tirsdag den 2. oktober 2012

Violfrøstjerner i eftermiddagssol

Pyha, det har godt nok været nogle hektiske dage her hvor vores nye blogmagasin: HAVEFOLKET gik i luften, men hvor er jeg glad for at se, hvor godt det er blevet taget imod. Hvis du ikke allerede har set det, så må du endelig gå ind på havefolket.com.

Travlheden har også betydet, at jeg ikke har været så meget i haven, som jeg plejer, men her til eftermiddag nåede jeg heldigvis lidt ud - i solskin endda.


Og hvor er det skønt, at trække vejret dybt, indsnuse alle havens dufte og slippe tankerne ud i det fri, så de kan danse utvungent rundt i efterårssolen, fnug-lette som de små blomster på violfrøstjernerne. Med ro i sjælen og smil på læben, slår det mig endnu engang, hvor heldig jeg er, at jeg har en have :-)

17 kommentarer:

  1. Kære Signe, du må have et helt andet klima i din have! Alle mine violfrøstjerner har været færdige i ugevis. Hvor er de yndige med de små strutskørter.

    SvarSlet
  2. hej Signe.Yndige violfrøstjerner du har så sent på året.
    Kan godt forstå hvis du er lidt forpustet eften jeres nye
    tiltag.Spændene af følge det fremover.Knus jette

    SvarSlet
  3. Hvor er det skønt at du har violfrøstjerner nu - hvordan har du båret dig ad med det?
    Det er dejligt for dig at du endelig kunne komme ud i haven og trække vejret:-)

    SvarSlet
  4. Mine violfrøstjerner er også afblomstrede forlængst. Hvor er du heldig at du stadig kan nyde dem :-)

    Tillykke med det nye magasin, jeg må se om ikke jeg snart får tid til at studere det nærmere. Det lyder ihvertfald spændende, ud fra hvad jeg kan læse rundt om på bloggene.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
  5. Godt du har fået pusten igen..
    Det er virkelig et flot blog magasin I har fået på gaden..
    Så jeg kan godt forstå I ikke har haft tid til haverne i den sidste tid..
    Knuz

    SvarSlet
  6. Stort tillykke med jeres nye blog-magasin - det er et utroligt stort stykke arbejde I har gjort og det ser meget interessant ud.

    Ja, det må være skønt at kunne snuse haven ind igen. Jeg er ikke nået dertil endnu efter min tur til Düsseldorf - nu ligger jeg istedet med snue :-(

    SvarSlet
  7. Dejlige billeder du viser. Jeg elsker også violfrøstjerne - letheden og det lidt vildt look... Det er også lige mig.
    Også stort tillykke med bloggen. Det ser sørme godt ud, og glæder mig til at komme hele vejen rundt derinden - kan godt forstå I må have haft noget om ørene. Super spændende projekt.
    Mange hilsner fra Susan

    SvarSlet
  8. Kære Signe. Vidunderlige billeder. Den Violfrøstjerne er altså en skøn plante. Min lille vil ikke rigtig gro måske jeg skal flytte den. Her har det også været et nogenlunde godt vejr, der er da blevet lavet lidt i haven.

    Også et tillykke til dig med det flotte magasin. Det er godt gået, glæder mig til at følge jer.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
  9. Hvor er din violfrøstjerne skøn, mine er for længst afblomstret.
    Jeg tager ikke dybe indåndinger i haven i øjeblikket, der køres gylle rundt omkring os, ja det er så landlivets "glæder".
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  10. Hej Signe. Jeg er også imponeret over dine violfrøstjerner, mine er også afblomstret for længst. Sikke en herlig sammenligning med violfrøstjernerne, det er helt billedligt hvordan du har det - meget hyggeligt at læse.

    SvarSlet
  11. Ja du har fuldstændig ret, hvor er vi privilligerede os med have.....! Mine violfrøstjerner er ved at takke af, så dine må stå meget skyggefuldt, tænker jeg. Men værd at overveje, at sætte dem rundt omkring i haven, fordi de netop er så fjerlette, at de kan falde ind alle vegne.

    SvarSlet
  12. Hvor jeg bare ELSKER dine fotos ...

    SvarSlet
  13. Märkligt, att du har violfrøstjerne (violruta på svenska) som blommar nu!!! Hur kan det komma sig? Har du gjort något särskilt för att få den blomma så sent? Här har de blommat över för länge sedan, och ändå ligger din trädgård mycket sydligare! När började de blomma?
    Tack också för en trevlig och informationsrik nät-tidning HAVEFOLKET!

    Hälsingar
    /Ruben

    SvarSlet
  14. Tak for alle jeres søde kommentarer :-)
    Jeg har ingen anelse om, hvorfor mine violfrøstjerner blomstrer så sent. Jeg har dem forskellige steder i haven, og en del er afblomstret, men de her står ret tørt tæt på vestsiden af hækken i forhaven, så jeg tænker, at det måske kan være fordi, de har fået for meget konkurrence fra hækken, specielt i den periode, hvor der ikke kom meget regn. Måske har alt den regn, der har været på det sidste, givet dem modet tilbage og fået dem til at kaste sig ud i en sen blomstring?
    Uanset hvorfor, så er det under alle omstændigheder skønt, at jeg stadig kan nyde dem i haven, for jeg holder så meget af violfrøstjerner :-)

    SvarSlet
  15. Wonderful flowers, wonderful colours. I am greeting

    SvarSlet
  16. Som altid gode billeder.
    Ha` en dejlig dag.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...