mandag den 29. september 2014

Frihed på 4 hjul

Tågen ligger tæt her til morgen, og duggen hænger tungt i de mange spind rundt omkring i haven. Det er ikke så koldt endnu, men det lugter umiskendeligt af efterår.


I indkørslen står min nyvundne frihed. En lille ny rød Seat Mii. Jeg fik den i onsdags, og har allerede tilbagelagt de første 5-600 km (heldigvis kører den næsten 25 km på en liter benzin). Hundene har også allerede vænnet sig til, at være i bagagerummet, hvor de kan kigge ud af bagruden. Det meste af tiden ligger de dog og sover. Men altså, sikke en frihed det er, når man bare kan sætte sig ud i en lille bil og køre lige hvorhen, man har lyst.

Den første længere tur gik op til mit nye hus. (jeg glemte kameraet, så der er desværre ingen billeder). Her mødte jeg for første gang, hende der ejer huset nu, og fik selvfølgelig en masse at vide om husets historie.

Det var første gang, jeg så huset efter, at jeg var sikker på, at det bliver mit. Det giver en helt anden fornemmelse. Min voksne datter (som flytter med i første omgang), var også med, og det var første gang hun så huset. Det var svært helt at lokke ud af hende, hvad hun synes (sådan noget skal lige fordøjes først), men hun så ikke utilfreds ud, og jeg tror, hun kommer til at holde af det.

Dagen efter var den lille røde bil atter ude på vejene. Denne gang gik turen ned til min mor og mine brødre, der bor mellem Korsør og Skælskør, nær Espe Gods. Her er det den smukke rønne-allé op til godset.

Selvom landskabet her ikke er helt så storslået som bakkerne i Odsherred, så er der nu ualmindeligt smukt på de kanter også.




Det blev også til en lang gåtur langs stranden med min mor. Der er næsten ikke noget, der giver så meget ro i sjælen som lyden af bølger, der brydes i strandkanten. Åhh, hvor jeg glæder mig til snart at kommet til at bo så tæt på havet.




I går var jeg en tur i Lyngby til plantemarked. Jeg havde selvfølgelig bestemt på forhånd, at jeg ikke skulle købe noget (jeg har rigeligt at gøre med at får delt stauder her i haven, som jeg skal have flyttet med til min nye have). Men selvfølgelig kunne jeg ikke holde mig i skindet, så nu står der endnu flere potter på min gårdsplads og venter på at den lille røde atter sætter kursen mod Odsherred, så de kan komme i jorden. Jeg fik også lige hilst på et par andre bloggere i Lyngby, og det er jo som altid helt utrolig hyggeligt :-)

Det er stadig ikke helt klart, hvornår jeg kan flytte ind. Det bliver senest den 15. oktober, men jeg håber, det kan lade sig gøre allerede i weekenden op til. Nu får vi se :-)

12 kommentarer:

  1. Tillykke med den lille røde... kan godt forstå at du føler dig fri som fuglen og det bliver dejligt at komme tæt på havet at bo.
    Skønne billeder :)

    SvarSlet
  2. Dejligt at du nu har fået frihed i form af den lille røde, det betyder rigtig meget bare at kunne sætte sig ind og køre.
    Der er ikke længe til 15. oktober, det bliver spændende for dig og for os at følge med.
    Knus

    SvarSlet
  3. Hej Signe.Dejligt at hilse på dig i går................og få en lille opdatering.
    Og dejlig lille bil du har fået...........den er slet ikke til at undvære hvor du nu skal bo.
    Spændende bliver det at følge dig i dit nye hus........og ikke mindst din STORE have.
    , Har lagt dejligt billede af jer blogger i mit nye indlæg...............men har ellers travlt med mit nye bed.Og vejret er jo helt forrygende.
    God dag Knus Jette

    SvarSlet
  4. Skønne billeder som vanligt, især klemmerne, alléen og hænderne med glas. Gid det var mig der flyttede til havet.
    Hilsen Lene

    SvarSlet
  5. Sandelig frihed på 4 hjul, har du mulighed for træk og en lille trailer. Det kan man i hvert fald da hurtigt få brug for med sådant et dejligt nyt stykke jord.

    SvarSlet
  6. Stort tillykke med din lille bil, det må være fantastisk at få den frihed en bil giver, men det er jo også nærmest en nødvendighed med bil, når du flytter på landet. Jeg kan slet ikke forestille mig et liv uden bil, jeg er dybt afhænig af min.
    Skønne naturbilleder du viser :-) Glæder mig til at se billeder fra din nye have og naturen omkring :-)
    15. oktober det er jo lige om lidt, god arbejdslyst med flytningen ;-)

    SvarSlet
  7. Tillykke med huset Signe:-D ja og bilen ;-D

    SvarSlet
  8. Så skønt for dig at det hele er faldet på plads, uhhh hvor må det være spændende - og udfordrende selvfølgelig - jeg har (som de fleste andre) også haft en livslangdrøm om at bo ved havet - men kunne også tænke mig at bo i en landsby ved siden af en kirke - og i et lille bindingsværkshus i skovkanten - og et sted med udkig over store marker, hvor man kan se snestorm og forårslærker og efterårskrat - og på Østerbro i København - og og og........... så jeg bliver nok her lidt endnu

    SvarSlet
  9. Dejligt med den nyfundne frihed på hjul og det bliver så spændende at følge med dig ud i det nye hus! ;o)
    Hvor er det nogle skønne billeder med vand og grønne områder. :o)

    SvarSlet
  10. Hvor er det altså et dejligt sted du skal flytte hen, wow. Tak for sidst, så dejligt at se dig og jeg fik også et glimt af den lille røde, den holdt jo nærmest overfor vores lille stand :) Jeg endte med at købe nærmest ingenting, det gik så hurtigt og pludselig var det slut. Men det var ok, jeg fandt noget af det, jeg ønskede mig, bl.a. en fin lille rhodo hos vores nabostand :).

    SvarSlet
  11. Du har tagit sköna bilder av landskaper. Jag har aldrig varit i Danmark, men det syns vackert ut.

    SvarSlet

Jeg bliver altid glad for en lille hilsen, så du må endelig ikke holde dig tilbage :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...