onsdag den 22. februar 2017

Dobbelte vintergækker og en grønkålstyv



De er en lille smule langsommere om at komme frem, men nu er de her også - de dobbelte vintergækker :-)







Og så fangede jeg lige denne grønkålstyv på fersk gernening. Jeg troede egentlig, jeg havde fået hegnet min køkkenhave ok, men det er jo tydeligvis ikke tilfældet. Den tog straks flugten, da jeg kom ud med kameraet, så jeg nåede desværre ikke at få et ordentlig billede af den.

Jeg synes i øvrigt, de virker overraskende store, når man kun er få meter fra dem.

Selvom det er lid bøvlet at dele have med rådyrene (og jeg skal have fundet en sikrere løsning i køkkenhaven), så kan jeg alligevel ikke lade være med at smile, hver gang jeg ser dem. De er så fine :-)

---

Tilføjet senere: 

Nu så den sig også sulten på mine vintergækker, og så må jeg alligevel indrømme at smilet stivnede en lille bitte smule :-)








Den tog dog flugten igen så snart den så mig.



---
Opdageret endnu senere: 

Efter at være blevet jaget væk fra vintergækkerne, vendte den så tilbage til grønkålen igen.

Den havde ikke engang særlig travlt med at komme væk denne gang, men spankulerede roligt ud af køkkenhaven og lidt op ad bakken overfor.


Nu tror jeg bare den venter på, at jeg er gået med mit kamera, så den kan vende tilbage igen og få lidt madro :-)

5 kommentarer:

  1. Hej Signe!
    Visst är de söta, men man vill gärna ha sina odlingar ifred.
    Har en tulpantjuv, som kommer på våren.Försöker på bästa sätt att få ha dem ifred. Fint med snödroppar.
    Vi har bara snö.
    Ha det fint /Marika

    SvarSlet
  2. Man må da smile over det smukke dyr :o) men den er altså lidt for fræk når den går i vintergækkerne :o)
    Knus og dejlig dag fra Linda

    SvarSlet
  3. Bare vent til de æder dine rosenknopper, det gør de desværre også. Nogle steder tager de også tulipaner, men det gjorde de ikke hos mig. De er desværre ikke særligt bange af sig, og nu har du ingen hund til at jage dem væk.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  4. Hej. Sikken da et ihærdigt rådyr. Det er nok en god idé at gøre hegnet højere, så den ikke så nemt kan hoppe over. Den kan ikke være bekendt at spise de søde vintergækker - den er da noget fræk:)

    SvarSlet
  5. Ha ha Signe. Skønt indlæg med knopskydnig:-) Den er alligevel ikke så dum. Smuk, men fræk grønkåls- og vintergæktyv!
    Jeg bor på landet, med marker på begge sider af huset, og træer i periferien. Jeg er indtil nu heldigvis sluppet for besøg af rådyr i haven. Mit trådhegn er ellers ikke så højt, og her er jo både roser og tulipaner. Det eneste jeg har lidt bøvl med, er naboernes hunde. På den ene side, er der en hund, der gerne vil lave huller i hækken, det bøvler vi meget med i perioder. Det er en hanhun, der vil ind til min tæve! Der er ellers også trådhegn i hækken, men den er ihærdig. Længere ude af vejen, bor en anden nabo, der har en stor Sankt Bernhard hund. Den kommer også ind i haven, hvis vi ikke husker, at lukke vores havelåge. Så det gør vi! Jeg vil ikke have Sankt Bernhards-lorte i min have!
    Men det er skønt, at være så tæt på naturen. Her i vinter kom der store flokke med sangsvaner flyvende, hen over haven, med jævne mellemrum. Nu lige er det de første små stæreflokke.
    Ja, et højere hegn må du have dig. Jeg har indtil nu kun hørt, at ingen af de husmoderråd man kender mod rådyr virker.
    God weekend.
    Knus
    Malene

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...