onsdag den 12. marts 2014

Krøllede frostkolde krokus

De lyslilla sne-krokus (tommasinianus) i baghaven var de første til at springe ud, men nu er pynten ved at være gået af dem. Jeg ved ikke, om det er de varme dage eller de kolde nætter, eller måske kombinationen, men her til morgen så de noget krøllede ud i rimfrosten. Det kan måske også bare skylde de mange bier og brumbasser, der har trampet rundt i dem de sidste par dage - eller også har de bare blomstret de timer de var forprogrammeret til. De stak allerede hovederne frem den 9. februar, så de har blomstret i over en måned, og meget mere kan vel dårligt forlange. Og jeg har i den grad nydt dem :-)



De store krokus (vernus), der først lige er kommet frem, ser til gengæld ikke ud til at have planer om at
blomstrer af lige med det samme :-)


Jeg sad i øvrigt lige og legede med Picasa - her er billedet fra før tilføjet lidt ekstra kontrast og blødt fokus. Det er meget sjovt at se, de forskellige udtryk man kan få ud af det samme billede :-)


Og her er det et andet billede af de samme krokus, jeg har leget lidt med.



Ha' en rigtig dejlig dag!

8 kommentarer:

  1. Det fantastisk ved blomster er at de er smukke i alle stadier. Også når de forfalder. God dag til dig!

    SvarSlet
  2. Dejlige billeder :-)
    Hvis dine snekrokus har blomstret en hel måned, så kan der vist ikke forventes ret meget mere af dem i år :-)

    SvarSlet
  3. Mine så heller ikke godt ud til morgen, nogen af de første er ved at falde, heldigvis kommer der bare nye eller noget andet :)
    Knus

    SvarSlet
  4. Jeg har sørme kun 2 krokus i haven - og så lige én som jeg har plukket ind til en vase i Orangeriet. Så man kan jo sige at her er plads til forbedringer.... store forbedringer.
    Mange forårshilsner fra Susan

    SvarSlet
  5. Skønne billeder.
    Krokus er smukke og står længe.
    Hvor er du dog god til at tage billeder.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig aften.

    SvarSlet
  6. De krøllete krokusblomstrene tok seg veldig godt ut på bilde! Rett og slett vakkert! Å leke med bilderedigering er morsomt :)
    Ha det fint så lenge! Hilsen fra Tone

    SvarSlet
  7. det er rigtigt sjovt at lege med photoshop :)
    mine første krokus er også afgået ved blomstringsdøden, så mon ikke det bare er tid nu ? hvor trist det end syntes..

    KH
    Marianne

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...