torsdag den 11. juni 2015

Akacie-øen under forvandling

Kampen mod skvalderkål og brændenælder fortsætter, og selvom jeg næsten ikke kan klare synet af flere spagetti-rødder, så har jeg alligevel nået en god bid af akacie-øen. Det tager nok et par dage endnu, før jeg bliver helt færdig med den, men når bare jeg får lov til at plante lidt undervejs, så gør det underværker for motivationen.

Til sammenligning så det sådan her ud i går, så det går da den rigtige vej :-)

I dag har jeg bl.a. fået plantet den mega hosta, jeg fortalte om i går. Den bliver ca. 1½ meter i diameter. Der går nok et par år, før den begynder at fylde det den skal, og lige nu ser den lidt sølle ud, så jeg tror jeg planter nogle storkenæb, der kan fylde op omkring den indtil da.

Og tak i øvrigt, for de mange gode forslag til bunddække-planter. Jeg var lige en tur omkring planteskolen i dag for at købe lidt jord og gødning til rhodoerne, og snuppede en krybende læbeløs med mørke blade med hjem. Den ser ikke ud af meget i det store rhododendron-bed, men jeg synes ikke jeg havde råd til at købe til hele bedet, og håber jeg kan få den opformeret i løbet af et par år. Og måske skal der også suppleres med nogle af de andre gode forslag :-)

8 kommentarer:

  1. Du har godt nok været flittig - og du har den fordel, at du kan se, hvor langt du kommer!

    SvarSlet
  2. Skikkelig bra jobbet ! Og.. sikkert deilig å se forandringen :-)

    SvarSlet
  3. Kampen imod Skvalderkål, iført storkenæb og hosta. Det er jo det tunge skyts du hiver frem, det skal skygges og vækstes væk. Bliver interessant at evaluere om 2-3 år.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  4. Det kan godt være du har meget arbejde, men der er jo plads til alt hvad hjertet kan begære. Tillykke med det. :)

    SvarSlet
  5. Hold da helt op, der sker rigtig noget i din have i disse dage, og det ser godt ud !
    Ang. geranium, så prøv at se nærmere på G. Rozanne, skøn plante som passer sig selv, og blomstrer lige til frosten sætter ind. Jeg vil have nogen af dem i min kommende gårdhave ved den vestvendte terrasse - når jeg engang kommer så langt ;-)
    Fortsat god arbejdslyst. Jeg glæder mig allerede til næste episode af Haven i bjergene :-)

    SvarSlet
  6. Seje Signe, det er noget af en kamp du har tager op med skvalderkålen. Åhh købte du sådan en stor hoste, den er helt vild flot.
    Vil du med til Samsø d 27.6 ? og besøge Lisbeth ?
    Hilsen fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja, jeg tror, hostaen bliver imponerende, når den vokser til :-)
      Jeg vil gerne med fra Kalundborg den 27. - det kunne være rigtig hyggeligt! :-)
      Knus
      Signe

      Slet
  7. Åhh, Signe det glæder mig, at du vil med over til fru Høneballe :o) Jeg sender dig lige en mail når jeg finder ud af hvad tid vi skal med færgen o.s.v.
    Knus Linda

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...