tirsdag den 19. april 2016

Flere billeder af de nye bede

Som jeg fortalte i går, opstod der et bed omkring en lille hvid anemone (den eneste jeg indtil videre har fundet i min lille skov). Her kan man se lidt flere billeder af nogle af de andre planter, der er flyttet ind i bedet. Bort set fra akelejerne, er det lige nu de skønne juleroser, der tiltrækker sig opmærksomhed.


Her kan man fornemme, hvordan bedet ligger i forhold til de andre bede. Bag hængestolen bagest til højre er det Akacie-øen og mellem hængestolen og det nye bed kan man se græsstien, der adskiller de to dele af magnolie-bedet, som jeg lavede i efteråret. For foden af det træ man kan se yderst til venstre kan man ane det bed jeg lige nu er igang med at rydde for ukrudt.

Jeg er kommet ca. 1/3 af vejen, og foreløbig har jeg fået plantet en masse juleroser og påskeklokker.




Jeg var en tur forbi Gartneriet Spiren den sidste dag inden de lukkede ned for i år, og det resulterede (som man måske kan fornemme) i at der kom en hel del juleroser og påskeklokker med hjem :-)

Der kommer sikkert også andre planter i bedet, men lige nu, er første prioriteten at få alle de nye planter i jorden hurtigst muligt.

17 kommentarer:

  1. Hej Signe

    Dejlige billeder! Der ser jo helt forårs-mildt ud hos dig. Det stemmer absolut ikke her i Nordjylland, det stormer nærmest. Og lækkert med sidste øjebliks indkøb hos Spiren, er da helt misundelig :-).

    Vil lige fortælle at jeg har læst hele din blog igennem. Den er utroligt velskrevet og med smukke billeder hele vejen igennem, en fornøjelse at læse. Det er sjovt at følge dig fra ny kolonihave-ejer til nu, ejer af hus og "park".

    I din nuværende have inspirerer du mig til at kigge på min egen haves vildere dele. Bor nemlig også på landet med stor grund. Så hyldekrattet og Mirabellekrattet har uopdaget potentiale, det skal bare lige graves frem :-).

    Til sidst en opfordring: skulle du komme til at kede dig (mon dog) kunne du jo skrive en bog med egne billeder om dine haveeventyr. Du har helt sikkert evnerne og jeg ville gerne købe bogen!

    Forårsgrønne hilsner

    Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Hvor er du sød - tak for alle de rosende ord! Det har da være noget af en bedrift at læse hele bloggen igennem, men jeg er glad for, at du synes, det har været en fornøjelse :-)
      Jeg går faktisk med tanker om at lave en havebog - i førte omgang bliver det nok ikke om min egen have, men måske en dag. Nu får vi se :-)
      Her blæser det også en hel del, men solen er fremme, så hvis man kan finde lidt læ, kan man godt holde ud at være i haven.
      Masser af solskinsforårshilsner
      Signe

      Slet
  2. Hej Signe
    Sikken en masse fine påskeklokker du har fået fat i, det ser godt ud.
    Blæsevejr har vi rigeligt af, men det er en stor trøst at solen skinner i dag.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja, jeg bliver også bare så glad, når jeg ser på alle de fine påskeklokker - på denne årstid føles det lidt vildt at se så mange smukke blomster på en gang :-)
      Knus
      Signe

      Slet
  3. Hej Signe. Hvor er det nogle flotte påskeklokker. Det ser rigtig frodigt ud med så mange blomster. God arbejdslyst med dine nye bede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Birgitte - jeg er også ret vild med påskeklokkerne :-)
      Knus
      Signe

      Slet
  4. Hi Signe. Everytime I visit your blog and see pictures you've taken, I'm so glad you share those with us!

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks, I 'm glad to share - and so glad that you like them :-)

      Slet
  5. Hej, de er simpelthen så fine og elegante disse påskeklokker

    God aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de er skønne - dem kan man næsten ikke få for mange af :-)

      Slet
  6. Jeg misunder dig din skønne plet, hvor bor du skønt. :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også rigtig, rigtig flad for mit nye sted. Men der bliver en del arbejde, og der kommer nok til at gå en del år, før jeg for alvor begynder at få styr på det - hvis nogen sinde :-)

      Slet
  7. Hej Signe, nøjjj hvor er de altså lækre forårsagtige dine billeder. Og påskeklokkerne hvor er de skønne, jeg gad da nok vide om de har stået der så mange hele tiden eller om du tømte Spiren :o) jeg fik lige en ide med at plante mine ind til stammen på mit æbletræ, det ser så flot ud med så mange samlet.
    Kh Fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linda
      Ja, de er ret fine i flok - og alle dem på billederne er fra Spiren. De lå i flere lag i bilen (med bagsæderne lagt ned), da jeg kørte hjem med dem :-)
      Knus
      Signe

      Slet
  8. Hvor er der smukt...Signe du er god til det visuelle look.

    SvarSlet
  9. Så deilig med en sånn skogshage. Jeg drømmer også om noe sånt, men siden jeg først må ale opp tilstrekkelig med store trær antar jeg det blir med drømmen.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...