hej Signe Velkommen hjem igen,selv om det var synd at i skulle forkorte ferien.Men sygdom bestemmer man jo ikke altid selv over.
    Skønne drejeblomster.Har dem kun i hvide.Knus Jette

    SvarSlet
  3. Skønne drejeblomster, jeg har aldrig prøvet at lege med dem, jeg må vente lidt endnu, de er ikke sprunget ud.
    Smukke billeder som altid.
    Knus
    Lisbeth

    SvarSlet
  4. Håber jeg kan komme med til din blogkaffe. ;)
    Surt med ferien. Men dejligt at se din have igen - ikke?
    Jeg kan bedst lide at rejse når haven ikke står i fuldt flor.

    SvarSlet
  5. Velkommen hjem igen.
    Som altid smukke billeder.
    Ha´ en dejlig dag.

    Her skinner solen.

    SvarSlet
  6. Din have er langt foran min - godt nok er drejeblomsterne fremme, men slet ikke sprunget ud.
    Tak for den fine instruktion :)

    SvarSlet
  7. Nej hvor festligt, så det er derfor de hedder drejeblomst. Dem har jeg ikke set live før.
    Men de ser da spændende ud! Flot flot farve de har.

    SvarSlet
  8. Ihhh hvor er jeg bare vild med dine blomster, og utroligt smukke , skarpe billeder...Kh Camilla..

    SvarSlet
  9. Jeg elsker dejeblomster og savner dem her i min nye åhave. Faktisk tænker jeg at de må have en plads næste gang jeg finder en lille plet at nytænke.

    Iøvrigt vil jeg meget gerne rose din smukke blog og alle dine ualmindeligt fine blomsterbilleder som jeg nyder meget.

    SvarSlet
  10. Hej Signe

    Inspireret af Eva købte jeg drejeblomst på planteskolen og den hvide sprang ud for 14 dage iden - den lyserøde er på vej. Jeg vil straks gå ud og puffe til dem og se hvad der sker. Jeg troede kun de drejede efter solen. Men fint med planter man også kan lege med!


    kh
    Bettina

    SvarSlet
  11. Velkommen tilbage :)

    Sikke langt dine drejeblomster er. Jeg fik også af Eva og de står i knop, men der går nok endda nogle dage før de kommer i blomst.

    Der er simpelthen skønt i din have lige nu.

    knus Ulla

    SvarSlet
  12. Ja, jeg husker også fascinationen af drejeblomsterne hos Hanne :-). Så skønne.

    God søndag
    Birgitte

    SvarSlet
  13. Kære Signe.

    Drejeblomster er lækre generelt, men den her Evigglade-udgave har da den lækreste sart lyserøde farve, jeg længe har set. Den er m-e-g-e-t appetitlig.

    Signe, hvad er det nu for nogle frø jeg har lovet dig? Lidt distræt er man jo altid......

    De kærligste grønne hilsner

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tante Grøn
      Det med det distræte, kender jeg kun alt for godt :-)
      Jeg mener, det var lægestokrose og bølgekronet storkenæb, men jeg har i mellemtiden fået både nogle lægestokrosefrø og et lille rodskud af en storkenæb et andet sted fra - det er jo en helt utrolig gavmildhed, der hersker her i haveblogland :-)
      Det var rigtig sødt af dig, at tænke på mig, men jeg tror ikke, at der er noget, jeg lige står og mangler, og jeg har efterhånden fået så mange frø forskellige steder fra, at jeg kan blive helt i tvivl om jeg kan nå at få sået dem allesammen - jeg får vist travlt igen til næste forår ;-)
      Håber, du har fået glæde af lupinerne.
      Knus og kærlige tanker
      Signe

      Slet
  14. Vi er vist mange der fik drejeblomster af EVA, og nu er mine også begyndt at blomstre. Jeg er VILD med dem, og selv om de efter sigende skulle være lidt invasive, må de gerne invadere mine bede noget mere.

    SvarSlet
  15. 1000 tak for alle jeres søde kommentarer :-)

    SvarSlet
  16. Hei Signe:D Jeg fant bloggen din tidlig i sommer. Jeg vil bare si deg at det er en inspirerende hage du har. Flott å følge dine prosjekter.Jeg flytter snart fra min hage til et hus med bare grus og pukk i hagen. Men da kan jeg bare "kikke" inn i din hage og bare nyte :D

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...