lørdag den 24. juni 2017

Salvier mm.

I det forholdsvis smalle stykke have, jeg har syd for huset ud mod engen, er jeg igang med at anlægge et lille præriebed. Jeg kom ikke så langt, som jeg havde håbet i foråret, da andre dele af haven krævede min opmærksomhed, men den sidste uges tid har jeg brugt en del af mine småpauser her med lige at flytte en plante eller fjerne lidt ukrudt, så nu begynder det snart at se fornuftigt ud.

Det er dog tydeligt at se nu, at der sagtens kunne være flere græsser, for at få den rette præriesteming. Flere af de græsser, der står i bedet, er dog ikke så langt fremme endnu, så det kan være det hjælper på det hen over sommeren.


Lige nu er det salvierne, der render med opmærksomheden, men også den fine hjertegræs gør sig godt.


 Her er det Salvia Caradonna, der er ret fin med sine mørke stilke.

Bagest i bedet er jeg ved at finde en plads til denne Salvia Ostfriesland 

Ved siden af præriebedet står der en stor uægte jasmin, som er så fin lige nu. Den står sammen med en anden busk, der også har hvide blomster, der dog er noget mindre end jasminens. Jeg er ikke klar over, hvad det er for en, så hvis nogen kender navnet, må I endelig sige til.

4 kommentarer:

  1. Hei Signe. Salvier er nydelige. Har også en tue her i hagen. Skjærsminen nydelige duft. Jeg stakk nesen inn for å kjenne duften. Der var det en humle. Holdt på å bli stukket. Fortsatt en fin helg til deg.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
  2. Hej Signe
    Din hvide busk er en Deutzia, jeg har lige stået og beundret min her til morgen.
    Knus

    SvarSlet
  3. Caradonna er så smuk - jeg så den sammen med en hvid rose i Ernst Jensens rosenhave for et par år siden, og siden har jeg haft den på listen. Det blev jeg lige mindet om med dine smukke billeder her :)

    SvarSlet
  4. Hej Signe.
    Det er vel nok den smukkeste årstid i haven.
    Jeg har også haft en Salvia Ostfrieland i min have, men den forsvandt på et tidspunkt. Jeg tror den havde haft en for våd vinter. Den kan nok ikke lide min lerjord, tænker jeg. Men jeg vil gerne prøve igen, med grusdræn under planten, for de er jo bare så smukke og et dejligt selskab til roser.
    Tak for sidst, men det var sørme ikke meget vi fik tid til at snakke sammen.
    Knus
    Malene

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...