tirsdag den 9. december 2014

VEST-TERRASSEN



Jeg har gravet lidt videre på vestterrassen i dag, og er desværre langt fra færdig - det er tungt arbejde. Men jeg tænkte, at jeg lige ville vise et par billeder, hvor man bedre kan se, hvad det egentlig er, jeg har gang i.

Bedet, som jeg er ved at grave ud, kommer til at dele terrassen på midten (lige bag bænken), så der bliver et indgangsområde foran hoveddøren og et siddeområde på den anden side.

Yderst i bedet (nærmest i centrum af terrassen) har jeg planer om at plante et lille træ, som kan give lidt højde - jeg overvejer, om det evt. skal være en af de lyserøde stjernemagnolier (Leonard Messel), som jeg tog med fra min gamle have.

Oprindelig havde jeg også planer om at grave ud til bede i kanten af terrassen langs hegnet, men det tror jeg, at jeg dropper igen, da jeg ikke har lyst til at slås med mere stabilgrus i denne omgang. I steder kommer der nok en masse krukker, så det skal nok blive hyggeligt alligevel, håber jeg.

Hegnet vil jeg også have udskiftet, men det bliver nok ikke på denne side af vinteren ;-)


9 kommentarer:

  1. Fine billeder.
    Det skal nok blive godt.
    Hvor er du dog flittig.

    SvarSlet
  2. Hej Signe
    Nu kan det godt være, at jeg spørger dumt, men jeg gør det alligevel :) Hvorfor vil du lave bede på den lille terrasse, når du har masser af plads rundt om i haven til at lave bede i? Jeg ville i stedet udvide terrassen og lave bede udenfor den, ikke mindst når det er så stort et arbejde at grave i den. Måske ser jeg forkert, men terrassen ser ikke stor ud, er jeg galt på den?
    Knus og undskyld jeg blander mig
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth
      Du er altid velkommen til at spørge :-)
      Og svaret er egentlig bare, at jeg synes det ville skabe mere hygge og intimitet at lave et bed her. Og så kunne jeg meget godt lide tanken om at få adskilt de to funktioner med indgangsområde og hygge/siddeområde. Og så er det desuden et af de få rådyrsikrede steder på grunden, hvor jeg kunne sætte tulipanløg :-)
      Planen er, at der skal laves en stor træterrasse på syd siden af huset, hvor der bliver masser af plads og med udgang fra spisestuen.
      Jeg håber det gav dig mere forståelse for projektet :-)
      Knus
      Signe

      Slet
    2. Kære Signe
      Det gjorde det bestemt, men det er nok nemmere med krukker i stedet for at skulle grave i stabilgrus, men det kunne du jo ikke vide inden, du begyndte.
      Nu skriver du, at det er det eneste sted, der er rådyrssikret for tulipanerne, hos mig har roserne været mere udsatte end tulipanerne. Dem har de ikke spist af, men derimod er der endt mange rosenknopper i deres maver. Det er ret træls.
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Hej Signe...
    Jeg følger dig spændt her på bloggen og det må være enormt spændende at ligesom at starte forfra - når man som du har masser af energi.
    Dit sidste indlæg om din buxbom har inspireret mig til at købe 5 store basser til mine store bede da det ser frodigt og kønt ud her om vinteren med lidt grønt i haven...
    hilsen pia udsigt til mit haveliv....

    SvarSlet
  4. Beundringsværdigt som du knokler Signe :)
    Spændende at følge med i dit nye projekt, som jeg tror kommer til at blive en 'perle' af en have :)

    SvarSlet
  5. Hej Signe.Jeg undrede mig også ligesom Lisbeth over bedet midt på terrassen................men har læst din begrundelse.
    Det bliver spændende at se hvad du finder på til foråret.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet
  6. Hej Signe,
    muligvis min første kommentar men jeg har læst med længe... :) Jeg syntes det er rigtig fint at lave en linje det bryder terassens to funktioner. Vil dog godt lige advare mod at tro at rådyrene lader roserne være helt deroppe...jeg arbejder på en kirkegård (indhegnet af diger men ud til åbne marker/mose til en side) og de få roser vi har er laaangt fra sikre, de bliver nippet ca hele tiden og holdt meget godt nede. Så find en virkelig hårdfør rose, for roser er i min erfaring supersnack for rådyr :) Terassen er godt funderet ser det ud til, for det der ligner større grus end alm. stabil...

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...