tirsdag den 18. april 2017

Kold træpæon


Der var igen frost i græsset her til morgen - og den smukkeste morgensol.


I et af de nye bede står der masser af påskeklokker, som jeg plantede sidste forår (fra Gartneriet Spiren).


Jeg fik desværre heller ikke dækket min træpæon over i nat, så nu må vi se om den alligevel klarer frosten uden at tabe alle sine nye skud, som den gjorde sidste år.


Jeg synes desværre, at den hænge lidt med hovedet, men man kan jo håbe, den kommer sig.

Jeg slutter lige af med at vise den lille blodblomme, som jeg fik flyttet fra køkkenhaven til gårdspladsen sidste efterår. Den ser umiddelbart ud til at trives rigtig fint her op af hønsegården, og lige nu er jeg igang med at ordne bedet den står i - skvalderkålen bliver bl.a. skiftet ud med vibeæg, påskeklokker og en sart lyserød storkenæb, så jeg tror, det bliver ret fint :-)

Ha' en rigtig dejlig dag!

10 kommentarer:

  1. Smukt det er det Signe, men frosten den må altså gerne blive væk. Nu vil jeg ile over i haven og kigge til mine træpæoner.
    Rigtig dejlig dag til dig :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linda - og ja, den må meget gerne blive væk :-)

      Slet
  2. Nattefrosten strejfer også her i det nordfynske, men heldigvis uden konsekvenser. Smukke fotos by the way.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber også, jeg slipper for konsekvenser - og tak :-)

      Slet
  3. Hei.Jeg håper at mine trepeoner ikke har gått. I går hadde vi snø, og nå er det frost. En fin dag til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige nu er der heldigvis fin sol her og ingen sne eller frost :-)

      Slet
  4. Lykke til med trepeonen ! Vi dekket til våre før frosten, og har hatt -7 til -5 flere netter. Håper det går bra.
    Vakre påskeklokker:-)
    Ha en fin dag.
    Eirin

    SvarSlet
  5. Håber at træpæonerne har klaret skærene i løbet af dagen Signe. Morgensolen er fantastisk :-). Kh Mette

    SvarSlet
  6. Hej. Jeg håber også, at træpæonerne har klaret den. Der var minus 2 grader her i morges. Men det endte med at blive en fin dag!

    SvarSlet
  7. Den der blodblomme er bare fin, den er vist en der må på ønskelisten, dejlig søndag. VH Carina

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...