mandag den 18. maj 2015

Hvilket træ?

I min forhave står der et lille træ, der er lige på nippet til at blomstre, men jeg er ikke klar over, hvad det er for et træ, så jeg håber, at der måske er en eller anden, der kan genkende det?

Det er knapt to meter højt og næsten ligeså bredt, og jeg synes faktisk, at det er så fint, at det nok får lov til at blive stående her, selvom planen egentlig er, at hele denne del af haven skal omdannes til køkkenhave.


Barken på stammen hænger lidt i laser - jeg ved faktisk ikke, om det er meningen, eller om der er noget galt, men uanset hvad, er det da ret dekorativt.


Kronen består af en masse grene, der er vokset på kryds og tværs.  

Den allerførste blomst er næsten sprunget ud. Bladende er i øvrigt let behårede, hvilket giver dem et lidt gråligt skær.


Her kan man i øvrigt se, hvordan det lille træ så ud i efteråret og i vinters.

9 kommentarer:

  1. Jeg er ikke sikker, men kan det mon være en æble- eller pærekvæde?

    SvarSlet
  2. Min første tanke var at det ligner et pæretræ, min næste at det kunne være en pærekvæde? Det er et skud i tågen, da jeg aldrig har set pærekvæde i virkeligheden, men en hurtig søgen viser mig dunede blade (tjek) og at det er normalt at de når de er gamle taber barken (tjek).
    Jeg ønsker mig brændende en pærekvæde som kan stå og dufte ved min terrasse :-)

    SvarSlet
  3. Jeg sad også og tænkte kvæde, inden jeg læste de andre kommentarer. I øvrigt får en pærekvæde en smuk stamme, så skal vi ikke vedtage, at det er sådan en :)
    Knus

    SvarSlet
  4. Jeg synes også det ligner en pærekvæde,, yndigt træ. Kh Tina

    SvarSlet
  5. Jeg havde en nabo der havde en pærekvæde og jeg syntes det ligner:-)

    SvarSlet
  6. Det er en smuk gammel pærekvæde. Pas godt på den. Grav ikke for tæt på roden for den kan vælte.
    Dejligt nyt sted, du har fundet.
    Hilsen
    Anne Marie

    SvarSlet
  7. 1000 tak for hjælpen. En pærekvæde - tænk sådan en havde jeg faktisk aldrig så meget som overvejet, at man kunne have, men hvor er jeg glad for, at jeg har den :-)
    Knus
    Signe

    SvarSlet
  8. Iiih! Det er lige før jeg bliver misundelig. Kvæder - og især pærekvæder - smager helt vildt godt lavet til som marmelade og spist sammen med blåskimmelost af en slags eller med fx Mantego. Kender du det?

    Vel bekomme
    Jytte
    www.danishknitdesign.com

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...