onsdag den 15. marts 2017

Det pibler frem nu



Jeg har langt fra nået at luge og klippe ned i alle bedene, men jeg kan godt se, at jeg snart må få det ordnet, for lige nu pibler det op af jorden alle steder. Her er det dagliljerne nær det lille havebassin, som allerede stod i haven, da jeg flyttede ind. Jeg havde håbet på, at de ikke var orange, men det var de, så jeg overvejer at flytte dem til et andet sted. Nu må vi se, om jeg når at få det gjort i år.


Pæonerne er også på vej frem nu, med deres røde skud. Jeg har desværre ikke så mange, men den her har jeg store forventninger til. Det er en jeg har ønsket mig i mange år, navnet er "Do tell", og jeg håber at den vil begynde at blomstrer i år.

Krokus har jeg desværre heller ikke mange af, og jeg fik heller ikke købt nye løg sidste efterår, så jeg må nøjes med de par stykker, der allerede var her.

Til gengæld har jeg fået plantet rigtig mange påskeklokker. De er langt fra alle sprunget ud endnu, men jeg glæder mig til at det sker - formentlig i løber af de næste par uger.

Jeg har også fået fordelt ringtig mange vintergækker i bedene efterhånden. De står stadig og råber lidt til hinanden, men jeg håber at de hurtigt får sat nogle sideløg og udvikler sig til små tuer, der efterhånden kan vokse sammen til tætte hvide forårstæpper. Jeg har faktisk også en del små cyklamen i pink og rosa nuancer - de er også meget velkomne til at bredde sig lidt mere i bedene :-)

Hvor er det skønt, at foråret nu for alvor er kommet igang, og i dag skinner solen ovenikøbet - så kan man da ikke forlange meget mere :-)

Ha' en rigtig dejlig dag!


5 kommentarer:

  1. Hvor ser det smukt ud, Signe :) Do Tell pæonen er da got nok fantastisk!! Den kendte jeg ikke, men det er helt sikkert på min ønskeliste nu!

    SvarSlet
  2. Ja, det er skønt at foråret så småt er begyndt. Jeg er også kommet i haven, 2 gange !!
    Du kommer bare med alle de billeder du orker af påskeklokkerne, dem vil jeg altså glæde mig til :)
    Knus

    SvarSlet
  3. Kære Signe, nej man kan ikke forlange mere, kun ønske sig forår. Det er på vej, det mærkes hver dag nu, det er ikke så mørkt når vækkeuret ringer, tror faktisk idag solen lige var begyndt at stå op. Det vi ikke når i haven i år, det når vi nok næste år. Haven bliver smukkere og skønnere.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  4. Hej søde Signe, det er ikke nemt at nå det alt sammen. Jeg syntes nu der ser dejligt ud hos dig :o)
    Knus

    SvarSlet
  5. Hei. Ja nå er våren på vei. Det merker vi i Norge også. Jeg har også begynt i hagen. Å for en flott tid vi har foran oss. Ønsker deg en fin dag.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...