mandag den 15. december 2014

SKITSER FOR VEST-TERRASSEN

Jeg har lige været en tur i tegneprogrammet for at få hjælp til at forestille mig, hvordan vestterrassen kunne blive, hvis de nyopdagede trappesten blev gravet fri.

Jeg har dels lavet en skitse, hvor hele terrassen sænkes, og en hvor det kun er den halvdel ved indgangen, der sænkes.

Og jeg tror faktisk, at det kunne blive ret fint. På de nederste tegninger har jeg tegnet buksbom kuglen ind, samt lavet et lille bed på hver side at trappen mellem niveauerne.

For neden kunne man evt. plante et par små træer (evt. de to små lyserøde stjernemagnolier, som venter på at få en blivende plads), og så evt. en lav buksbomhæk for oven.

Der er også sat stakit op, der nu går helt ud til indkørslen - men måske skal det som nu være på den anden side af buksbom-kuglen.

Intet er iøvrigt på nogen måde sikkert endnu - det er bare meget sjovt at  lege med de forskellige muligheder og prøve at forestille sig, hvordan det måske kunne blive engang. Men foreløbig er jeg dog ret vild med tanken om at få den gamle trappe frem igen :-)

---
Tilføjet senere:


15 kommentarer:

  1. Spændende, det er med at finde den løsning, du synes bedst om :-)

    SvarSlet
  2. Hej Signe.Spændende hvordan din terrasse kommer til at se ud.......................kan godt lide det forslag med buskbom og de små træer.
    Bare jeg kunne finde ud af sådan et tegneprogram du bruger.....................hvad hedder det ?
    God dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Jeg bruger tegneprogrammet Paint.NET, som man kan hente gratis på nettet. Det giver mulighed for at arbejde i flere lag, hvilket er en stor fordel - men det tager lidt tid.
      Knus
      Signe

      Slet
  3. meget flotte forslag og en rigtig god måde at se sin have an inden det store arbejde..............det fjerne nok mange fejltagelser ;-)

    SvarSlet
  4. Jeg kan rigtig godt lide dine nederste udgaver og jeg er sikker på, at det vil klæde huset at få sin brede trappe igen.
    Det med at visualisere forskellige muligheder er helt sikkert noget jeg også vil gøre, når hvis jeg måske engang får en have :)

    SvarSlet
  5. Wintergardening...sidder just og knokler med skitser til haven, Tror det er vigtigt ikke at bryde for meget med den "symmetri" der er i gavlen, så jeg ville nok sænke hele terrassen og benytte muligheden for at lave en trappe op igen når man forlader denne sænkede terrassehave. For at der ikke kun skal blive fliser, ville jeg sætte store frostresistente terrakotta krukker, med fx buksbom og hortensia evt på let hævede sokler af 1 stk 50x50 og 1 40x40 fliser Dette ville især spille flot til huset og taget. også om vinteren...
    Henrik OG virkelig tillykke med dit smukke hus, jeg er glad for at du er kommet så fortjent videre.

    SvarSlet
  6. 1000 tak for jeres kommentarer! Det er rigtig fedt at få feedback på ens ideer - specielt når de er så ufærdige, som her :-)
    Knus
    Signe

    SvarSlet
  7. Hvor er det spændende du har fundet en bred trappe det syntes jeg faktisk giver huset et godt løft. Henriks forslag er rigtig godt :-)
    K.Gro

    SvarSlet
  8. Hej Signe...
    Spændende projekt.
    Jeg tror du er blevet meget klogere efter at have boet i huset en sæson og prøvet hvordan vejret arter sig til vestsiden af huset.....
    Hilsen Pia/ udsigt til mit haveliv

    SvarSlet
  9. jeg er fuld af beundring over al den planlægning du har gang i. Smart, i stedet for at kaste sig hovedkuls ud i det.

    SvarSlet
  10. Jeg er enig med Henrik - jeg ville heller ikke dele terrassen op. Jeg ville heller ikke bruge stakit - jeg formoder, at det gamle hegn er sat op pga. blæst, så jeg ville i stedet sætte en stedsegrøn hæk - muligvis i murede højbede for at få lidt ekstra højde på. Og så ville jeg prøve at bevare vuet fra terrassedøren/trappen, så man kan se videre ud i haven. Så mange spændende muligheder - du har mange svære valg at træffe :-)

    SvarSlet
  11. Fortryder lige forslaget med den stedsegrønne hæk - tror en bøgehæk - evt. blodbøg, vil være virkelig flot :-)

    SvarSlet
  12. Det er altid en spændende process at udvikle ens store tanker. Sikke en gave at finde en smuk original trappe, jeg elsker når man vedligeholder de gamle oprindelige ting. Vi har været igennem det samme da vi skulle anlægge øst terasse og orangeri. Pøj pøj med det.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...