onsdag den 27. juni 2012

Urban gardening


Lige rundt om hjørnet fra mit hotel i Vancouver, ligger en af byens mange Community Gardens - små nyttehaver. Da jeg havde en kort pause i programmet, skyndte jeg mig straks ned en tur forbi med kameraet :-)





Indenfor mødte jeg indehaveren af denne lille køkkenhave, der kunne fortælle, at den kostede 10 $ i leje om året (jordstykket er vel knapt 1,5x2 m), og at man skulle skrives op på en venteliste. Hun havde dog været så heldig, at den tidligere lejer ikke havde betalt og haven derfor gik videre til den, der kom først, og det var så hende :-)


I mange af de små haver er der både blomster og grøntsager - men det er tydeligt, at det er meget forskellige (have)mennesker, der står bag.




Et charmerende og livsbekræftende kludetæppe af blomster og grøntsager midt i storbyens trafikmylder og højhuse :-)

Jeg har desværre ikke tid til at skrive mere lige nu, men hvis der skulle dukke andre små have-historier op, mens jeg er i Canada, kan det være, der kommer flere små indlæg.

11 kommentarer:

  1. Hvor er det dejligt at du gav dig tid til at tage disse billeder i din pause - Det er helt fantastisk hvad man kan opnå på næsten ingen plads.

    Skøn kreativitet og smukke haver - forskelligheden gør jo bare det hele mere spændende og afvekslende.

    SvarSlet
  2. Det ser herligt ud midt i den pulserende by. Tak fordi du sendte hjem til os :o)

    SvarSlet
  3. Kære Signe
    Tak for at dele denne fine oplevelse med os herhjemme. Community Gardening er et helt fantastisk fænomen og tænk at man kan få så meget (og så megen glæde) ud af bare 2X2 meter.

    For føje år siden boede jeg på Sct. Hans Torv på Nørrebro og fulgte anlæggelse og livet i "Have på en nat" haven lige ud for minde vinduer. Det var fantastisk.

    SvarSlet
  4. absolut nydelig... det burde danskerne tage ved lære af..

    SvarSlet
  5. Meget inspirerende og spændende at se billeder fra en udenlandsk community garden. Jeg skal en tur til København snart og har planer om at opsøge nogle af de havesamfund, der er dukket op i byen. Det glæder jeg mig til.
    Hav det godt over there.

    SvarSlet
  6. Et lille stykke jord og folk blomstrer - det er skønt. Det er sjovt at se hvor forskellige folks intensioner er i det de sår og planter. Ha det godt - jeg håber at du for tid til at opleve lidt mere af den slags;-)

    SvarSlet
  7. Det ser jo helt fantastisk ud!!!
    Jeg ved dog ikke om jeg turde at spise noget fra den have, forurening taget i betragtning?
    K.Gro - go arbejdslyst derover :-D

    SvarSlet
  8. En grøn oase - dejligt :o)

    SvarSlet
  9. Hej Signe
    Hvor er det interessant at se billederne af de bittesmå jordstykker midt mellem højhusene, og hvor er det tankevækkende, hvor forskellige de er udnyttet.
    Tak fordi du delte det.
    VH Nina

    SvarSlet
  10. ......hvor ser det skønt oud der midt imellem højhuse og trafik - en oase i livet:0)

    Fortsat god tur søde - glæder mig til du er tilbage med nyt ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  11. Det ser vel nok godt ud - har faktisk først set dine indlæg fra Vancouver. Hvad lavede du derovre?

    Sådanne bede som du viser her, er lige mig. Flotte farver.

    Kh. Marlene

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...