onsdag den 19. juli 2017

Indianermynter

Jeg har to forskellige indianermynte, der er ved at rykke ind på min nye prærie. Den ene er denne 'Black Adder'


Den anden er denne 'Blue Fortune'. Når man ser dem hver for sig, er forskellen ikke overvældende, men 'Black Adder' er en del mørkere i bunden af blomsten, hvorimod 'Blue Fortune' fremstår lidt mere ensfarvet og virker derfor også lidt mere diskret.


På de sidste to billeder her kan man se dem ved siden af hinanden ('Black Adder' til højre). 



 Hvilken jeg bedst kan lide, ved jeg egentlig ikke, men heldigvis behøver jeg ikke at vælge :-)

9 kommentarer:

  1. Hei Signe. Indianermynten var flott. Det nye præriebedet ditt kommer til å bli flott. Ønsker deg en fin dag.
    Hilsen Hanne-Lise.

    SvarSlet
  2. De er begge flotte og så er det altid skønt, når der ikke skal vælges :-). Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  3. Det er en virkelig dejlig plante, og det er sjovt at se hvor omsværmede de er - jeg ville nødig undvære mine i min højsommerhave

    SvarSlet
  4. De er smukke, jeg tror desværre at jeg har mistet min Black Adder.

    SvarSlet
  5. Hej Signe!
    Vacker blå färg, och lika fina båda två. Ser ingen skillnad på dem.
    Stämningsfulla bilder.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  6. Må altså lige sige til dig, så mangler du kun præriehundene....hvor smukke planter .
    Have hilsen fra Grethe

    SvarSlet
  7. De er så smukke - og så er jeg helt exet med duften! Men jeg kæmper en kamp med at holde på dem i min have. Har flere slags. Sneglene er desværre lidt for hårde ved dem, så de der overlever kommer altid håbløst bag efter alle de andre konkurrenter i staudebadet. Men du ser ud til at have gode forhold til dine!

    SvarSlet
  8. Lækre billeder. Smukke planter. Jeg er ved at lave et bed, der er relativt tørt og som skal blomstre blå-lilla-rosa nu, så de er meget interessante. Mit bed er meget tæt beplantet. Ved du, om de kan klare sig i tæt naboskab?
    Lisbeth

    SvarSlet
  9. Tak for alle jeres søde kommentarer :-)

    Min sidste indianermynte klarede sig fint i bedet de foregående år (selvom der både var konkurrence fra ukrudt og angribende snegle), men den kom ikke igen i år. Jeg mener også at det er en forholdsvis kortlivet staude. De nye planter er fra Gunnar Christensens Planteskole, så jeg kan ikke rigtig tage æren for, at de ser så fine ud - men jeg håber, de bliver ligeså fine til næste år :-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...