mandag den 21. marts 2016

Endnu en dag i skyerne


Dagen startede så fint med sol og blå himmel, og jeg er snart færdig med den store forårslugning i bedene her i baghaven

Det går jo som en leg, når man kan sidde der mellem vintergækker og spirende stauder og mærke varmen fra solens stråler. Der roder lidt, men det får jeg forhåbentlig også gjort noget ved en af dagene.


Over middag forsvandt solen dog igen og atter var det gråt og koldt og diset. Jeg tænkte selvfølgelig på, om jeg igen var blevet indhyllet i en af disse meget lokale skyer, men uanset hvad, så lagde det lidt en dæmper på entusiasmen.

Da jeg kort før solnedgang kørte afsted for at købe ind, fik jeg dog svaret - vejen går lidt højere op i bakkerne, og pludselig kom solen til syne igen. I løbet af ret få meter gik det fra tæt tåge til klart solskin - ret flippet.


Den hvide tåge, man kan se i baggrunden her er såmænd min lille private sky, og nede i bunden af den bor jeg.


Det var ret flot at køre her på kanten mellem tågen og strålerne fra den nedgående sol. Så det blev til en lille omvej med kameraet for prøve at indfange lidt af stemningen.


















Jeg håber, I andre har haft lidt mere held med jeres lokale vejr :-)


15 kommentarer:

  1. Hej Signe
    Ja jeg kender godt det der med at være indhyldet i skyer, ikke særligt spændende og inspirerende at være ude i, det er noget klamt stads sådan noget tåge. Jeg håber din private sky er væk i dag.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej det tager lige toppen af begejstringen ved at rende rundt i haven. Her til morgen ser det igen fint ud med blå himmel, men muligvis kommer min lille private sky forbi igen i eftermiddag, hvis havgusen atter trækker ind fra Sejerøbugten. Men man kan jo håbe :-)
      Knus
      Signe

      Slet
  2. Gad vide om der stod på købekontrakten, at der indgik en privat sky i handlen.... ;)
    Selv om tågen ikke er rart at færdes i, så har det givet nogle fantastisk stemningsfyldte billeder. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det stod der sjovt nok intet om - der stod heller ikke, at der var tendens til swimmingpool i kælderen. Sådan kan man jo blive så positivt overrasket ;-)
      Jeg blev også helt oplivet af at komme ud af tågen og istedet forsøge at indfange den med kameraet :-)

      Slet
  3. tænk at have sin helt egen personlige sky ??? - det må være sejt :) :) jeg har virkelig været heldig med vejret i weekenden :) så det blev til en del tid i haven - skønt...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er da ret sejt - føler mig også meget heldig (host, host) ;-)
      Solen har skinnet her til formiddag, men allerede nu ser det ud til, at min lille sky er på vej tilbage. Godt at høre, at du har været lidt heldigere med vejret Tim.

      Slet
  4. Ud med leverpostej-maden og klippe et lille stykke sky dertil...
    På billederne ser der dejligt ud, men det er ikke ret dejligt at opholde sig deri, det er rigtigt "vandkoldt" som vi kalder det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er lige før den er så massiv, at man kan skære i den - men også kun lige før :-)

      Slet
  5. Håber da den sky snart vælger at flytte et andet sted hen, så solen kan skinne ned på din have.
    Jeg har ikke været ret meget ude i vejret i dag, har været på kursus, men vejret har også været ret kedeligt og blæsende her og hen på eftermiddagen småregnede det, så ingen havearbejde hos mig i dag.

    SvarSlet
  6. Billedet kan minde mig om Østrig hvor jeg befandt mig på B& B sidste år...sådan er det jo med bjergene....så smukt ..tillykke med det.

    SvarSlet
  7. Fantastisk flotte billeder.... :0)

    SvarSlet
  8. GUD, nogle smukke billeder! Wow! Har lige fundet din blog via Vores Villa, og jeg glæder mig helt vildt til at følge den! :-) Kærligst Louise

    SvarSlet
  9. Vildt smukke billeder, så der er ikke noget som er så skidt at det ikke er godt for noget andet, er det ikke sådan man siger :)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...