mandag den 25. maj 2015

Den yndigste have

Ikke langt fra hvor jeg bor, ligger der et lille hus midt i det bakkede landskab. Det ligger lidt nede ad en grusvej, så man kan ikke se så meget af det fra vejen, men fra første gang jeg så det har jeg tænkt, at det så helt eventyrligt ud, og det har jeg tænkt hver gang siden - og jeg kommer vel forbi et par gange om ugen.

Idag kom jeg så forbi igen. Jeg var på vej ud for at besøge nogle af de mange små gallerier og kunstnere, der slå dørene op her i pinsen for at vise deres arbejde frem. Da jeg kørte forbi det lille hus opdagede jeg, at der også her var et skilt, der bød velkommen, for det viste sig, at der også i huset her boede en kunstner.

Så jeg lavede en småhasarderet opbremsning, og drejede op ad den lille grusvej, for det her sted var jeg da nødt til at se lidt tættere på, når nu jeg havde chancen. Og det var endnu mere eventyrligt, end jeg i min vildeste fantasi havde forestillet mig.

Heldigvis havde jeg kamerat med i bagagerummet, så det blev hurtigt fundet frem, og jeg håber i vil nyde billederne og kan fornemme, hvor fint et lille sted det er.

De ualmindeligt søde beboere kunne i øvrigt fortælle, at haven også er med i Claus Dalbys "Hemmelige Haver". Så helt så hemmelig er den jo ikke mere, men her kan I så se den fanget gennem mit kamera for første gang.

















Jeg håber, I har nydt pinsen!

15 kommentarer:

  1. Tak fordi du delte oplevelsen fra dette eventyrlige sted.

    SvarSlet
  2. Smuk have - godt du havde kameraet med.
    Knus

    SvarSlet
  3. Hej Signe.
    Det må næsten have været som, at træde helt ind i et postkort. Sikke en idyl, det er jo helt fantastisk. Jeg kan godt genkende stedet på nogle af billederne, men det bliver det jo absolut ikke mindre drømmedejligt af.
    Jeg har været meget fraværende på bloggen det sidste 1½ års tid, da jeg jo er blevet "slået tilbage i ludo" og har fået en lille pige mere. Så jeg blev jo noget overrasket over, at du har skiftet din dejlige kolonihave ud med et nyt og meget større, og utroligt spændende hus- og haveprojekt. Hold nu op, hvor har du mange planer. Der er vist drømme til mange år frem. Det er dejligt, for det er jo lige sådan det skal være, for at det er spændende at sætte en udvikling igang. Jeg glæder mig meget over, at jeg kan følge lidt med i processen her fra sidelinjen, for du plejer at være fuld af idéer og inspiration, som jeg kan bruge. Jeg har lige gået og tænkt på dit seje pergolaprojekt i kolonihaven, og hvordan du klarede det uden hjælp, her i forbindelse med, at min mand er så sød at hjælpe mig med min egen pergola...... Jeg var nok ikke kommet så langt helt uden hjælp, må jeg nok erkende.
    Venlig hilsen Malene

    SvarSlet
  4. Hej Signe!
    Et eventyrligt åndehul, roen sænker sig blot ved at se det, og et smil toner frem, utrolig meget varme og nærvær. Tak for at dele den dejlige have her:-)
    Hilsen Anette

    SvarSlet
  5. Det var et helt fantastisk eventyrligt sted, og så ved et tilfælde. Det gør oplevelsen næsten endnu mere intens.
    Her er da mange gode idéer, som kan genbruges i sommerhushaven.

    SvarSlet
  6. Det er dog den mest bedårende have! Kan godt forstå at du er begejstret!
    Og så, så tæt på hvor du selv bor. Mon ikke du får lov at komme igen? Det er nogen skønne billeder du har taget
    Nu hvor vi selv har fået sommerhus oppe ved Sejerøbugten må jeg til at holde øje med om der er små hyggelige haver at besøge :)
    Kh Vibeke

    SvarSlet
  7. Hej Signe.Hold da helt op .Sikke et pragtfuldt sted du fandt.....................og så så tæt på dig.
    Og skønne billeder du har taget..Sikke en eventyrhave..
    Rigtig god dag oppe på bakkerne.Knus Jette

    SvarSlet
  8. Det ser bestemt skønt ud, med mange gode ideer!

    SvarSlet
  9. Sikke et paradis at opdage og så ved et tilfælde, så er man da næsten for heldig. Jeg tænkte også På Claus Dalbys Hemmelige haver da jeg så billederne, ikke fordi jeg genkendte billederne, men fordi jeg syntes haven fortjente at være med. Så lidt sjovt at læse bagefter at haven faktisk var med :-)

    SvarSlet
  10. Dejligt at du deler din oplevelse med os. Flot og inspirerende. Jeg havde selv samme oplevelse sidste år -

    SvarSlet
  11. Hej Signe,

    Det næstsidste billede af de 3 buer.. ved du hvilken plante der vokser på buerne.. jeg syntes de er skønne :).
    Mvh Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej SIgne
      Det lignede hindbær eller brombær, men jeg er ikke sikker.

      Slet
  12. Tak for nydelsesrige blilleder. Sikke dog en fortryllende have, man blir helt bjergtaget af den smukke former og nuancer af grønt. Jeg ku drømme om at skabe formklippede hække og bløde runde former i Stationshaven.

    SvarSlet
  13. Wow Signe, Super dejlig lille perle du har fundet. Pragtfuldt og spændende sted!

    SvarSlet
  14. Hej Signe,
    So wonderful garden! Like from storytails or only in dreams. I'm glad you take picture and share those sceens in your blog.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...