søndag den 30. april 2017

Morgenstemning

Påskeklokkerne blomsterer stadig - de her står i bedet i den forhøjede del af køkkenhen (som jeg endnu ikke har nået at få luget).



Jeg er ret vild med denne gule skønhed, men de synger efterhånden på sidste vers nu.

Den lille japanske kirsebær er også begyndt at blomstre nu.


Vibeæg har også altid været en af mine yndlinge - disse har overvintret i en krukke fra sidste år. Når de er afblomstrer får de en ny plads under den lille blodblomme, som jeg fik flyttet til gårspladsen i efteråret.





Påskeklokkebedet i baghaven er  også stadig fyldt med masser af blomster.

Og så er alle mine hosta endelig på vej nu.

Akelejerne er også ved at være langt fremme.

Og der er stadig masser af perlehyacinter.

I det forhøjede bed i køkkenhaven er der også lupiner (som jeg såede sidste år, så dem glæder jeg mig til at se blomstre i år). Og så er der også forskellige primula.



Her er det den meget lille gule hyld, der nu endelig er ved at få sin gule farve. Og lodden løvefod - der findes vist ingen anden plante, som duggen klæder så fint som den :-)


Ha' en rigtig dejlig dag! 



19 kommentarer:

  1. Sådan en morgen er bare noget af det bedste :)
    Knus
    smukke billeder som altid

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Lisbeth
      Ja, der er næsten noget magisk poetisk over den slags forårsmorgener :-)
      Knus

      Slet
  2. Svar
    1. Tak - jeg er glad for, at du kan lide dem :-)

      Slet
  3. Hej Signe. Det er virkelig gode billeder. Påskeklokkerne står fine endnu. Dine hostaer er langt fremme, det er mine endnu ikke. Den gule hyld er rigtig sød.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte :-)
      Ja, påskeklokkerne har holdt virkelig flot i år. Den lille hyld har jeg også store forventninger til. Lige nu er den ikke meget mere end 20 ca. høj (den frøs desværre lidt tilbage i vinter), men jeg håber den, kommer til at gro godt i år, og i løbet af nogle år kan begynde at give noget højde til bedet.
      Knus

      Slet
  4. Hei. For noen flotte bilder du tar. Et enkelt motiv kan bli det flotte bildet. Jeg er imponert. Ønsker deg en fin kveld.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord, Hanne-Lise :-)
      Ha' en dejlig dag!
      Knsu

      Slet
  5. En virkelig deilig morgen :-) Her er bare noen av hostaene kommet så langt, men vi har kunnet glede oss over at de store bjerkene har blitt grønne i løpet av dagen.
    Ha en fortsatt fin kveld.
    Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eirin
      Ja, det er så fint lige nu, hvor alt springer ud og landskabet igen begynder at blive grønt :-)
      Knus

      Slet
  6. Ah... så skønne billeder, det er balsam for havesjælen.
    Det blev jo en aldeles dejlig dag i dag.
    Fint med oversigtsplanen og -billederne i forrige indlæg :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Ulla :-)
      Ja, det har være nogle rigtig dejlige dage.
      Knus

      Slet
  7. Svar
    1. Tak Morten - jeg er også meget stor fan af dine billeder :-)
      Knus

      Slet
  8. Kære Signe, smukke billeder andet er der ikke at sige, sådan en smuk forårsmorgen. Glæden og varmen ved dit nye haveprojekt skinner igennem på dine foto. Hvad er 3 sæson som du nu starter ? det synes som langt væk dengang du skulle flytte fra storbyen, håber du er godt tilpas i det skønne Odsherred, det er jo min hjemegn.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Henrik :-)
      Tak Henrik :-)
      Ja, jeg er rigtig glad for mit lille paradis her i Odsherred, så her forventer jeg at blive hængende.
      Der er 3. sæson jeg starter nu. På den ene side synes jeg ikke, jeg har nået en brøkdel af det, jeg havde håbet, men på den anden side kan jeg jo godt se, at der alligevel er sket en del (der er det jo en stor fordel at have billeder, hvor man kan se, hvordan det så ud tidligere).
      Knus

      Slet
  9. Har lige fået Vores Villa ind ad døren. Og så sad jeg der og bladrede igennem det og stoppede straks op ved nogle særlig smukke billeder. De mindede mig om noget. Dig! Så jeg måtte lige om og checke artiklens forside og ganske rigtigt. Der stod, at det var dine fotos :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Berit
      Ja, jeg laver fast haveartikler til VoresVilla med både tekst og billeder. Og lidt sjovt, at du kunne genkende billederne som mine :-)
      Knus

      Slet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...